facebook
Dobré poledne, je středa 21.8.2019 a svátek slaví Johana

Spánek od 1. až do 3. trimestru - kdy se nejvíc vyspíte?


Ilustrační fotografie


Pohodový a klidný spánek představuje pro mnoho těhotných žen velký problém. I když si říkáte, že to snad nemá konce, můžete se těšit na období po porodu, kdy se vám sice bude lépe usínat, jelikož vás nikdy nic nebude tlačit, ale stejně tak si nerušených osm hodin v kuse nedopřejete pěkně dlouhou dobu. V tomto článku se dozvíte, jak probíhá spánek od prvního až do třetího trimestru a v jakém období mateřství si tedy nejvíce odpočinete.

Pokud máte problémy se spánkem, rozhodně byste se měla řídit radami, které se v těhotenství doporučují. Řeč je třeba o omezení stresu, zavedení rutiny, spánku ve správné poloze, o šlofících během dne nebo o dodržování zdravého a výživného jídelníčku, se kterým doplníte energii a také bude plný potravin, z nichž vám nebude těžko od žaludku.

První trimestr a nadměrná ospalost

První trimestr je pověstný nadměrnou únavou. Mnoho maminek by neustále jen spalo, a to v kteroukoliv denní dobu. Tento stav přichází vlivem hormonů, které se bouří ve vašem těle. Pokud máte chuť a čas, klidně si pár hodin spánku navíc dopřejte, rozhodně vám totiž udělají dobře.

Nadměrná ospalost obvykle ustupuje až s koncem třetího měsíce těhotenství. Může se však jednat i o úplný opak, a to že nebudete v moci spát. Tyto stavy většinou souvisejí s nadměrnou úzkostí.

Do druhého trimestru by se vaše tělo mělo zklidnit. Vaše bříško se zvětšuje a vy začínáte cítit první pohyby miminka. Ve druhém trimestru je tedy spánek klidnější. Ulehnout můžete v jakékoliv poloze.

Nekomfortní polohy ve třetím trimestru

Přibližně na začátku pátého měsíce ale na komfort raději pomalu zapomeňte. Potrápí vás křeče, divoké sny i pohyby miminka v bříšku. Mnoho maminek se v této době potýká s nespavostí. Ta však zdraví vašeho miminka nijak neovlivní. Rozhodně vám tedy doporučujeme dělat to, co je pro vás příjemné a přirozené. Od nespavosti pomohou třeba bylinné čaje nebo éterické oleje. K tomu, abyste usnula, je také dobré navodit příjemnou atmosféru v ložnici a uvolnit se po fyzické i psychické stránce.





Nespavost v těhotenství Nespavost v těhotenství

Kvalita spánku se mění v jednotlivých stadiích těhotenství. Vliv na to má samozřejmě rostoucí plod a zvětšující se děloha, která postupně tlačí na jednotlivé břišní orgány a ztěžuje tak budoucí mamince odpočinek.

Co vám zaručeně pomůže usnout Co vám zaručeně pomůže usnout

Těhotným ženám se samozřejmě doporučuje dostatek spánku. Spěje alespoň 8 hodin každý den. Jakmile se miminko narodí, už si tolik neodpočnete a s ním v bříšku má vaše tělo větší potřebu regenerace. Pro některé maminky není...

Hluboký i lehký spánek je důležitý Hluboký i lehký spánek je důležitý

Každá budoucí maminka by měla spát alespoň osm hodin denně. Určitě ale nevadí, když prospíte i devět nebo deset. Spát byste měla převážně v noci - ideální je třeba od devíti večer do šesti ráno. Pokud v noci nestíháte spát delší...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka