facebook
Příjemnou noc, je úterý 23.4.2019 a svátek slaví Vojtěch

Jaké ovoce a zeleninu v těhotenství


Ilustrační fotografie


Každý z nás by měl denně sníst alespoň 500 g zeleniny a 200 g ovoce. Doporučované jsou tři porce zeleniny a dvě porce ovoce. Zatímco ovoce, které obsahuje více cukru než zelenina, se doporučuje zařadit především ráno a dopoledne, zeleninu můžete konzumovat po celý den.

Čerstvé ovoce a zelenina

Vždy se zaměřte na konzumaci sezónních plodů. Exotické ovoce, které se k nám dováží ze zahraničí, konzumujte s mírou. Vše, co zakoupíte v obchodě, si doma pečlivě umyjte teplou vodou a v ideálním případě odstraňte slupku. Na jaře dejte přednost jahodám, v létě třešním a broskvím, na podzim se zaměřte na švestky nebo jablka. Ideální je samozřejmě syrové ovoce, které obsahuje nejvíce prospěšných látek. Ke snídani můžete rovněž zvolit malou sklenku ovocného džusu (bez doslazení) nebo kompot či sušené ovoce, které ale nebude proslazené.

Zeleninu můžete jíst také syrovou nebo uvařenou v páře. Oblíbený je květák, brokolice, cuketa, mrkev, hrášek a samozřejmě i papriky a rajčata, která však doporučujeme kupovat výhradně v sezóně. Zeleninou doplňte každý oběd a večeři. Vždy dbejte na pestrost a rozmanitost v jídelníčku. Jezte červenou zeleninu, ale nevyhýbejte se ani té zelené. Každá je totiž bohatá na jiné vitamíny a minerály.

Dostatek vlákniny

Jestliže do svého jídelníčku zařadíte ovoce a zeleninu, nemusíte se bát nedostatku vlákniny, jejíž doporučená denní dávka je přibližně 30 gramů. Vláknina chrání naše střeva a přispívá k jejich správné funkci. Například je prevencí proti zácpě a zároveň působí proti průjmu. Do svého jídelníčku ji můžete navíc doplnit formou indického psyllia.

Jestliže se u vás projeví alergická reakce na některý druh ovoce nebo zeleniny, určitě ho ze své stravy vynechejte. S opatrností konzumujte citrusové plody, jahody a broskve. Ráno si můžete dopřát na cukr bohatší ovoce - například banán, pomeranč nebo třeba fíky. Díky němu budete mít dostatek energie na celé dopoledne.





Zelená zelenina je nejvíce prospěšná Zelená zelenina je nejvíce prospěšná

V dnešním článku se zaměříme na zeleninu zelené barvy, jejíž konzumace je pro tělo každé budoucí maminky nezbytná. Tato zelenina obsahuje kyselinu listovou, která se zasluhuje o správný vývoj miminka ve vašem bříšku.

Česnek - vhodný při těhotenství i kojení Česnek - vhodný při těhotenství i kojení


Česnek má během těhotenství opravdu zázračné účinky. Vyzkoušejte ho i vy a jistě budete mile překvapena. Patří mezi bylinky, které do jídelníčku budoucí maminky rozhodně patří a na něž by se nemělo zapomínat.

Intolerance laktózy - jak nahradit mléčné výrobky Intolerance laktózy - jak nahradit mléčné výrobky

Intolerance laktózy představuje velký problém pro mnoho lidí. Ačkoliv v Evropě se s ní můžeme setkat mnohem méně často než v afrických nebo asijských státech. Jedná se o nesnášenlivost způsobenou nedostatkem enzymu laktáza.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka