facebook
Příjemnou noc, je čtvrtek 14.12.2017 a svátek slaví Lýdie

Jak posílit zadeček a nohy v těhotenství


Ilustrační fotografie


Pokud jste těhotná, měla byste se vyhnout zapojování bříška při cvičení. Nohy a zadeček však určitě zapojit můžete. Připravili jsme pro vás několik tipů na lehké cviky, které zvládnete i jako úplný začátečník. Nohy a hýždě samozřejmě formujete i při obyčejné chůzi nebo lehkém běhu. Jedná se o největší svalové partie vašeho těla. Jejich zpevnění je tedy během těhotenství velmi důležité, jelikož právě na nich leží váha vašeho zvětšujícího se bříška.

Cviky na podložce

Oblíbené jsou cviky, které se provádějí na podložce. Můžete vyzkoušet různé zanožování - například na boku nebo v kleče na kolenou. První variantu je možné provádět po celé těhotenství. Druhá pozice vám může být v posledním trimestru už příliš nepohodlná. Během cvičení se rozhodně nijak nepřemáhejte. Vždy byste měla cvičit s radostí. Zkuste několik variací s nataženou či pokrčenou nohou. Cvičte v určitém intervalu - například 30 vteřin a poté si dejte pauzu. Pokud nemáte stopky, můžete si počítat jednotlivá opakování. Sérii zopakujte třikrát až čtyřikrát. Zpestření mohou přinést overbally nebo velké gymnastické míče.

Cviky ve stoje

Dřepy a výpady? Na ty raději zapomeňte. Zařadit je můžete jen zpočátku. Nedávejte si ale příliš zabrat. Při dřepu nechoďte až dolů a u výpadu nedělejte tak dlouhý krok. Soustřeďte se hlavně na svůj dech a stabilitu. Určitě vynechejte výskoky a zapomeňte také na extra zátěž - ta by vašemu bříšku určitě neudělala dobře. Můžete zařadit pohyby nohou dopředu dozadu, kdy stojíte a zároveň se opřete o zeď nebo o nábytek. Nakonec se nezapomeňte pořádně protáhnout, čímž zajistíte, že vás svaly nebudou po cvičení bolet.

Pozitivní dopady cvičení nohou na vaše zdraví

Cvičení v těhotenství je účinnou prevencí před natékáním nohou. Zároveň vás udrží v kondici a zabrání nadváze, kterou po porodu řeší mnoho čerstvým maminek. Jestliže hledáte inspiraci na další cviky, určitě se podívejte na internetu, kde najdete mnoho zajímavých cvičebních videí. Rovněž můžete zajít na nějakou skupinovou hodinu - třeba jogy nebo pilates - a na vhodné cviky se zeptat své cvičitelky. Cvičení nezapomeňte zkonzultovat se svým lékařem. Jestliže vám hrozí nějaké komplikace, určitě vám doporučujeme být spíše v klidu a s pohybem to rozhodně nepřehánět.



Vhodné sportovní oblečení v těhotenství Vhodné sportovní oblečení v těhotenství

Plánujete sportovat i v období těhotenství? Pak jistě oceníte náš článek, ve kterém najdete tipy na to, co si na své sportovní aktivity obléci. V tomto období byste si měla dát na výběru sportovního...

Aerobik v těhotenství Aerobik v těhotenství

Chcete se věnovat sportovním aktivitám i v průběhu těhotenství? Určitě můžete, jen je potřeba zaměřit se na jejich intenzitu a trochu zvolnit. Přece jen máte v bříšku malého drobečka. V tomto článku

Zásady, které se vyplatí dodržovat při cvičení v těhotenství Zásady, které se vyplatí dodržovat při cvičení v těhotenství

Sport a pohyb je nezbytnou součástí našeho života. Ani budoucí maminka by od něj tedy neměla upustit. Je však potřeba stanovit si trochu jiné priority než před otěhotněním. Především v prvních týdnech...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka