facebook
Dobré ráno, je pondělí 20.11.2017 a svátek slaví Nikola

Naučte se relaxovat v těhotenství


Ilustrační fotografie

Odpočinek je v těhotenství nesmírně důležitý. I pokud jste v neustálém pracovním stresu a shonu, naučte se každý den relaxovat. Každá budoucí maminka by měla šetřit své síly, protože ji co nevidět čeká několik nejnáročnějších měsíců v životě. Především zpočátku vyžaduje miminko pozornost téměř 24 hodin denně a je mu tak nutné maximálně přizpůsobit svůj harmonogram.

Ráno a dopoledne

V dopoledních hodinách byste měla mít nejvíce energie. Po dostatečném spánku, který trvá alespoň 8 hodin, si dopřejte bohatou snídani. Posnídejte například ovesné vločky s mléčným výrobkem, ovocem a oříšky. Na snídani se rovněž hodí celozrnné pečivo nebo zdravý domácí koláč. Snídejte v klidu a do hodiny po probuzení. Rozhodně nesnídejte až v práci nebo ve stoje na autobusové zastávce. Ráno si poseďte, přečtěte si své oblíbené internetové magazíny a poslechněte příjemnou hudbu. Jestliže máte dopoledne volno, můžete vyrazit na krátkou procházku do přírody, zacvičit si nebo se jít podívat do města na nákupy. Právě v těchto hodinách je vaše energie na maximu.

Oběd a brzké odpoledne

Po dopolední svačince by měl následovat výživný oběd. Tato dvě jídla rozhodně nepodceňujte, jinak nebudete mít dostatek sil až do večera. Odpoledne můžete navštívit například svou kamarádku, strávit volný čas u dobré knihy nebo vařením. Věnujte se činnostem, které vás baví a naplňují. Pokud se ale cítíte unavená, klidně si běžně na jednu až dvě hodinky zdřímnout. Vytvořte si doma relaxační atmosféru - například za použití svíček a pěkné dekorace. Koukněte se na oblíbený televizní pořad, seriál nebo film.

Večer a noc

Večer už budete pravděpodobně trávit ve společnosti budoucího tatínka. Může být buď v pohodlí domova nebo se na noc povzbudit nějakou venkovní aktivitou - vyrazit na procházku, zaplavat si do bazénu nebo navštívit saunu, ve které si nádherně uvolníte všechny své svaly. Dopřát si rovněž můžete relaxační koupel ve vaně plné pěny. Po koupeli a dobré večeři (nezapomeňte na dostatek zeleniny), se odeberte do postele. Na spánek si určitě pořiďte kvalitní matraci s prodyšnou dekou a hezkým povlečením, které povzbudí a dodá vám pozitivní myšlení.



Lněné semínko O lněném semínku

Lněné semínko si oblíbili nejen všichni příznivci zdravého životního stylu, ale také budoucí maminky, jejichž těhotenství se blíží ke svému konci. Tato semínka jsou významným zdrojem omega 3 mastných kyselin, vlákniny...

Psychika v těhotenství

Během těhotenství můžete pozorovat změny na svém těle a samozřejmě i na psychice. Až bychom mohli říci, že ty psychické přicházejí dříve než fyzické. Každá žena těhotenství prožívá jinak a každé těhotenství je tak opravdu unikátní.

Deprese v těhotenství

Deprese v těhotenství rozhodně nemusí být tabu. Projevují se beznadějí, úzkostlivými stavy, plačtivostí nebo smutkem. Trpí jimi mnoho žen a patří mezi ně i ty, které před otěhotněním neměly žádné psychické problémy.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka