facebook
Dobrý večer, je neděle 9.8.2020 a svátek slaví Vavřinec

Sporty, které můžete se svým bříškem provozovat na podzim


Ilustrační fotografie


Barevný podzim přímo vybízí ke sportu a cvičení. Ačkoliv se začíná pomalu ochlazovat, mnoho lidí se snaží dohnat to, co přes léto nestihli. V porovnání s letními měsíci je venku čistší vzduch, takže se i lépe sportuje. Pro budoucí maminky je to období, ve kterém se dá sportovat celkem pohodlně, protože nehrozí přehřátí z horka, ani uklouznutí na namrzlém chodníku.


Chůze, lehký jogging i cyklistika

Chůze nebo běh jsou v těhotenství považovány za bezpečné aktivity. Na procházky můžete chodit klidně i denně a pěkné podzimní počasí k tomu přímo vybízí. Podobně můžete provozovat také běh, pokud už před otěhotněním patříte mezi vášnivé běžkyně. V takovém případě totiž nic nemůžete zkazit.

Jestliže budete běhat, nesnažte se lámat rekordy - jak ty rychlostní, tak ani ty vzdálenostní. Venku buďte maximálně hodinku a hlídejte si svou tepovou frekvenci, která bude o něco nižší než během horkých letních dnů.

V těhotenství je povolená také lehká cyklistika, pokud vašemu bříšku udělá dobře. Na kolo se nezapomeňte teple obléci, jelikož na něm snadněji prochladnete než při chůzi. Dále si dejte pozor na cestu, po jaké jedete a raději upřednostněte zpevněné lesní cesty než úzké nezpevněné pěšinky. Kolo se snadno smekne a vy se pak během okamžiku ocitnete na zemi. Pádem můžete sobě i svému miminku výrazně ublížit.


Cvičení ve fitness centru

Pokud se rozhodnete cvičit doma nebo fitku, máte k tomu na podzim ideální příležitost. Místnosti se již nemusí klimatizovat nebo vytápět jako v zimě, protože je v nich tak akorát na cvičení. Navštivte například hodiny jógy nebo pilates. Výborná jsou také předporodní cvičení, která vás na porod dobře připraví. Zahrnuté cviky se speciálně upravují pro těhotné ženy, které se chystají v brzké době rodit.

Chcete chodit v těhotenství plavat? Na podzim se budete muset z venkovního bazénu přesunout do bazénu krytého, ve kterém by voda měla být příjemně teplá. Chodit plavat můžete sama, se svou kamarádku, s partnerem nebo vyzkoušet třeba i skupinové hodiny aquaaerobiku, které se jistě také skvěle užijete.

 





Běhání v těhotenství Běhání v těhotenství

Běhání je jedna z forem pohybu, kterou lze vykonávat takřka kdekoli, bez nutnosti větších výdajů a po většinu kalendářního roku. Jak je to ale s běháním v době těhotenství?

Orientální tanec v těhotenství Orientální tanec v těhotenství

Pro období těhotenství má velice pozitivní účinky orientální břišní tanec. Uvádí se, že je to jeden z nejstarších tanců na světě a již od svého původu je považován za tanec rodiček...

Jak na zpevnění pánevního dna Jak na zpevnění pánevního dna

Svaly pánevního dna jsou pro těhotenství velmi důležité a mnoho budoucích maminek tak jistě pracuje na jejich zpevnění. V tomto článku vám dáme pár užitečných tipů na cviky, které můžete na posílení těchto svalů využít...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka