facebook
Dobré odpoledne, je neděle 24.3.2019 a svátek slaví Gabriel

Naučte se relaxovat v těhotenství


Ilustrační fotografie

Odpočinek je v těhotenství nesmírně důležitý. I pokud jste v neustálém pracovním stresu a shonu, naučte se každý den relaxovat. Každá budoucí maminka by měla šetřit své síly, protože ji co nevidět čeká několik nejnáročnějších měsíců v životě. Především zpočátku vyžaduje miminko pozornost téměř 24 hodin denně a je mu tak nutné maximálně přizpůsobit svůj harmonogram.

Ráno a dopoledne

V dopoledních hodinách byste měla mít nejvíce energie. Po dostatečném spánku, který trvá alespoň 8 hodin, si dopřejte bohatou snídani. Posnídejte například ovesné vločky s mléčným výrobkem, ovocem a oříšky. Na snídani se rovněž hodí celozrnné pečivo nebo zdravý domácí koláč. Snídejte v klidu a do hodiny po probuzení. Rozhodně nesnídejte až v práci nebo ve stoje na autobusové zastávce. Ráno si poseďte, přečtěte si své oblíbené internetové magazíny a poslechněte příjemnou hudbu. Jestliže máte dopoledne volno, můžete vyrazit na krátkou procházku do přírody, zacvičit si nebo se jít podívat do města na nákupy. Právě v těchto hodinách je vaše energie na maximu.

Oběd a brzké odpoledne

Po dopolední svačince by měl následovat výživný oběd. Tato dvě jídla rozhodně nepodceňujte, jinak nebudete mít dostatek sil až do večera. Odpoledne můžete navštívit například svou kamarádku, strávit volný čas u dobré knihy nebo vařením. Věnujte se činnostem, které vás baví a naplňují. Pokud se ale cítíte unavená, klidně si běžně na jednu až dvě hodinky zdřímnout. Vytvořte si doma relaxační atmosféru - například za použití svíček a pěkné dekorace. Koukněte se na oblíbený televizní pořad, seriál nebo film.

Večer a noc

Večer už budete pravděpodobně trávit ve společnosti budoucího tatínka. Může být buď v pohodlí domova nebo se na noc povzbudit nějakou venkovní aktivitou - vyrazit na procházku, zaplavat si do bazénu nebo navštívit saunu, ve které si nádherně uvolníte všechny své svaly. Dopřát si rovněž můžete relaxační koupel ve vaně plné pěny. Po koupeli a dobré večeři (nezapomeňte na dostatek zeleniny), se odeberte do postele. Na spánek si určitě pořiďte kvalitní matraci s prodyšnou dekou a hezkým povlečením, které povzbudí a dodá vám pozitivní myšlení.





Couvade syndrom neboli solidární těhotenství Couvade syndrom neboli solidární těhotenství

Couvade syndrom se v českém překladu rovněž označuje jako tzv. solidární těhotenství. Označují se jím obtíže, kterými trpí partneři těhotných žen, a spočívá v tom, že muži imitují těhotenské příznaky projevující se u jejich partnerek.

Jak vyzrát na náladovost Jak vyzrát na náladovost

Mnoho maminek řeší svou nadměrnou náladovost. Můžete být extrémně úzkostlivá, přecitlivělá nebo i podrážděná a vaše okolí se s těmito vašimi stavy musí naučit vycházet. Zajímá vás, jak na tyto nálady...

Zázvor pomůže s nachlazením i s ranní nevolností Zázvor pomůže s nachlazením i s ranní nevolností

Ať už vás trápí rýma a nachlazení nebo ranní nevolnosti, určitě vyzkoušejte zázvorový čaj. Účinné jsou také zázvorové sirupy, pastilky nebo domácí zázvorová limonáda. V dnešním článku vám povíme, na...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka