facebook
Příjemnou noc, je pondělí 21.10.2019 a svátek slaví Brigita

Spíte s partnerem odděleně? Nedělejte si starosti


Ilustrační fotografie


Každá ženy si chce v těhotenství maximálně odpočinout. Hlavně v posledních týdnech je dobré nabrat energii na náročné mateřství, ve kterém se ani chvilku nezastaví. Mnoho párů tak přistoupí k odděleným ložnicím. Jaké výhody a nevýhody má oddělené manželské lože? Pokud i vás nebo vašeho partnera toto řešení napadlo, klidně ho vyzkoušejte. Nic totiž nemusí být tak tragické, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Výhody oddělených postelí

Pokud váš partner brzy ráno vstává a budí vás, může to být velmi nepříjemné. Obzvlášť pak tehdy, když máte lehké spaní a potíže usnout. Může se tak stát, že jste od pěti ráno vzhůru a přitom vy sama vstáváte do práce až kolem sedmé. Rušivě může působit i opačný faktor. Jestliže váš muž chodí spát pozdě a budí vás. Pak určitě uvítáte možnost oddělených postelí. Partner může dočasně spát třeba v obývacím nebo v dětském pokoji. Vy byste měla zůstat ve své ložnici, která má pro spánek optimální podmínky.

Partnera rovněž mohou budit vaše noční nevolnosti a sám usoudí, že oddělené postele by v tuto chvíli byly dobrým řešením. Také pokud vy nebo váš partner máte tendence pro sebe zabírat celou velkou postel, váš spánek bude komfortnější.

Výhody společného lože

Pokud se svým partnerem nebudete sdílet lože, neznamená to nutně konec sexu v těhotenství. Jistě i vy se mu věnujete také v jinou dobu než jen večer před usnutím. Na oddělené posteli vám může chybět kontakt s partnerem - například obejmutí, pohlazení nebo polibek na dobrou noc. Určitě i teď se vám někdy stane, že se uprostřed noci vzbudíte a váš partner je vzhůru. Můžete s ním prohodit pár vět, a pak společně usnout. Pokud jste však schopna tyto aktivity na pár týdnů oželet, rozhodně se za to nemusíte stydět.

Pro mnoho žen je jistě vidina oddělených postelí nepřijatelná. Existují však mezi námi i ženy, které ji vítají s otevřenou náručí a rády si tak v těhotenství vyzkoušejí něco nového.





Nespavost v těhotenství Nespavost v těhotenství

Kvalita spánku se mění v jednotlivých stadiích těhotenství. Vliv na to má samozřejmě rostoucí plod a zvětšující se děloha, která postupně tlačí na jednotlivé břišní orgány a ztěžuje tak budoucí mamince odpočinek.

Co vám zaručeně pomůže usnout Co vám zaručeně pomůže usnout

Těhotným ženám se samozřejmě doporučuje dostatek spánku. Spěje alespoň 8 hodin každý den. Jakmile se miminko narodí, už si tolik neodpočnete a s ním v bříšku má vaše tělo větší potřebu regenerace. Pro některé maminky není...

Hluboký i lehký spánek je důležitý Hluboký i lehký spánek je důležitý

Každá budoucí maminka by měla spát alespoň osm hodin denně. Určitě ale nevadí, když prospíte i devět nebo deset. Spát byste měla převážně v noci - ideální je třeba od devíti večer do šesti ráno. Pokud v noci nestíháte spát delší...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka