facebook
Dobré poledne, je neděle 16.6.2019 a svátek slaví Zbyněk

Citrusy v těhotenství


Ilustrační fotografie


V těhotenství je důležité dbát na přísun vitamínů a minerálů. Každá budoucí maminka by se měla cítit dobře a právě tyto látky jí zajistí pohodu. Z citrusů můžeme doporučit především citrony, pomeranče, grepy nebo mandarinky. Nic se ale samozřejmě nemá přehánět. Bohatě stačí, když si dáte jeden kousek ke svačině nebo ke snídani. V případě citronu můžete pít například ochucenou vodu právě jeho šťávou.

Proč si na citrusy dát pozor

Některé ženy se citrusům vyhýbají, protože chtějí předejít alergii u svého miminka. Mnozí lékaři ale tvrdí přesný opak. Pokud potravinu vynecháte, může se spíše stát, že na ni dítě bude mít alergii. Jestliže tedy milujete kyselé exotické ovoce, rozhodně ho kvůli tomu nezavrhujte. Myslete ale na to, že citrusy jsou chemicky ošetřené. Proto je vždy před oloupáním omývejte pod tekoucí teplou vodou. Můžete ještě kupovat bio ovoce, které je ale bohužel dražší a ne tak často k dostání.

Oblíbené citrony

Samotný citron asi jen tak nesníte. Z pohledu zubní skloviny by to nebylo ani příjemné. Ale co taková voda s citronem? Jedná se o rychlý nápoj, který nahradí třeba i slazenou limonádu a především ve velkých letních vedrech osvěží a zachutná. Paradoxně, i když je citron kyselý, pomáhá při překyselení organismu a zároveň podpoří trávení. Voda s ním navíc bude mít i lepší chuť. Pokud pijete kohoutkovou, zbavíte se tak pachuti chlóru.

Mandarinky a pomeranče

Mandarinky, klementinky, klasické i šťavnaté červené pomeranče jsou velmi oblíbené. Obsahují vlákninu, která přispívá k lepšímu trávení, průměrně 60 mg vitamínu C na 100 g citrusu, dále vitamín E nebo třeba karoten.

Grepy

Nesmíme zapomenout ani na grepy, které někteří lidé milují, jiní zase nesnášejí. Grepy mají antioxidační účinky nebo jsou bohaté na flavonoidy, které pozitivně ovlivňují cévy. Samozřejmě také obsahují značné množství vitamínů. V těhotenství si můžete hned po ránu dopřát vymačkanou grepovou šťávu nebo si dát grep v kombinaci s müsli a jogurtem. Pozor ale na bílou slupku, která je obvykle hodně hořká.





5 zásadních chyb při hubnutí po porodu 5 zásadních chyb při hubnutí po porodu

Jste novopečenou maminkou, máte poporodní kila a už se nemůžete dočkat, až zahájíte redukční dietu? Tak zpozorněte! Právě po porodu byste měla na nějaké radikální hubnutí zapomenout.

Příjem tekutin před spaním a během noci Příjem tekutin před spaním a během noci

I přes časté návštěvy toalety byste v těhotenství neměla zapomínat na pravidelný pitný režim. Minimálně byste měla denně přijmout 1,5 litru tekutin, a to jen v případě, že se nijak extrémně nehýbete a tedy ani nepotíte.

Vegetariánství a těhotenství Vegetariánství a těhotenství

Někteří z nás, ať už je to z jakéhokoliv důvodu, se rozhodne přejít na vegetariánskou stravu. Žena, která není v jiném stavu, má zodpovědnost jen za svůj život a může se tedy zcela sama rozhodnout, co bude jíst a co ne.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka