facebook
Příjemnou noc, je neděle 25.8.2019 a svátek slaví Radim

Příjem tekutin před spaním a během noci


Ilustrační fotografie


I přes časté návštěvy toalety byste v těhotenství neměla zapomínat na pravidelný pitný režim. Minimálně byste měla denně přijmout 1,5 litru tekutin, a to jen v případě, že se nijak extrémně nehýbete a tedy ani nepotíte. Pokud je léto a vy pravidelně chodíte na procházky do přírody, můžete svůj denní příjem ještě navýšit. Mnoho maminek také řeší, co je vhodné pít před spaním? Jaké nápoje udělají na noc dobře jim a budoucím ratolestem?

Ideální je neperlivá a neslazená voda

Samozřejmě nic nezkazíte, pokud budete během celého dne pít jen čistou vodu. Můžete si koupit balenou minerálku nebo jen natočit vodu z kohoutku, která je obvykle podobně kvalitní. Na noc vám přijde vhod i bylinkový čaj, například z meduňky, která se hodí pro budoucí maminky, co mají problémy usnout. Nevhodná je káva nebo černý čaj. Oba nápoje odvodňují a působí močopudně. Pokud je vypijete, nejenže hrozí, že budete hůře usínat, ale také se v noci pravděpodobně naběháte na toaletu. Vyzkoušet můžete i džus ředěný vodou, ideálně pokud si ovoce nebo zeleninu pro něj vymačkáte sama doma.

Jaké množství tekutin před spaním

S tekutinami to rozhodně nemusíte nijak přehánět. Postačí vám na noc vypít jednu sklenici (2 až 3 dl). Pití si nechte na dosah i během noci, pokud byste se probudila a měla sucho v ústech. Je to určitě lepší než zbytečně vstávat z postele a jít hledat nějaké nápoje do kuchyně. Příjem tekutin se pokuste rozložit rovnoměrně do celého dne. Více jich můžete přijímat ráno. Nezapomeňte také na to, že i ovoce a zelenina jich obsahují značné množství. Na noc jsou pak nevhodné třeba polévky. Jestliže polévky sníte velkou misku, sice vás zahřeje, ale noční návštěvě toalety se pravděpodobně nevyhnete.

Své ráno můžete ještě z postele odstartovat horkým bylinným nebo zeleným čajem oslazeným lžičkou medu. Med je pro budoucí maminky prospěšný, jelikož obsahuje spoustu vitamínů a slouží tak i jako prevence před virovými infekcemi, které jsou v těhotenství obzvlášť nepříjemné. Navíc, pokud si po ránu dopřejete slazený nápoj, je možné, že předejdete nevolnostem. V noci, po vyčištění zubů, se sladké nápoje příliš nedoporučují, jelikož přispívají k jejich kazivosti. I tak jsou maminky zubními kazy více ohrožené než jiní lidé.





Stravování v porodnici Stravování v porodnici

V průběhu těhotenství je potřeba, aby si maminka vybrala porodnici, ve které přivede své miminko na svět. Strava pravděpodobně nebude základním hodnotícím kritériem. Časem ale určitě vyvstane na mysl.

Broskve, meruňky a další peckoviny ve vašem jídelníčku Broskve, meruňky a další peckoviny ve vašem jídelníčku

V létě je na našich zahradách i na pultech obchodů k dostání celá škála čerstvého ovoce a zeleniny. Pokud tedy čekáte miminko v létě, určitě doplňujte vitamíny touto cestou. Umírněné množství...

Co jíst, aby vám nechyběla vláknina? Co jíst, aby vám nechyběla vláknina?

Vláknina je jednou ze základních složek naší stravy a její dostatečný příjem je velmi důležitý i v průběhu těhotenství. Jak poznáte nedostatek vlákniny? Budou vás trápit střevní potíže a nevolnosti...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka