facebook
Dobrý podvečer, je neděle 16.2.2020 a svátek slaví Miloslava

Způsoby přípravy pokrmů v těhotenství


Ilustrační fotografie


Každá budoucí maminka by měla dbát o svou výživu, aby přijata všechny nezbytné látky. V tomto článku se dozvíte, jaká příprava pokrmů je v těhotenství ideální. Měla byste se vyhnout pouze smažení, při kterém mohou vznikat karcinogenní látky. Navíc smažené pokrmy jsou plné nekvalitních tuků, které vám mohou jen způsobit pocity těžkosti a jiné zažívací potíže.

Čerstvá - syrová strava

Mnoho příznivců zdravého stravování prosazuje tzv. RAW Food. To znamená, že konzumují pouze syrovou stravu a když potraviny tepelně upravují, tak opravdu jen při velmi nízké teplotě. Syrové potraviny obsahují maximum vitamínů, minerálů a dalších důležitých látek. Syrová strava má však i svá úskalí. Pokud na ni nejsou vaše střeva zvyklá, může vám způsobovat problémy v podobě nadýmání. Čerstvé ovoce a zeleninu ale ani během těhotenství rozhodně neomezujte.

Vaření v páře

Vaření v páře je v posledních letech velmi oblíbeným způsobem přípravy potravin. Vaření v parním hrnci je rychlé a zdravé, protože je k potravinám šetrné. Ty si tak zachovají dostatek vitamínů a minerálů. Navíc zelenina vařená v páře má stále svou svěží barvu, což rozhodně povzbudí i vaše chutě. V páře můžete vařit nejen zeleninu a brambory, ale třeba i maso.

Dušení, restování a pečení

Nemusíte se vyhýbat ani dušeným, restovaným či pečeným pokrmům. Základem ale je nepoužívat při vaření nadbytečné množství oleje. Doporučujeme vám vařit v nepřilnavém nádobí, u kterého nehrozí, že by se něco připálilo. Při vaření používejte řepkový nebo slunečnicový olej, máslo a sádlo ve velkém množství není příliš vhodné, protože je tvořené nasycenými mastnými tuky, které přispívají k nadváze a obezitě.

Nic nepřehánějte

Když jste těhotná, neznamená to, že si musíte odteď úzkostlivě střežit svou stravu a nedat si žádný řízek, hranolky nebo zapomenout na máslový dort. Samozřejmě že si občas můžete dát něco nezdravého, neměly by ale u vás být tyto potraviny na denním pořádku. Jejich konzumaci můžeme doporučit maximálně jednou týdně. Je důležité, abyste byla nejen zdravá, ale především spokojená.





Nezbytnost jódu v těhotenství Nezbytnost jódu v těhotenství

Jód je nezbytný pro kvalitní a spokojený život maminky i pro vývoj miminka. Nedostatek jódu, se kterých se setkává mnoho Čechů, vede k rozvoji mnoha nepříjemných zdravotních problémů.

Jak přibrat co nejméně kil v těhotenství? Jak přibrat co nejméně kil v těhotenství?

Jen málokteré mamince je v těhotenství příjemné nabírání kilogramů. Obzvlášť ženy, které si před otěhotněním zakládaly na své postavě, začínají při prvních náznacích rostoucího bříška propadat...

Jakých potravin by se měla budoucí maminky v létě vyvarovat Jakých potravin by se měla budoucí maminky v létě vyvarovat

Léto je, co se týká stravování v těhotenství, velmi problematickým ročním obdobím. Na jednu stranu je v této době dostatek čerstvé zeleniny a šťavnatého ovoce, které si jako budoucí maminka...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka