facebook
Dobré dopoledne, je sobota 26.5.2018 a svátek slaví Filip

Jak posílit zadeček a nohy v těhotenství


Ilustrační fotografie


Pokud jste těhotná, měla byste se vyhnout zapojování bříška při cvičení. Nohy a zadeček však určitě zapojit můžete. Připravili jsme pro vás několik tipů na lehké cviky, které zvládnete i jako úplný začátečník. Nohy a hýždě samozřejmě formujete i při obyčejné chůzi nebo lehkém běhu. Jedná se o největší svalové partie vašeho těla. Jejich zpevnění je tedy během těhotenství velmi důležité, jelikož právě na nich leží váha vašeho zvětšujícího se bříška.

Cviky na podložce

Oblíbené jsou cviky, které se provádějí na podložce. Můžete vyzkoušet různé zanožování - například na boku nebo v kleče na kolenou. První variantu je možné provádět po celé těhotenství. Druhá pozice vám může být v posledním trimestru už příliš nepohodlná. Během cvičení se rozhodně nijak nepřemáhejte. Vždy byste měla cvičit s radostí. Zkuste několik variací s nataženou či pokrčenou nohou. Cvičte v určitém intervalu - například 30 vteřin a poté si dejte pauzu. Pokud nemáte stopky, můžete si počítat jednotlivá opakování. Sérii zopakujte třikrát až čtyřikrát. Zpestření mohou přinést overbally nebo velké gymnastické míče.

Cviky ve stoje

Dřepy a výpady? Na ty raději zapomeňte. Zařadit je můžete jen zpočátku. Nedávejte si ale příliš zabrat. Při dřepu nechoďte až dolů a u výpadu nedělejte tak dlouhý krok. Soustřeďte se hlavně na svůj dech a stabilitu. Určitě vynechejte výskoky a zapomeňte také na extra zátěž - ta by vašemu bříšku určitě neudělala dobře. Můžete zařadit pohyby nohou dopředu dozadu, kdy stojíte a zároveň se opřete o zeď nebo o nábytek. Nakonec se nezapomeňte pořádně protáhnout, čímž zajistíte, že vás svaly nebudou po cvičení bolet.

Pozitivní dopady cvičení nohou na vaše zdraví

Cvičení v těhotenství je účinnou prevencí před natékáním nohou. Zároveň vás udrží v kondici a zabrání nadváze, kterou po porodu řeší mnoho čerstvým maminek. Jestliže hledáte inspiraci na další cviky, určitě se podívejte na internetu, kde najdete mnoho zajímavých cvičebních videí. Rovněž můžete zajít na nějakou skupinovou hodinu - třeba jogy nebo pilates - a na vhodné cviky se zeptat své cvičitelky. Cvičení nezapomeňte zkonzultovat se svým lékařem. Jestliže vám hrozí nějaké komplikace, určitě vám doporučujeme být spíše v klidu a s pohybem to rozhodně nepřehánět.



Cvičení v prvním trimestru Cvičení v prvním trimestru

Jestliže byla žena zvyklá cvičit před otěhotněním, neměla by se obávat v tom pokračovat ani v období prvního trimestru. Jsou však určité zásady, které by měla vzít na vědomí, a podle kterých by se měla řídit.

Dechová cvičení Dechová cvičení

Dechová cvičení mají v těhotenství svou nezastupitelnou roli. Můžete se je naučit a trénovat je na skupinových hodinách i se jim věnovat sama doma. K čemu je toto cvičení dobré? Ačkoliv...

Tepová frekvence při cvičení Tepová frekvence při cvičení

Tepová frekvence je důležitým ukazatelem při sportování v těhotenství. Pohyb se v těhotenství obecně doporučuje. Pokud vše probíhá správně a s vaším těhotenstvím se nepojí žádná rizika, nic...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka