facebook
Dobré odpoledne, je čtvrtek 21.3.2019 a svátek slaví Radek

Ořechy vás nadopují energií


Ilustrační fotografie


Každá budoucí maminka by měla jíst zdravě a vyváženě, aby svému tělu zajistila dostatečný přísun vitamínů a minerálů. Ořechům se vyhýbejte jen tehdy, když trpíte potravinovou alergií, jelikož by vám mohly způsobit poměrně vážné zdravotní problémy a negativně ovlivnit i váš plod. Nedoporučuje se proto zkoušet nové druhy oříšků, ale je lepší spíše vsadit na ty, které už máte ochutnané a víte o nich, že vám nepůsobí ani alergie ani žádné zažívací potíže.

Kvalitní tuky a bílkoviny

Ořechy vám zajistí přísun kvalitních tuků a bílkovin. Obsahují velké množství nenasycených mastných kyselin, které chrání naše tělo před škodlivými vlivy. Jejich konzumací navíc získáte pocit sytosti a také si zajistíte kvalitní a pevné vlasy, nehty či zuby. Ořechy jsou bohužel často příliš drahé, pokud je nepěstujete doma na své zahrádce. Zajímavou alternativou k nim jsou také semena, která rovněž obsahují kvalitní rostlinné oleje.

Jaké druhy ořechů ochutnat

Dávejte přednost ořechům, které jste již vyzkoušela. Velmi dobré jsou vlašské a lískové ořechy, které běžně rostou i v naší republice. Zajímavé jsou také mandle, které mají zvýšený obsah bílkovin a výborně se hodí i pro přípravu různých moučníků. Nesmíme zapomenout ani na kešu, para nebo pekanové ořechy. Oblíbené jsou též arašídy, které mají podobné složení jako další druhy ořechů, mezi ořechy ale nepatří (jsou luštěninou). Vybírejte si ořechy natural. Občas si ale můžete svůj jídelníček zpestřit i těmi, které jsou obalené v nějaké zajímavé směsi nebo v čokoládě.

Proč jsou ořechy tak zdravé

Při konzumaci ořechů dbejte na to, aby neobsahovaly žádné plísně nebo jiné cizorodé látky. Ideálně volte ořechy v bio kvalitě nebo takové, u kterých znáte informace o jejich původu. Oříšky jsou bohaté na železo, vápník, hořčík, zinek nebo třeba na selen - v závislosti na druhu, který si vyberete. Obsahují také třeba vitamín E, který chrání vaše buňky, nebo kyselinu listovou, jejíž příjem je pro budoucí maminku velmi důležitý. Denně byste měla sníst přibližně 30 až 50 gramů ořechů. Jejich porci vám doporučujeme si rozdělit do všech třech hlavních jídel (snídaně, oběd, večeře).





Proč v těhotenství konzumovat jablka Proč v těhotenství konzumovat jablka

Jablka obecně patří mezi nejoblíbenější ovoce. Jejich konzumace se doporučuje především z důvodu, že se pěstují v Čechách a jablka vypěstovaná u nás můžete konzumovat po většinu roku. Jelikož...

Načerpejte energii z kvalitních obilovin Načerpejte energii z kvalitních obilovin

Komplexní sacharidy by měly být základní složkou jídelníčku každé těhotné ženy. Příjem sacharidů by měl být v průměru 5 gramů na 1 kilogram vaší hmotnosti. Patří mezi ně obiloviny, luštěniny, ovoce nebo zelenina.

Jaké maso jíst v těhotenství Jaké maso jíst v těhotenství

Maso je cenným zdrojem bílkovin, a tak bychom jeho konzumaci během těhotenství rozhodně neměli zanedbávat. Volte především libové maso - ideální je například kuřecí nebo krůtí. Sáhnout však můžete i po vepřovém nebo...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka