facebook
Dobré ráno, je čtvrtek 23.5.2019 a svátek slaví Vladimír

Konzumace uzenin v těhotenství


Ilustrační fotografie


Řešíte, zda je vhodné v průběhu těhotenství konzumovat maso a uzeniny? Pojďte se s námi podívat, s jakými uzeninami se můžete nejčastěji setkat a zda jsou vhodné. Pokud se jedná o libové kuřecí, vepřové nebo hovězí maso, tak to samozřejmě můžeme jen doporučit. Maso je zdrojem kvalitních živočišných bílkovin, které jsou potřeba k udržení svalové hmoty. Co ale šunka, párky nebo salámy?

Pozor na vysoký obsah tuků a soli

Uzeniny jsou průmyslově zpracované produkty, tudíž je potřeba si před jejich konzumací důkladně přečíst složení. Hledejte především obsah soli a tuku. Tuky obsažené v uzeninách jsou živočišného původu. Jedná se o tuky, které se přímo podílejí na zvyšování hladiny cholesterolu, takže s konzumací tučnějších výrobků byste měla postupovat opatrně.

Vyšší obsah tuku mají suché salámy a také párky, byť jsou na první pohled libové. Dalším problémem těchto uzenin je nízký obsah masa. Pokud tedy můžete, párkům a suchým salámům se raději vyhněte, nebo je konzumujte opravdu jen v minimálním množství.

Ani samotnou šunku nemůžeme příliš pochválit. Pokud na ni ale máte chuť, dopřejte si ji. Vybírejte však jen tu kvalitní. Taková šunka by měla mít vysoký obsah masa - alespoň 95 % a minimální obsah soli. Vyplatí se spíše kupovat balené produkty, na kterých je uvedené složení. Jednotlivé složky si tak můžete prověřit, zda nejsou zdraví škodlivé. Obecně platí, že čím méně složek je uvedeno na obalu, tím lépe. Kvalitní šunka je pak vhodným zdrojem bílkovin a je ideální na snídani i k večeři.

Pozor na bakterie

Nikdy nekonzumujte potraviny, které jsou prošlé, jelikož zde hrozí vysoké riziko nákazy bakteriemi a následných zažívacích potíží. Stejně je dobré mít se na pozoru během teplých letních dnů a nekupovat žádné vážené salámy. Nevíte totiž, jak dlouho leží za pultem.

Vyrobte si šunku doma

Věděla jste, že si kvalitní šunku můžete uvařit i doma? Ani to není složité a obejdete se i bez speciálního šunkovaru. Recepty najdete na internetu. Máte zde záruku, že šunka bude kvalitní a bez zbytečných éček.





Vegetariánství a těhotenství Vegetariánství a těhotenství

Někteří z nás, ať už je to z jakéhokoliv důvodu, se rozhodne přejít na vegetariánskou stravu. Žena, která není v jiném stavu, má zodpovědnost jen za svůj život a může se tedy zcela sama rozhodnout, co bude jíst a co ne.

Citrusy v těhotenství Citrusy v těhotenství

V těhotenství je důležité dbát na přísun vitamínů a minerálů. Každá budoucí maminka by se měla cítit dobře a právě tyto látky jí zajistí pohodu. Z citrusů můžeme doporučit především citrony, pomeranče, grepy nebo mandarinky.

Zelená zelenina je nejvíce prospěšná Zelená zelenina je nejvíce prospěšná

V dnešním článku se zaměříme na zeleninu zelené barvy, jejíž konzumace je pro tělo každé budoucí maminky nezbytná. Tato zelenina obsahuje kyselinu listovou, která se zasluhuje o správný vývoj miminka ve vašem bříšku.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka