facebook
Dobré dopoledne, je sobota 18.11.2017 a svátek slaví Romana

Cvičení v těhotenství – svaly pánevního dna


Ilustrační fotografie


Spousta žen si myslí, že pohyb v těhotenství může dítěti v bříšku uškodit. Opak je ale pravdou. V tomto období Vám může především předporodní cvičení velmi pomoct a usnadnit samotný porod. Jen je třeba zvolit aktivitu a cviky tak, aby nezatěžovaly jak budoucí maminku, tak dítě.


Proč je cvičení dobré

Žena, která v těhotenství pravidelně cvičí, může předejít riziku ochabnutí břišních a prsních svalů a svalů pánevního dna. S rostoucím bříškem totiž vzniká stále větší tlak na oblast břicha a především na pánev, což později může vést k inkontinenci. V horších případech může dojít k natržení tzv. hráze, což může negativně ovlivnit  pozdější vyprazdňování a také milostný život obou partnerů.


Pánevní dno

Právě svalům pánevního dna bychom měly věnovat největší pozornost i před samotným otěhotněním. Je dobré se vyhnout častému nošení vysokých podpatků, tahání těžkých břemen, či nadváze. V případě porodu je tlak na pánev o to větší a právě v období těhotenství bychom se na tuto oblast měly obzvlášť soustředit. Pevnost a pružnost pánevního dna musí být dostatečná, aby žena zvládla proces porodu bez větších komplikací. Během těhotenství se tyto svaly roztahují a pokud nejsou dostatečně procvičené a zpevněné, mohou se při porodu protrhat.


Tip na cvik pánevního dna

S posilováním pánevního svalstva dlouho neotálejte. V rozmezí 1-8 měsíci můžete posilovat tak, že si lehnete na záda na podložku, pokrčíte nohy a pravidelně několikrát za sebou stahujete pánevní svaly dovnitř, jako když zadržujete moč. Cvičení byste se měly věnovat každý den 10-15 minut. Tento cvik nemusíte provádět jen s leže, pánevní dno je možné posilovat i ve stoje či v sedě, takže téměř kdykoliv a kdekoliv se právě nacházíte.



Intervalový trénink - vhodný pomocník při cvičení pro budoucí maminky Intervalový trénink - vhodný pomocník při cvičení pro budoucí maminky

Znáte intervalový trénink? I v těhotenství si můžete kvalitně zacvičit. Nejde tu však o honění velkých výkonů. Mnohem lepší je vnímat své tělo a tomu přizpůsobit i cvičení.

Výhody cvičení v těhotenství Výhody cvičení v těhotenství

Cvičení v těhotenství je pro každou maminku přínosné. Pokud jste cvičila již před otěhotněním, pravděpodobně je to již vaše závislost a vy budete spíš mít problémy s pohybem přestat nebo...

Cvičení v těhotenství

I v období těhotenství je potřeba udržet své tělo fit. Obzvlášť ženy, které se pravidelně hýbou a rády cvičí, potěší, že pohyb v době těhotenství rozhodně není tabu. Jakou formu si zvolit? Můžete zkusit například jógu,

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka