facebook
Příjemnou noc, je středa 13.11.2019 a svátek slaví Tibor

Cvičení v prvním trimestru


Ilustrační fotografie


Jestliže byla žena zvyklá cvičit před otěhotněním, neměla by se obávat v tom pokračovat ani v období prvního trimestru. Jsou však určité zásady, které by měla vzít na vědomí, a podle kterých by se měla řídit. Pro cvičení v prvním trimestru je důležitý aktuální zdravotní stav.


Před tím, než se během prvního trimestru pustíte do cvičení, nechte se řádně vyšetřit svým lékařem a proberte s ním možnost cvičení v této fázi těhotenství. Obecně se pohybová aktivita doporučuje, a to zejména procházky na čerstvém vzduchu v nenáročném terénu. Nedoporučuje se však pobyt v nadmořské výšce nad 2500 m. Vhodné je rovněž plavání, případně cvičení v bazénu s fyzioterapeutem. Musí se však jednat o zdravotně nezávadnou vodu, protože žena je v období těhotenství více náchylná k vaginálním infekcím. V období prvního trimestru by se žena měla zaměřit na vhodné cviky na posílení pánevního dna, břišních, prsních a zádových svalů, a to bez zátěže popř. se zátěží minimální. Veškeré cviky by však měly být prováděné po konzultaci se zkušeným cvičitelem.


V rámci cvičení v prvním trimestru se určitě vyhněte aktivitě, při které dochází k otřesům. Vynechejte silová cvičení a pohyb s velkou intenzitou, kdy je krevní oběh zaplaven odpadními látkami. Tepová frekvence by se při cvičení neměla dostat nad 140 tepů za minutu. Udává se, že ideální a bezpečná pohybová aktivita je tzv. do zadýchání.





Zásady, které se vyplatí dodržovat při cvičení v těhotenství Zásady, které se vyplatí dodržovat při cvičení v těhotenství

Sport a pohyb je nezbytnou součástí našeho života. Ani budoucí maminka by od něj tedy neměla upustit. Je však potřeba stanovit si trochu jiné priority než před otěhotněním. Především v prvních týdnech...

Intervalový trénink - vhodný pomocník při cvičení pro budoucí maminky Intervalový trénink - vhodný pomocník při cvičení pro budoucí maminky

Znáte intervalový trénink? I v těhotenství si můžete kvalitně zacvičit. Nejde tu však o honění velkých výkonů. Mnohem lepší je vnímat své tělo a tomu přizpůsobit i cvičení.

Výhody cvičení v těhotenství Výhody cvičení v těhotenství

Cvičení v těhotenství je pro každou maminku přínosné. Pokud jste cvičila již před otěhotněním, pravděpodobně je to již vaše závislost a vy budete spíš mít problémy s pohybem přestat nebo...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka