facebook
Dobré ráno, je sobota 18.9.2021 a svátek slaví Kryštof

Strečink - dopřejte si kvalitní protažení


Ilustrační fotografie


Kvalitní strečink neboli protažení svalů by si každá budoucí maminka měla dopřát před cvičením, po něm i během dne, kdy třeba dlouho sedí nebo stojí v jedné poloze. Strečink je důležitý z mnoha aspektů. Z pohledu cvičení je prevencí před tím, abychom si neublížili. Zároveň má i další pozitivní dopady na naše fyzické zdraví i na naši psychiku.

Pozitivní dopady strečinku nejen v těhotenství

Strečink zvyšuje rozsah kloubní pohyblivosti a zároveň zlepšuje pružnost svalů. Před cvičením ho provádíte proto, abyste si při cvicích neublížila. Vyhnete se tak natažení nebo dokonce přetržení procvičovaného svalu. Po cvičení je zase dobrý z důvodu, že protáhnete používané partie a ty vás pak druhý den nebudou bolet.

Strečink dále pomáhá rozvíjet vnímání vlastního těla. Při každém cviku se soustřeďte na své postavení a uvolnění svalů. Každou pozici několikrát prodýchejte a zaměřujte se především na partii, která vás táhne. Naše tělo není celé v rovnováze - například máte jednu ruku silnější než druhou, k jedné noze se ohnete a k druhé už nikoliv. Právě těmto disbalancím s kvalitním protažením můžete předejít. Po protažení se budete cítit víc odpočatí než bez něj. Vyhnete se bolestem zad, svalů a kloubů, které nemusejí být nutně způsobené jen cvičením, ale i sedavým zaměstnáním, špatnou obuví apod.

V neposlední řadě strečink přispívá ke správnému držení těla, které je v těhotenství velmi důležitý. Naberete 12 až 15 kilogramů váhy, a tak vaše klouby, svaly a kosti budou vystavené větší zátěži než dosud. Právě s pravidelným protahováním si zajistíte dobré postavení zad, beder nebo nohou.

Jak se správně protahovat

Základem je nejen naučit se základní protahovací cvičení, ale také se zaměřit na správnou techniku provádění jednotlivých cviků. Při protahování se zaměřte na partie nohou, hýždí, zad, bříška i rukou. Protahovací cviky by měly příjemně táhnout, nikoliv bolet. Protahujte se pozvolna, s každým výdechem obvykle můžete napětí trošku zvýšit. Do jednotlivých pozic se dostávejte tahem, nikoliv švihem. Zařaďte strečink do svého denního harmonogramu, uvidíte, že se hned budete cítit mnohem lépe.





Intervalový trénink - vhodný pomocník při cvičení pro budoucí maminky Intervalový trénink - vhodný pomocník při cvičení pro budoucí maminky

Znáte intervalový trénink? I v těhotenství si můžete kvalitně zacvičit. Nejde tu však o honění velkých výkonů. Mnohem lepší je vnímat své tělo a tomu přizpůsobit i cvičení.

Výhody cvičení v těhotenství Výhody cvičení v těhotenství

Cvičení v těhotenství je pro každou maminku přínosné. Pokud jste cvičila již před otěhotněním, pravděpodobně je to již vaše závislost a vy budete spíš mít problémy s pohybem přestat nebo...

Cvičení v těhotenství

I v období těhotenství je potřeba udržet své tělo fit. Obzvlášť ženy, které se pravidelně hýbou a rády cvičí, potěší, že pohyb v době těhotenství rozhodně není tabu. Jakou formu si zvolit? Můžete zkusit například jógu,

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka