facebook
Dobré ráno, je pátek 14.12.2018 a svátek slaví Lýdie

Příjem tekutin před spaním a během noci


Ilustrační fotografie


I přes časté návštěvy toalety byste v těhotenství neměla zapomínat na pravidelný pitný režim. Minimálně byste měla denně přijmout 1,5 litru tekutin, a to jen v případě, že se nijak extrémně nehýbete a tedy ani nepotíte. Pokud je léto a vy pravidelně chodíte na procházky do přírody, můžete svůj denní příjem ještě navýšit. Mnoho maminek také řeší, co je vhodné pít před spaním? Jaké nápoje udělají na noc dobře jim a budoucím ratolestem?

Ideální je neperlivá a neslazená voda

Samozřejmě nic nezkazíte, pokud budete během celého dne pít jen čistou vodu. Můžete si koupit balenou minerálku nebo jen natočit vodu z kohoutku, která je obvykle podobně kvalitní. Na noc vám přijde vhod i bylinkový čaj, například z meduňky, která se hodí pro budoucí maminky, co mají problémy usnout. Nevhodná je káva nebo černý čaj. Oba nápoje odvodňují a působí močopudně. Pokud je vypijete, nejenže hrozí, že budete hůře usínat, ale také se v noci pravděpodobně naběháte na toaletu. Vyzkoušet můžete i džus ředěný vodou, ideálně pokud si ovoce nebo zeleninu pro něj vymačkáte sama doma.

Jaké množství tekutin před spaním

S tekutinami to rozhodně nemusíte nijak přehánět. Postačí vám na noc vypít jednu sklenici (2 až 3 dl). Pití si nechte na dosah i během noci, pokud byste se probudila a měla sucho v ústech. Je to určitě lepší než zbytečně vstávat z postele a jít hledat nějaké nápoje do kuchyně. Příjem tekutin se pokuste rozložit rovnoměrně do celého dne. Více jich můžete přijímat ráno. Nezapomeňte také na to, že i ovoce a zelenina jich obsahují značné množství. Na noc jsou pak nevhodné třeba polévky. Jestliže polévky sníte velkou misku, sice vás zahřeje, ale noční návštěvě toalety se pravděpodobně nevyhnete.

Své ráno můžete ještě z postele odstartovat horkým bylinným nebo zeleným čajem oslazeným lžičkou medu. Med je pro budoucí maminky prospěšný, jelikož obsahuje spoustu vitamínů a slouží tak i jako prevence před virovými infekcemi, které jsou v těhotenství obzvlášť nepříjemné. Navíc, pokud si po ránu dopřejete slazený nápoj, je možné, že předejdete nevolnostem. V noci, po vyčištění zubů, se sladké nápoje příliš nedoporučují, jelikož přispívají k jejich kazivosti. I tak jsou maminky zubními kazy více ohrožené než jiní lidé.





Kyselina listová v těhotenství Kyselina listová v těhotenství

Kyselina listová patří do skupiny vitaminu B, a proto se lze setkat s jejím označením jako vitamin B9. Kyselina listová v těhotenství je velice důležitá pro zdravý vývoj miminka. Zejména má významný vliv na správný vývoj centrální...

Jaké sýry (ne)jíst v těhotenství Jaké sýry (ne)jíst v těhotenství

Sýry jsou kvalitním zdrojem vápníku a bílkovin. Obě tyto složky naše tělo potřebuje. Jak ale přizpůsobit svůj jídelníček v těhotenství a jaké sýry z něj na oněch 9 měsíců (nebo i na delší dobu) vyřadit?

Způsoby přípravy pokrmů v těhotenství Způsoby přípravy pokrmů v těhotenství

Každá budoucí maminka by měla dbát o svou výživu, aby přijata všechny nezbytné látky. V tomto článku se dozvíte, jaká příprava pokrmů je v těhotenství ideální. Měla byste se vyhnout pouze...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka