facebook
Dobré dopoledne, je pátek 26.4.2024 a svátek slaví Jaroslav

Kdy dát dítě do školky?


Ilustrační fotografie


Podle vývojové psychologie se vývoj dětí dělí na tři části.  Od narození do třetího roku se dítěti formují vzory chování. Sleduje chování rodičů a okolí a snaží se je napodobovat. Pokud jste klidní, máte smysl pro srandu, bude takové s největší pravděpodobností i vaše dítě. Pokud upřednostňujete italskou domácnost, dá se říci, že vaše dítě se v budoucnosti bude umět postavit nátlaku společnosti po svém, tedy divoce. Od třetího do sedmého roku se formují složky osobnosti. Tam vznikají zásadní změny na introverta, extroverta, buduje se smysl pro čest, soucit nebo láska. A poslední fáze je od sedmi let  až do konce puberty, kde si mladý člověk buduje vztah ke společnosti.


Do sedmi let doma

Podle vývojové psychologie je tedy vhodné, aby dítě zůstalo do sedmi let doma. Protože potřebuje pro svůj vývoj uzavřený okruh lidí, na který je zvyklé. Bere si za příklad své nejbližší. Pokud se v tomto věku odloží dítě do školky, ztrácí se mu přímý vliv jeho nejbližších. Je hozeno do kolektivu stejně starých dětí, od kterých nemůže přebrat to, co by mělo přebrat od dospělých. Paní učitelka tuto funkci nemůže zastat, protože pozornost musí rozdělit mezi všechny děti.

Dítě tak začne přebírat vzory od nejvýraznějšího dítěte v kolektivu. A nejvýraznější zpravidla znamená nejzlobivější. Pro přirozený vývoj je umístění do kolektivu stejně starých dětí velmi škodlivé. Protože dítěti tak není dána možnost přebírat správné vzory chování a osobnosti.


Od sedmi let do školy

Od sedmi let je naopak pro dítě přínosné, je-li vhozeno do kolektivu. Pro dítě by samozřejmě bylo daleko přirozenější a přínosnější, kdyby bylo v kolektivu nestejně starých dětí, aby mělo dětský vzor. Podobně, jako tomu bylo v malotřídkách za první republiky. Přesto je přínosné, když je dítě mezi dětmi, protože si buduje svůj vztah se společností. Pere se o své místo ve společnosti. Podle vývojové psychologie by tak školky měly být vlastně zrušené. Protože škodí. Mírně, ale škodí.





Poruchy učení u dítěte Poruchy učení u dítěte

Každé dítě občas přinese domů špatnou známku z nějakého předmětu.  Většinou to bývá proto, že se na danou písemku nepřipravilo nebo že ho předmět prostě nebaví. To se dá řešit například doučováním nebo určité domluvy a ...

Výbava pro prvňáčka – 2. část Výbava pro prvňáčka – 2. část

V prvním díle jsme se zabývali základní výbavou aktovky a penálu pro prvňáčka. V tomto článku si povíme něco o dalších potřebách, které se týkají přímo určitých předmětů. Co všechno si připravit...

Výbava pro prvňáčka – co vše je třeba obstarat – 1. část Výbava pro prvňáčka – co vše je třeba obstarat – 1. část

Nový školní rok je doslova za dveřmi a pokud se vaše dítě chystá poprvé do školy, připravte se na kolotoč shánění potřeb a hlavně naditou peněženku. V dnešní době je vybavení prvňáka náročné jak...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka