facebook
Dobré odpoledne, je neděle 13.6.2021 a svátek slaví Antonín

Dostatek vápníku zajistí kvalitní mléčné výrobky


Ilustrační fotografie


V těhotenství je nezbytné udržovat dostatečnou hladinu vápníku. Jedná se o minerál, který je důležitý pro správnou činnost krevního oběhu, srážlivost krve nebo pro fungování nervové soustavy. Přináší také úlevu od svalových křečí, které mnoho budoucích maminek v těhotenství provázejí. Vhodné je doplnění vápníku z mléčných výrobků. Pokud vás netrápí intolerance laktózy, můžete si je naplno užívat. Poradíme vám, jaké mléčné výrobky jsou v průběhu těhotenství ke konzumaci ideální.

Jogurty, kefíry a další zakysané produkty

V první řadě bychom vám chtěli doporučit konzumaci zakysaných mléčných výrobků, které nejenže obsahují dostatečné množství vápníku, ale také blahodárně působí na naši střevní mikroflóru. Obsahují totiž příznivé bakterie zvané laktobacily, které obnovují střevní rovnováhu. Obzvlášť v průběhu těhotenství je žena náchylná k různým výkyvům a zažívání ji v této době dokáže pořádně potrápit. Volte především jogurty s nižším obsahem tuku - ideálně kolem 3 % (ty odtučněné také nejsou zcela vhodné kvůli zahušťovadlům). Dále vám můžeme doporučit různé zákysy, kefíry nebo třeba podmáslí. Tyto mléčné výrobky můžete využívat k přímé konzumaci, kdy si z nich s čerstvým ovocem vytvoříte lahodné smoothie, nebo třeba při pečení moučníků. Pro zpestření jídelníčku je možné občas zařadit i tučnější zakysanou smetanou.

Tvarohy

Tvarohy jsou ceněným mléčným výrobkem, a to především pro svůj vysoký obsah bílkovin. Ty ochrání vaši svalovou hmotu a zabrání tělu, aby ji v průběhu těhotenství - které je přece jen o něco méně náročné na pohyb - odbouralo. Můžeme vám doporučit především nízkotučné a polotučné tvarohy, které jsou vhodné jak na sladko, tak i na slano. Připravíte si z nich vynikající dezerty i lehké pomazánky na pečivo.

Sýry

Doporučenou denní dávku vápníku vám z mléčných výrobků pomohou doplnit také sýry. Vyhněte se sýrům taveným, které jsou příliš slané a ze zdravotního hlediska leckdy nepřijatelné. Navíc vápník z nich naše tělo těžko získává. Ideální jsou tvrdé sýry typu eidam se sníženým obsahem tuku. Vyvarujte se také zrajícím plísňovým sýrům. Byť vám třeba i chutnají, dejte si na ně v těhotenství pozor. Tyto sýry totiž mohou být kontaminované škodlivými plísněmi. Na první pohled to nepoznáte, ale mohou vám způsobit nevolnosti.

Z dalších mléčných výrobků je vhodná i konzumace mléka. To si však kupte v obchodě, nepasterizované mléko v těhotenství není úplně ideální - pokud se vám už dostane do ruky, raději jej převařte. Mléko však mnoha lidem nedělá dobře, pokud vám tedy nechutná, do jeho konzumace se nemusíte nutit. Stejně tak když vám žádné mléčné výrobky nedělají dobře, nemusíte je konzumovat. Jako zdroj vápníku totiž poslouží i jiné potraviny, případně se dají užívat také různé přírodní doplňky.





5 zásadních chyb při hubnutí po porodu 5 zásadních chyb při hubnutí po porodu

Jste novopečenou maminkou, máte poporodní kila a už se nemůžete dočkat, až zahájíte redukční dietu? Tak zpozorněte! Právě po porodu byste měla na nějaké radikální hubnutí zapomenout.

Příjem tekutin před spaním a během noci Příjem tekutin před spaním a během noci

I přes časté návštěvy toalety byste v těhotenství neměla zapomínat na pravidelný pitný režim. Minimálně byste měla denně přijmout 1,5 litru tekutin, a to jen v případě, že se nijak extrémně nehýbete a tedy ani nepotíte.

Vegetariánství a těhotenství Vegetariánství a těhotenství

Někteří z nás, ať už je to z jakéhokoliv důvodu, se rozhodne přejít na vegetariánskou stravu. Žena, která není v jiném stavu, má zodpovědnost jen za svůj život a může se tedy zcela sama rozhodnout, co bude jíst a co ne.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka