facebook
Dobrý podvečer, je středa 6.7.2022 a svátek slaví Státní svátek - Mistr Jan Hus

Proč se vyplatí cvičit v těhotenství


Ilustrační fotografie


Jste těhotná a přemýšlíte, zda máte pokračovat ve cvičení? I pokud jste nikdy necvičila, pohyb v těhotenství se určitě doporučuje. Rozhodně se však nesnažte lámat žádné rekordy. Na posilování svalů, které způsobuje bolest nebo silné zadýchání, na devět měsíců zapomeňte. V těhotenství hledejte cviky, při kterých si odpočinete, zarelaxujete a příjemně se unavíte. Připravili jsme pro vás článek, ve kterém uvedeme několik důvodů, proč se cvičení vyplácí i v těhotenství.

Dejte sbohem bolestem

Změny na ženském těle a také přírůstek hmotnosti mohou mít za následek nejrůznější bolesti. Jedná se například o bolesti zad a páteře, nohou nebo hlavy. Tyto bolesti jsou často i psychického rázu. Správně prováděné cviky a maximální uvolnění vám od nich může pomoci.

Prevence proti negativním projevům těhotenství

Cvičení je také účinnou prevencí před zácpou a vznikem hemeroidů. Při cvičení hýbete celým těle a tedy i vaše střeva jsou nucena pracovat na plné obrátky. Nezapomínejte však na dostatečný pitný režim a jídelníček, bez kterého cvičení nebude na 100 % fungovat a místo abyste se cítila plná energie, tak vám způsobí spíše únavu.

Díky cvičení si zlepšíte svou fyzickou i psychickou kondici. I v pokročilých týdnech tak budete moci vyrazit na procházku do přírody nebo vyjít schody do patra - nic z toho pro vás nebude představovat žádný velký problém. Jestliže jste se pohybu aktivně věnovala před otěhotněním, mohlo by se při úplném vynechání cvičení stát, že by na vás dolehla lenost a nechuť cvičit po porodu. Pokud se tomuto stavu chcete vyhnout, určitě lehce cvičte i dál.

Ačkoliv je s těhotenstvím spojeno přibírání kilogramů - především také tuků - snažte se přibírat rozumně. Tím, že budete cvičit, hravě spálíte dortík, který si dáte k odpolední kávě nebo večerní nálož ovoce. Jestliže jste byla před těhotenstvím hodně aktivní, pravděpodobně jste si zvykla i na více jídla. Pokud svůj jídelníček nechcete omezit, buďte aktivní i nyní.

Cvičení je zároveň dobrou přípravou na porod. Zlepší správné držení těla a pomůže vám zlepšit pružnost, kterou budete na porodním sále potřebovat. Cvičit můžete doma nebo v kolektivu, ideálně na skupinovém cvičení pro těhotné, které sestaví trenérka na míru všem zúčastněným těhulkám.





Jak běhat s rostoucím bříškem Jak běhat s rostoucím bříškem

Jak je s běháním v těhotenství? Přestat nadobro trénovat nebo pouze zvolnit? Vyměnit běh za jinou aktivitu nebo mu zůstat věrná i v nadcházejících týdnech? Ohledně běhu v těhotenství se odborníci neshodnou. I tak jsme ale pro vás dali ...

Cvičení během zimních měsíců Cvičení během zimních měsíců

Ačkoliv zima svádí k lenošení na gauči s dobrou knihou nebo u oblíbeného seriálu, je zapotřebí se stále hýbat. Pohyb je důležitý i v období těhotenství, kdy čekáte, až váš malý drobeček přijde na svět.

Plavání v těhotenství Plavání v těhotenství

Plavání je sport oblíbený mezi muži i ženami. Můžete plavat kraul, prsa, znak i motýlka. Při plavání se zahřejete, zapojíte svaly celého těla, skvěle se protáhnete a zároveň zpevníte. Plavání je tedy výhodné opravdu z mnoha úhlů pohledu a je tedy ...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka