facebook
Dobré poledne, je sobota 26.5.2018 a svátek slaví Filip

Cvičení v těhotenství


Ilustrační fotografie


I v období těhotenství je potřeba udržet své tělo fit. Obzvlášť ženy, které se pravidelně hýbou a rády cvičí, potěší, že pohyb v době těhotenství rozhodně není tabu. Jakou formu si zvolit? Můžete zkusit například jógu, pilates nebo procházky. Trénovanější ženy se pak nemusí vyhýbat ani běhu, cyklistice nebo třeba lyžování (při zvýšené opatrnosti).

 

Cviky pro radost, správné dýchání a držení těla

Vlivem cvičení se do mozku uvolňují endorfiny neboli také hormony štěstí, které zlepšují náladu, navozují pocity štěstí a pohody. Navíc jestliže se během těhotenství vůbec nebudete hýbat, ochabnou vaše svaly a bude vám chybět energie v těhotenství i v samotném mateřství. Doporučuje se tak i cvičení ženám, které se dosud nijak nehýbaly. Cvičení zlepší držení těla a může také pomoci od bolestí zad či kloubů, které způsobuje rostoucí bříško a zvyšující se váha.

 

Pilates, jóga a balanční cvičení

V těhotenství můžete cvičit sama doma (ideálně po konzultaci s odborníkem) nebo navštěvovat skupinová cvičení pro těhotné. Speciální těhotenské lekce najdete na hodinách pilates nebo jógy. Cviky vám pomohou posílit svaly, čímž zlepší držení těla a také vás naučí jak správně dýchat. Velmi oblíbené jsou různé balanční podložky, například ve formě overbalů a gymnastických míčů.

 

Pohyb na čerstvém vzduchu

V těhotenství vám určitě prospěje pohyb na čerstvém vzduchu. Do svého denního režimu zařaďte tedy procházky v nenáročném terénu. Jestliže běháte nebo cvičíte aerobik, ani těmto aktivitám se nemusíte vyhýbat, nasaďte však volnější tempo a naučte se u sportu relaxovat. Dejte si rovněž pozor na případné pády a úrazy. Při cvičení v těhotenství byste se měla soustředit na radost a příjemné pocity a spíše jen na udržení fyzické kondice. Rozhodně nezařazujte výkonnostní a fyzicky náročné aktivity aerobního či posilovacího charakteru, při kterých dochází k výraznému zvýšení tepové frekvence či bolesti svalů.



Cvičení v prvním trimestru Cvičení v prvním trimestru

Jestliže byla žena zvyklá cvičit před otěhotněním, neměla by se obávat v tom pokračovat ani v období prvního trimestru. Jsou však určité zásady, které by měla vzít na vědomí, a podle kterých by se měla řídit.

Dechová cvičení Dechová cvičení

Dechová cvičení mají v těhotenství svou nezastupitelnou roli. Můžete se je naučit a trénovat je na skupinových hodinách i se jim věnovat sama doma. K čemu je toto cvičení dobré? Ačkoliv...

Tepová frekvence při cvičení Tepová frekvence při cvičení

Tepová frekvence je důležitým ukazatelem při sportování v těhotenství. Pohyb se v těhotenství obecně doporučuje. Pokud vše probíhá správně a s vaším těhotenstvím se nepojí žádná rizika, nic...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka