facebook
Příjemnou noc, je úterý 20.8.2019 a svátek slaví Bernard

Spinning pro budoucí maminky - tak trochu jiná cyklistka


Ilustrační fotografie

Spinning je oblíbená cardio aktivita, při které zapojíte celé tělo a budete efektivně spalovat tuky. Také jste podlehla jeho kouzlu a teď vás zajímá, zda se mu můžete věnovat i během těhotenství? Spinning je vlastně jízda na speciálním kole, a pokud při něm budete postupovat opatrně, není důvod, proč ho ze svého tréninku během těhotenství vynechat.

 


Jak cvičit spinning v těhotenství

Jestliže se chcete sportu věnovat i během svého těhotenství, je to rozhodně dobrá zpráva. Měla byste být aktivní, abyste si udržela fit tělo, uvolnila endorfiny i se lépe připravila na samotný porod. Samozřejmě ale není možné, abyste držela svou dosud obvyklou frekvenci. Co se týká vaší výkonnosti, rozhodně tedy budete muset trochu ubrat.

Na spinningovém kole můžete zlehka jezdit sama doma, nebo navštívit fitness centrum, kde se jeho lekce pořádají. Tyto lekce by ale určitě měly být zaměřené na budoucí maminky, protože se jim program lépe přizpůsobí a ony se na hodině budou cítit stále stejně dobře. Obecně je cvičení v těhotenství velmi příznivé, jen je nutné umět si vybrat vhodnou aktivitu.

 


Dbejte doporučení lékařů

Spinning je během těhotenství doporučován i lékaři jako vhodná forma cvičení, při které zapojíte své tělo a zabráníte tak zbytečné ztrátě svalové hmoty. Je zde však kladena určitá náročnost na rovnováhu a soustředění. Dále je nutné celé spinningové kolo trochu uzpůsobit své postavě. Například je potřeba zvednout výšku řídítek, čímž se změní těžiště těla a jízda na kole tak bude mnohem příjemnější. Spinning dokáže nejen příznivě ovlivnit samotné těhotenství, ale také porod a následnou rekonvalescenci.

Spinningové kolo přináší mnoho výhod. Tou první je, že ženy, které sportují, lépe zvládají změny svých hormonálních hladin, jsou v lepší psychické i fyzické kondici a udrží si svou hmotnost v rozumných mezích. Nemusí tedy po porodu shazovat desítky kilogramů.





Jóga v těhotenství Jóga v těhotenství

Jóga může být velmi prospěšná pro těhotné ženy - pomůže vám dýchat a relaxovat, což vám může pomoci přizpůsobit se fyzické náročnosti těhotenství, porodu a mateřství.

Gravidjóga Gravidjóga

Jóga jako taková představuje cvičení, které je známé již přes 3000 let a skládá se z původních jogínských technik. Jak už vyplývá ze samotného názvu je gravidjóga cvičení zaměřené pro těhotné ženy. Jednotlivé...

Cvičení v těhotenství – svaly pánevního dna Cvičení v těhotenství – svaly pánevního dna

Spousta žen si myslí, že pohyb v těhotenství může dítěti v bříšku uškodit. Opak je ale pravdou. V tomto období Vám může především předporodní cvičení velmi pomoct a usnadnit samotný porod. Jen je třeba...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka