facebook
Dobrý podvečer, je středa 8.2.2023 a svátek slaví Apolena

Česnek - vhodný při těhotenství i kojení


Ilustrační fotografie

Česnek má během těhotenství opravdu zázračné účinky. Vyzkoušejte ho i vy a jistě budete mile překvapena. Patří mezi bylinky, které do jídelníčku budoucí maminky rozhodně patří a na něž by se nemělo zapomínat. I provedené zahraniční studie prokázaly jeho pozitivní účinky na budoucí rodičku i na plod v bříšku.


Pozitivní účinky česneku

Česnek je známý především pro své „ochranné účinky“, jelikož chrání plod před škodlivými vlivy. Ve studiích bylo prokázáno, že zabraňuje embryotoxicitě a chrání mozek před absorpcí toxické rtuti. Dále pomáhá předcházet vývojovým odchylkám, k nimž může dojít během rychlého procesu tvorby orgánů. Česnek ve vašem těle vytvoří prostředí, ve kterém se orgány vyvíjejí bez překážek a přispívá tak ke zdravé hmotnosti plodu a snižuje tedy riziko vzniku odchylek.

Dále brání intrauterinní růstové retardaci, do které se může plod dostat. V tomto stavu se jeho růst a vývin zpožďuje až o celý jeden měsíc. Opět se zasluhuje o to, že plod lépe přibývá na váze. Extrakty z česneku se také podílejí na růstu plodu, což bylo testováno i na zvířatech. Lépe se vyvíjí zažívací ústrojí a celkově se zlepšuje růst miminka.

V neposlední řadě je česnek přírodním antibiotikem, takže je schopen potlačit virové i bakteriální infekce či záněty v těle. Určitě je lepší jej užívat v přírodní formě, ideálně jako čerstvý - syrový. Doplňky s česnekem také sice nemůžeme úplně vyloučit, vstřebatelnost prospěšných látek je ale přímo z česneku samozřejmě mnohem lepší. Pokud máte problémy s jeho trávením, můžeme doporučit i česnek tepelně upravený s mnohem lepší stravitelností.


Jaké účinky má česnek při kojení?

Během kojení ho rovněž doporučujeme konzumovat. Pověry, že by maminky česnek neměly vůbec jíst, jsou už dávno překonané. Jestliže česnek zařadíte do svého jídelníčku, je zde velká pravděpodobnost, že si jej oblíbí i váš potomek. Rozhodně by byla škoda ho o tuto užitečnou bylinku ochudit. Nemyslíte?





Proč budoucí maminka potřebuje dostatek vápníku Proč budoucí maminka potřebuje dostatek vápníku


Vápník je cenný minerál, který naše tělo potřebuje od mladí až do stáří. Vápník je součástí zubů a kostí, obíhá v krevní plazmě nebo pomáhá při přenosu živin buněčnými membránami. Podílí se na trávení a správném fungování metabolismu.

Jaké ovoce a zeleninu v těhotenství Jaké ovoce a zeleninu v těhotenství

Každý z nás by měl denně sníst alespoň 500 g zeleniny a 200 g ovoce. Doporučované jsou tři porce zeleniny a dvě porce ovoce. Zatímco ovoce, které obsahuje více cukru než zelenina, se doporučuje zařadit především...

Kila navíc berte v těhotenství s nadhledem Kila navíc berte v těhotenství s nadhledem

Každá budoucí maminka v těhotenství přibere nějaké to kilo. I když dbáte na zdravý a vyvážený jídelníček, tak přírůstek váhy v rozmezí 12 až 15 kilogramů je naprosto v pořádku. Hodně záleží i na tom, na...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka