facebook
Dobré odpoledne, je sobota 29.7.2017 a svátek slaví Marta

5 zásadních chyb při hubnutí po porodu


Ilustrační fotografie

Jste novopečenou maminkou, máte poporodní kila a už se nemůžete dočkat, až zahájíte redukční dietu? Tak zpozorněte! Právě po porodu byste měla na nějaké radikální hubnutí zapomenout.

Jak se ale zbavit nadbytečných kil, aniž byste ublížila sobě a svému miminku?

Pojďme se podívat na 5 nejčastějších chyb, které maminky časně po porodu dělají kvůli vysněné postavě. Hubnutí po porodu s sebou nese mnoho nástrah.
 


1.    Redukční dieta časně po porodu


To je to nejhorší, co můžete pro své děťátko hned po porodu a několik měsíců po něm udělat. Pokud kojíte, měla byste zachovat chladnou hlavu a s dietním režimem ještě nějaký ten měsíc vydržet.

Složení a kvalita mateřského mléka se odvíjí od jídelníčku maminky, proto byste nedostatečně výživnou stravou mohla svému dítěti velmi ublížit a způsobit tak jeho nedostatečný psychický i fyzický vývoj.

Navíc, tvorba mateřského mléka a kojení je velmi energeticky náročný děj, proto je u většiny maminek zcela normální, že právě kojením samovolně za nějakou dobu zhubnou bez nutnosti držet nějaké nesmyslné diety.
Ideální je pak po porodu hubnout do 1kg měsíčně.
 


2.    Náročná fyzická aktivita brzy po porodu


Stejně tak jako dieta, tak ani náročná fyzická aktivita není po porodu vhodná. Maminka může samozřejmě začít s procházkami a po ustálení režimu přidat i nějaké to lehčí cvičení.

V žádném případě však není vhodné zařazovat časně po porodu intenzivní fyzickou zátěž.
V těle matky se vytváří látka zvaná laktát (kyselina mléčná), která pak přechází i do mateřského mléka a tím negativně ovlivňuje jeho chuť.

Mohlo by se pak stát, že vaše dítko začne mléko odmítat a neprospívat.
 


3.    Nevyvážená strava


Je důležité, aby matka po porodu dbala na celkové složení jídelníčku, i když se často může stát, že nemá na jídla a jeho přípravu tolik času. Jako čerstvá maminka se však neodbývejte s domněním, že potřebujete to nejlepší pro vaše dítě a na sebe už vám nezbývá čas.

Právě to, co děláte pro sebe, se následně odráží i na vašem miminku.

Dbejte na to, aby váš jídelníček byl pestrý i vyvážený, živiny se potom totiž dostávají i do mateřského mléka a můžete tak ovlivnit vývoj svého potomka.

V jídelníčku proto neopomíjejte zejména kvalitní komplexní sacharidy, plnohodnotné bílkoviny a zdravé tuky i zeleninu s ovocem. Veškerý nedostatek se totiž může projevit i na kvalitě mateřského mléka, což jistě nechcete.
 


4.    Nízkotučná strava


Jak již bylo řečeno, velmi důležitá je pestrá a vyvážená strava. Velkou pozornost věnujte také tukům, které byste rozhodně neměla ve stravě při kojení omezovat.

Esenciální mastné kyseliny omega 3 a omega 6 hrají důležitou roli při vývoji nervové systému dítěte a proto bychom na jejich přítomnost v jídelníčku měli dbát a neomezovat je.

Přednost dejte rostlinným olejům jako je lněný, olivový či řepkový a do jídelníčku zařaďte i ryby, které jsou jejich výborným zdrojem.
 


5.    Nesprávně zvolený pitný režim


Začínáte do jídelníčku opět zařazovat kávu a zelený čaj, protože prý napomáhají hubnutí po porodu? I zde pozor, s nápoji, které obsahují nějakou povzbudivou látku, to příliš nepřehánějte a raději se zaměřte na pití čisté vody a minerálek. Nadmíra kofeinu či teinu v jídelníčku matky by mohly způsobovat nespavost u vašeho miminka.



Draslík v těhotenství Draslík v těhotenství

Draslík je dalším z minerálů, který je pro nastávající maminku velmi důležitý. V našich předchozích článcích jsme se věnovali už třeba jódu, vápníku nebo železu. Ani na dostatek draslíku rozhodně nezapomínejte.

Jak zabránit chutím Jak zabránit chutím

Chutě trápí mnohé z nás, nejen nastávající maminky. Pokud řešíte, že máte stále hroznou chuť na čokoládu, sušenky, solené arašídy a na další ne až tak zdravé potraviny, a chcete před touto chutí utéct, rádi...

Omega 3 v těhotenství Omega 3 v těhotenství

Výživa v těhotenství je velice diskutované téma, neboť její význam je veliký jak pro těhotnou ženu, tak i pro samotné rostoucí miminko. Nenasycené mastné kyseliny omega 3 a 6 patří mezi ty důležité látky, které...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka