facebook
Příjemnou noc, je čtvrtek 18.7.2019 a svátek slaví Drahomíra

Cvičení v prvním trimestru


Ilustrační fotografie


Jestliže byla žena zvyklá cvičit před otěhotněním, neměla by se obávat v tom pokračovat ani v období prvního trimestru. Jsou však určité zásady, které by měla vzít na vědomí, a podle kterých by se měla řídit. Pro cvičení v prvním trimestru je důležitý aktuální zdravotní stav.


Před tím, než se během prvního trimestru pustíte do cvičení, nechte se řádně vyšetřit svým lékařem a proberte s ním možnost cvičení v této fázi těhotenství. Obecně se pohybová aktivita doporučuje, a to zejména procházky na čerstvém vzduchu v nenáročném terénu. Nedoporučuje se však pobyt v nadmořské výšce nad 2500 m. Vhodné je rovněž plavání, případně cvičení v bazénu s fyzioterapeutem. Musí se však jednat o zdravotně nezávadnou vodu, protože žena je v období těhotenství více náchylná k vaginálním infekcím. V období prvního trimestru by se žena měla zaměřit na vhodné cviky na posílení pánevního dna, břišních, prsních a zádových svalů, a to bez zátěže popř. se zátěží minimální. Veškeré cviky by však měly být prováděné po konzultaci se zkušeným cvičitelem.


V rámci cvičení v prvním trimestru se určitě vyhněte aktivitě, při které dochází k otřesům. Vynechejte silová cvičení a pohyb s velkou intenzitou, kdy je krevní oběh zaplaven odpadními látkami. Tepová frekvence by se při cvičení neměla dostat nad 140 tepů za minutu. Udává se, že ideální a bezpečná pohybová aktivita je tzv. do zadýchání.





Jóga v těhotenství Jóga v těhotenství

Jóga může být velmi prospěšná pro těhotné ženy - pomůže vám dýchat a relaxovat, což vám může pomoci přizpůsobit se fyzické náročnosti těhotenství, porodu a mateřství.

Gravidjóga Gravidjóga

Jóga jako taková představuje cvičení, které je známé již přes 3000 let a skládá se z původních jogínských technik. Jak už vyplývá ze samotného názvu je gravidjóga cvičení zaměřené pro těhotné ženy. Jednotlivé...

Cvičení v těhotenství – svaly pánevního dna Cvičení v těhotenství – svaly pánevního dna

Spousta žen si myslí, že pohyb v těhotenství může dítěti v bříšku uškodit. Opak je ale pravdou. V tomto období Vám může především předporodní cvičení velmi pomoct a usnadnit samotný porod. Jen je třeba...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka