facebook
Příjemnou noc, je čtvrtek 14.12.2017 a svátek slaví Lýdie

Co jíst a nejíst v těhotenství


Ilustrační fotografie


Strava v těhotenství je velmi důležitá. Každá žena by měla respektovat své chutě, aby se vyhnula náhlým zažívacím problémům, které nejsou v těhotenství ničím výjimečným. Zároveň je potřeba hlídat si celkový příjem, který zajistí optimální přibírání na váze. Samozřejmě je nezbytné věnovat pozornost také skladbě jídelníčku, která by měla obsahovat živinově hodnotné potraviny. Některým z nich však ale doporučujeme se vyvarovat.

Co jíst v těhotenství

Každá budoucí maminka by do svého jídelníčku měla zařadit dostatek ovoce a zeleniny. Tyto složky potravy dodají energii, vlákninu, důležité vitamíny a minerály. Nevyhýbejte se ani potravinám z celozrnných obilovin, luštěninám a mléčným výrobkům (s těmi to však ani nepřehánějte). Luštěniny a celozrnné pečivo vždy dobře rozkousejte, jelikož mohou způsobovat nepříjemné nadýmání. Mléčné výrobky jsou důležité hlavně jako zdroj vápníku. Vhodné jsou také ořechy, vejce, maso nebo ovesné vločky.

Co nejíst v těhotenství

V období těhotenství se vyvarujte syrovému masu a vejcím. Nepijte ani nepasterizované mléko. Riziko v sobě rovněž skrývají plísňové sýry, které mohou obsahovat i jiné plísně než ty šlechtěné. Těhotné ženy by se rovněž měly vyhnout vybraným druhům ryb - s obsahem rtuti. Nedoporučují se rovněž játra (ať už drůbeží nebo vepřová), která jsou bohatá na vitamín A. Předávkování tímto vitamínem může způsobit osteoporózu nebo otravu. Ačkoliv tyto případy nejsou z praxe příliš časté, rozhodně se vyplatí nic nepodceňovat.



Dostatek vápníku zajistí kvalitní mléčné výrobky Dostatek vápníku zajistí kvalitní mléčné výrobky

V těhotenství je nezbytné udržovat dostatečnou hladinu vápníku. Jedná se o minerál, který je důležitý pro správnou činnost krevního oběhu, srážlivost krve nebo pro fungování nervové soustavy.

Bílkoviny - nedílná složka stravy všech budoucích maminek Bílkoviny - nedílná složka stravy všech budoucích maminek

Bílkoviny jsou nedílnou součástí nejen jídelníčku každého sportovce, ale měly by být zastoupeny i ve stravě všech budoucích maminek. Ochrání vaši svalovou hmotu a zároveň pomohou...

Omega 6 v těhotenství Omega 6 v těhotenství

Omega 6 mastné kyseliny jsou nezbytnou součástí našeho jídelníčku, ačkoliv v současnosti jsou stále více doporučovány zejména omega 3, měli bychom dodržovat jejich rovnováhu. Pravdou však zůstává, že...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka