facebook
Dobré ráno, je pátek 15.11.2019 a svátek slaví Leopold

Gravidjóga


Ilustrační fotografie


Jóga jako taková představuje cvičení, které je známé již přes 3000 let a skládá se z původních jogínských technik. Jak už vyplývá ze samotného názvu je gravidjóga cvičení zaměřené pro těhotné ženy. Jednotlivé cvičební polohy jsou uzpůsobeny ženskému tělu v těhotenství. Vždy je však nutné před jakýmkoli cvičením, zohlednit zdravotní stav těhotné ženy, a to po konzultaci s gynekologem.


Cvičení v podobě gravidjógy je během těhotenství velmi prospěšné. Nastávající maminka se naučí správné dýchat, protože jogínské techniky se zaměřují na dechová cvičení a zároveň si posílí a zpevní tělo. Při práci s dechem se těhotná žena naučí vědomě prodýchávat do celého těla s důrazem na dýchání nosem, což posiluje fyzickou kondici. Tyto dovednosti pak následně žena využije během porodu, který by tak mohl být snazší.


Gravidjóga, se kromě dýchání a zpevnění těla, věnuje i protažení, a to zejména problematických partií, které způsobují bolesti, jako je zejména bederní část páteře. Gravidjóga tak může zásadně odpomoci právě od bolestí zad. Vedle toho působí gravidjóga velice příznivě na psychiku ženy.


Nastávající maminky se mnohdy cvičení v podobě gravidjógy obávají a nechtějí jej vyzkoušet s odůvodněním, že před tím nikdy nezkoušeli ani samotou jógu, proto nebude takové cvičení pro ně vhodné. Opak je však pravdou. S gravidjógou lze začít i bez zkušeností z jógy. Dokonce se uvádí, že tuto pohybovou aktivitu může nastávající maminka absolvovat i ve vysokém stupni těhotenství.





Zásady, které se vyplatí dodržovat při cvičení v těhotenství Zásady, které se vyplatí dodržovat při cvičení v těhotenství

Sport a pohyb je nezbytnou součástí našeho života. Ani budoucí maminka by od něj tedy neměla upustit. Je však potřeba stanovit si trochu jiné priority než před otěhotněním. Především v prvních týdnech...

Intervalový trénink - vhodný pomocník při cvičení pro budoucí maminky Intervalový trénink - vhodný pomocník při cvičení pro budoucí maminky

Znáte intervalový trénink? I v těhotenství si můžete kvalitně zacvičit. Nejde tu však o honění velkých výkonů. Mnohem lepší je vnímat své tělo a tomu přizpůsobit i cvičení.

Výhody cvičení v těhotenství Výhody cvičení v těhotenství

Cvičení v těhotenství je pro každou maminku přínosné. Pokud jste cvičila již před otěhotněním, pravděpodobně je to již vaše závislost a vy budete spíš mít problémy s pohybem přestat nebo...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka