facebook
Dobré odpoledne, je neděle 15.9.2019 a svátek slaví Jolana

Sporty, které můžete se svým bříškem provozovat na podzim


Ilustrační fotografie


Barevný podzim přímo vybízí ke sportu a cvičení. Ačkoliv se začíná pomalu ochlazovat, mnoho lidí se snaží dohnat to, co přes léto nestihli. V porovnání s letními měsíci je venku čistší vzduch, takže se i lépe sportuje. Pro budoucí maminky je to období, ve kterém se dá sportovat celkem pohodlně, protože nehrozí přehřátí z horka, ani uklouznutí na namrzlém chodníku.


Chůze, lehký jogging i cyklistika

Chůze nebo běh jsou v těhotenství považovány za bezpečné aktivity. Na procházky můžete chodit klidně i denně a pěkné podzimní počasí k tomu přímo vybízí. Podobně můžete provozovat také běh, pokud už před otěhotněním patříte mezi vášnivé běžkyně. V takovém případě totiž nic nemůžete zkazit.

Jestliže budete běhat, nesnažte se lámat rekordy - jak ty rychlostní, tak ani ty vzdálenostní. Venku buďte maximálně hodinku a hlídejte si svou tepovou frekvenci, která bude o něco nižší než během horkých letních dnů.

V těhotenství je povolená také lehká cyklistika, pokud vašemu bříšku udělá dobře. Na kolo se nezapomeňte teple obléci, jelikož na něm snadněji prochladnete než při chůzi. Dále si dejte pozor na cestu, po jaké jedete a raději upřednostněte zpevněné lesní cesty než úzké nezpevněné pěšinky. Kolo se snadno smekne a vy se pak během okamžiku ocitnete na zemi. Pádem můžete sobě i svému miminku výrazně ublížit.


Cvičení ve fitness centru

Pokud se rozhodnete cvičit doma nebo fitku, máte k tomu na podzim ideální příležitost. Místnosti se již nemusí klimatizovat nebo vytápět jako v zimě, protože je v nich tak akorát na cvičení. Navštivte například hodiny jógy nebo pilates. Výborná jsou také předporodní cvičení, která vás na porod dobře připraví. Zahrnuté cviky se speciálně upravují pro těhotné ženy, které se chystají v brzké době rodit.

Chcete chodit v těhotenství plavat? Na podzim se budete muset z venkovního bazénu přesunout do bazénu krytého, ve kterém by voda měla být příjemně teplá. Chodit plavat můžete sama, se svou kamarádku, s partnerem nebo vyzkoušet třeba i skupinové hodiny aquaaerobiku, které se jistě také skvěle užijete.

 





Intervalový trénink - vhodný pomocník při cvičení pro budoucí maminky Intervalový trénink - vhodný pomocník při cvičení pro budoucí maminky

Znáte intervalový trénink? I v těhotenství si můžete kvalitně zacvičit. Nejde tu však o honění velkých výkonů. Mnohem lepší je vnímat své tělo a tomu přizpůsobit i cvičení.

Výhody cvičení v těhotenství Výhody cvičení v těhotenství

Cvičení v těhotenství je pro každou maminku přínosné. Pokud jste cvičila již před otěhotněním, pravděpodobně je to již vaše závislost a vy budete spíš mít problémy s pohybem přestat nebo...

Cvičení v těhotenství

I v období těhotenství je potřeba udržet své tělo fit. Obzvlášť ženy, které se pravidelně hýbou a rády cvičí, potěší, že pohyb v době těhotenství rozhodně není tabu. Jakou formu si zvolit? Můžete zkusit například jógu,

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka