facebook
Dobrý večer, je neděle 18.8.2019 a svátek slaví Helena

Co jíst a nejíst v těhotenství


Ilustrační fotografie


Strava v těhotenství je velmi důležitá. Každá žena by měla respektovat své chutě, aby se vyhnula náhlým zažívacím problémům, které nejsou v těhotenství ničím výjimečným. Zároveň je potřeba hlídat si celkový příjem, který zajistí optimální přibírání na váze. Samozřejmě je nezbytné věnovat pozornost také skladbě jídelníčku, která by měla obsahovat živinově hodnotné potraviny. Některým z nich však ale doporučujeme se vyvarovat.

Co jíst v těhotenství

Každá budoucí maminka by do svého jídelníčku měla zařadit dostatek ovoce a zeleniny. Tyto složky potravy dodají energii, vlákninu, důležité vitamíny a minerály. Nevyhýbejte se ani potravinám z celozrnných obilovin, luštěninám a mléčným výrobkům (s těmi to však ani nepřehánějte). Luštěniny a celozrnné pečivo vždy dobře rozkousejte, jelikož mohou způsobovat nepříjemné nadýmání. Mléčné výrobky jsou důležité hlavně jako zdroj vápníku. Vhodné jsou také ořechy, vejce, maso nebo ovesné vločky.

Co nejíst v těhotenství

V období těhotenství se vyvarujte syrovému masu a vejcím. Nepijte ani nepasterizované mléko. Riziko v sobě rovněž skrývají plísňové sýry, které mohou obsahovat i jiné plísně než ty šlechtěné. Těhotné ženy by se rovněž měly vyhnout vybraným druhům ryb - s obsahem rtuti. Nedoporučují se rovněž játra (ať už drůbeží nebo vepřová), která jsou bohatá na vitamín A. Předávkování tímto vitamínem může způsobit osteoporózu nebo otravu. Ačkoliv tyto případy nejsou z praxe příliš časté, rozhodně se vyplatí nic nepodceňovat.





Stravování v porodnici Stravování v porodnici

V průběhu těhotenství je potřeba, aby si maminka vybrala porodnici, ve které přivede své miminko na svět. Strava pravděpodobně nebude základním hodnotícím kritériem. Časem ale určitě vyvstane na mysl.

Broskve, meruňky a další peckoviny ve vašem jídelníčku Broskve, meruňky a další peckoviny ve vašem jídelníčku

V létě je na našich zahradách i na pultech obchodů k dostání celá škála čerstvého ovoce a zeleniny. Pokud tedy čekáte miminko v létě, určitě doplňujte vitamíny touto cestou. Umírněné množství...

Co jíst, aby vám nechyběla vláknina? Co jíst, aby vám nechyběla vláknina?

Vláknina je jednou ze základních složek naší stravy a její dostatečný příjem je velmi důležitý i v průběhu těhotenství. Jak poznáte nedostatek vlákniny? Budou vás trápit střevní potíže a nevolnosti...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka