facebook
Příjemnou noc, je středa 24.4.2019 a svátek slaví Jiří

Spánek od 1. až do 3. trimestru - kdy se nejvíc vyspíte?


Ilustrační fotografie


Pohodový a klidný spánek představuje pro mnoho těhotných žen velký problém. I když si říkáte, že to snad nemá konce, můžete se těšit na období po porodu, kdy se vám sice bude lépe usínat, jelikož vás nikdy nic nebude tlačit, ale stejně tak si nerušených osm hodin v kuse nedopřejete pěkně dlouhou dobu. V tomto článku se dozvíte, jak probíhá spánek od prvního až do třetího trimestru a v jakém období mateřství si tedy nejvíce odpočinete.

Pokud máte problémy se spánkem, rozhodně byste se měla řídit radami, které se v těhotenství doporučují. Řeč je třeba o omezení stresu, zavedení rutiny, spánku ve správné poloze, o šlofících během dne nebo o dodržování zdravého a výživného jídelníčku, se kterým doplníte energii a také bude plný potravin, z nichž vám nebude těžko od žaludku.

První trimestr a nadměrná ospalost

První trimestr je pověstný nadměrnou únavou. Mnoho maminek by neustále jen spalo, a to v kteroukoliv denní dobu. Tento stav přichází vlivem hormonů, které se bouří ve vašem těle. Pokud máte chuť a čas, klidně si pár hodin spánku navíc dopřejte, rozhodně vám totiž udělají dobře.

Nadměrná ospalost obvykle ustupuje až s koncem třetího měsíce těhotenství. Může se však jednat i o úplný opak, a to že nebudete v moci spát. Tyto stavy většinou souvisejí s nadměrnou úzkostí.

Do druhého trimestru by se vaše tělo mělo zklidnit. Vaše bříško se zvětšuje a vy začínáte cítit první pohyby miminka. Ve druhém trimestru je tedy spánek klidnější. Ulehnout můžete v jakékoliv poloze.

Nekomfortní polohy ve třetím trimestru

Přibližně na začátku pátého měsíce ale na komfort raději pomalu zapomeňte. Potrápí vás křeče, divoké sny i pohyby miminka v bříšku. Mnoho maminek se v této době potýká s nespavostí. Ta však zdraví vašeho miminka nijak neovlivní. Rozhodně vám tedy doporučujeme dělat to, co je pro vás příjemné a přirozené. Od nespavosti pomohou třeba bylinné čaje nebo éterické oleje. K tomu, abyste usnula, je také dobré navodit příjemnou atmosféru v ložnici a uvolnit se po fyzické i psychické stránce.





Hluboký i lehký spánek je důležitý Hluboký i lehký spánek je důležitý

Každá budoucí maminka by měla spát alespoň osm hodin denně. Určitě ale nevadí, když prospíte i devět nebo deset. Spát byste měla převážně v noci - ideální je třeba od devíti večer do šesti ráno. Pokud v noci nestíháte spát delší...

Je dobré mít pohyb před spaním? Je dobré mít pohyb před spaním?


Máte večer problémy usnout a ráno se cítíte unavená? Pokud se jako budoucí maminka setkáváte s těmito problémy, určitě vám doporučujeme vyzkoušet pohyb před spaním. Zaměřte se ale na klidnější aktivity, při nichž se příliš...

Je dobré spát během dne? Je dobré spát během dne?

Určitě i vy to znáte - na člověka padne únava a usnul by v kteroukoliv denní dobu. Obzvlášť pokud jste těhotná a zároveň máte fyzicky náročnější práci, připravte se na to, že se budete cítit unaveně i během dne.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka