facebook
Dobré ráno, je sobota 5.10.2024 a svátek slaví Hanuš

Kdy dát dítě do školky?


Ilustrační fotografie


Podle vývojové psychologie se vývoj dětí dělí na tři části.  Od narození do třetího roku se dítěti formují vzory chování. Sleduje chování rodičů a okolí a snaží se je napodobovat. Pokud jste klidní, máte smysl pro srandu, bude takové s největší pravděpodobností i vaše dítě. Pokud upřednostňujete italskou domácnost, dá se říci, že vaše dítě se v budoucnosti bude umět postavit nátlaku společnosti po svém, tedy divoce. Od třetího do sedmého roku se formují složky osobnosti. Tam vznikají zásadní změny na introverta, extroverta, buduje se smysl pro čest, soucit nebo láska. A poslední fáze je od sedmi let  až do konce puberty, kde si mladý člověk buduje vztah ke společnosti.


Do sedmi let doma

Podle vývojové psychologie je tedy vhodné, aby dítě zůstalo do sedmi let doma. Protože potřebuje pro svůj vývoj uzavřený okruh lidí, na který je zvyklé. Bere si za příklad své nejbližší. Pokud se v tomto věku odloží dítě do školky, ztrácí se mu přímý vliv jeho nejbližších. Je hozeno do kolektivu stejně starých dětí, od kterých nemůže přebrat to, co by mělo přebrat od dospělých. Paní učitelka tuto funkci nemůže zastat, protože pozornost musí rozdělit mezi všechny děti.

Dítě tak začne přebírat vzory od nejvýraznějšího dítěte v kolektivu. A nejvýraznější zpravidla znamená nejzlobivější. Pro přirozený vývoj je umístění do kolektivu stejně starých dětí velmi škodlivé. Protože dítěti tak není dána možnost přebírat správné vzory chování a osobnosti.


Od sedmi let do školy

Od sedmi let je naopak pro dítě přínosné, je-li vhozeno do kolektivu. Pro dítě by samozřejmě bylo daleko přirozenější a přínosnější, kdyby bylo v kolektivu nestejně starých dětí, aby mělo dětský vzor. Podobně, jako tomu bylo v malotřídkách za první republiky. Přesto je přínosné, když je dítě mezi dětmi, protože si buduje svůj vztah se společností. Pere se o své místo ve společnosti. Podle vývojové psychologie by tak školky měly být vlastně zrušené. Protože škodí. Mírně, ale škodí.





Je škola tím, čím se tváří, že je? Je škola tím, čím se tváří, že je?

Škola má učit člověka to, co bude v budoucím životě potřebovat. Má vést k tomu, aby našel člověk v budoucím životě uplatnění. Ale dělá to skutečně? To, že něco jede již několik...

Když se rodiče neshodnou na výběru základní školy pro své dítě Když se rodiče neshodnou na výběru základní školy pro své dítě

Výběr základní školy pro dítě není jistě jednoduchou záležitostí. Zvláště pak v dnešní době, kdy již rozhodně není pravidlem, že dítě navštěvuje základní školu, která je nejbližší jeho bydlišti. Každý rodič zamýšlí pro své dítě to nejlepší a ...

Fixační metoda učení Fixační metoda učení

Posadit dítě k učebnici a říct – nauč se to a to. Tato metoda je ze všech nabízených ta nejhorší. V tomto textu si ukážeme, jak děti naučit mimovolně věci, které bude v životě běžně používat. A čím dřív se...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka