facebook
Dobré dopoledne, je čtvrtek 28.5.2020 a svátek slaví Maxim

Aerobik v těhotenství


Ilustrační fotografie


Chcete se věnovat sportovním aktivitám i v průběhu těhotenství? Určitě můžete, jen je potřeba zaměřit se na jejich intenzitu a trochu zvolnit. Přece jen máte v bříšku malého drobečka. V tomto článku vám poradíme, jak i během těhotenství pokračovat ve cvičení aerobiku. Dozvíte se zde, jakých cviků se vyvarovat a na co se při cvičení zaměřit. Raději však než cvičit doma doporučujeme navštívit některou ze specializovaných hodin, na kterých se předcvičuje aerobik pro těhotné.

V prvních týdnech dbejte zvýšené opatrnosti

Zjistila jste, že jste těhotná a řešíte, zda pokračovat ve cvičení? V prvních týdnech těhotenství vám určitě doporučujeme zvolnit. Jedná se totiž o dobu, kdy jste vystavena vyššímu riziku potratu. Pokud se však i v době rostoucího bříška budete cítit spokojená a fit, ve cvičení vám určitě nic nebrání.

Po celou dobu cvičení je však potřeba dbát na několik základních pravidel. Určitě necvičte aerobik s takovým nasazením jako dříve. Je potřeba i přehodnotit své cíle. V těhotenství jimi velmi pravděpodobně nebude shození přebytečných kilogramů nebo budování svalové hmoty. Aerobic by pro vás měl být zábavou a také způsobem, díky které se i v tomto období udržíte v dobré kondici. Nikdy necvičte nalačno a dbejte na dostatečný přísun tekutin během celé aktivity. Váš tep by neměl překročit 140 úderů za minutu. Doporučujeme tedy pořízení tepového měřiče, který vám řekne, jak na tom jste a poradí, kdy byste měla zvolnit.

Nezbytné úpravy při cvičení aerobiku

Během cvičení se vyhněte skákání a tvrdým dopadům. Rovněž omezte posilování břišních svalů. Pokud tato opatření nedodržíte, lehce se stane, že vás rozbolí břicho a vy budete muset přestat ještě dříve, než naplno začnete. I proto je určitě vhodné navštěvovat speciální hodiny a nechodit na ty běžné - i když na vás třeba bříško není vidět. Instruktorka by vám během cvičení měla věnovat svou pozornost a kontrolovat, zda je vše v pořádku. Ideální je, když má i kurz cvičení pro těhotné.

Alternativa v podobě aqua aerobiku

Báječnou alternativu ke klasickému aerobiku představuje v těhotenství aqua aerobik. Jedná se o speciální cvičení ve vodě, využívající vodu jako oporu. Při cvičení tak méně zátěže dopadá na vaše klouby a záda. Cvičení je opravdu velmi šetrné, a pokud vás netrápí žádné zdravotní problémy, můžete se mu věnovat v průběhu celého těhotenství. I tak vám však doporučujeme jeho vhodnost konzultovat se svým gynekologem.





Plavání v těhotenství Plavání v těhotenství

Plavání je sport oblíbený mezi muži i ženami. Můžete plavat kraul, prsa, znak i motýlka. Při plavání se zahřejete, zapojíte svaly celého těla, skvěle se protáhnete a zároveň zpevníte. Plavání je tedy výhodné opravdu z mnoha úhlů pohledu a je tedy ...

Cvičení v prvním trimestru Cvičení v prvním trimestru

Jestliže byla žena zvyklá cvičit před otěhotněním, neměla by se obávat v tom pokračovat ani v období prvního trimestru. Jsou však určité zásady, které by měla vzít na vědomí, a podle kterých by se měla řídit.

Dechová cvičení Dechová cvičení

Dechová cvičení mají v těhotenství svou nezastupitelnou roli. Můžete se je naučit a trénovat je na skupinových hodinách i se jim věnovat sama doma. K čemu je toto cvičení dobré? Ačkoliv...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka