facebook
Dobré poledne, je sobota 23.2.2019 a svátek slaví Matěj

Kdy dát dítě do školky?


Ilustrační fotografie


Podle vývojové psychologie se vývoj dětí dělí na tři části.  Od narození do třetího roku se dítěti formují vzory chování. Sleduje chování rodičů a okolí a snaží se je napodobovat. Pokud jste klidní, máte smysl pro srandu, bude takové s největší pravděpodobností i vaše dítě. Pokud upřednostňujete italskou domácnost, dá se říci, že vaše dítě se v budoucnosti bude umět postavit nátlaku společnosti po svém, tedy divoce. Od třetího do sedmého roku se formují složky osobnosti. Tam vznikají zásadní změny na introverta, extroverta, buduje se smysl pro čest, soucit nebo láska. A poslední fáze je od sedmi let  až do konce puberty, kde si mladý člověk buduje vztah ke společnosti.


Do sedmi let doma

Podle vývojové psychologie je tedy vhodné, aby dítě zůstalo do sedmi let doma. Protože potřebuje pro svůj vývoj uzavřený okruh lidí, na který je zvyklé. Bere si za příklad své nejbližší. Pokud se v tomto věku odloží dítě do školky, ztrácí se mu přímý vliv jeho nejbližších. Je hozeno do kolektivu stejně starých dětí, od kterých nemůže přebrat to, co by mělo přebrat od dospělých. Paní učitelka tuto funkci nemůže zastat, protože pozornost musí rozdělit mezi všechny děti.

Dítě tak začne přebírat vzory od nejvýraznějšího dítěte v kolektivu. A nejvýraznější zpravidla znamená nejzlobivější. Pro přirozený vývoj je umístění do kolektivu stejně starých dětí velmi škodlivé. Protože dítěti tak není dána možnost přebírat správné vzory chování a osobnosti.


Od sedmi let do školy

Od sedmi let je naopak pro dítě přínosné, je-li vhozeno do kolektivu. Pro dítě by samozřejmě bylo daleko přirozenější a přínosnější, kdyby bylo v kolektivu nestejně starých dětí, aby mělo dětský vzor. Podobně, jako tomu bylo v malotřídkách za první republiky. Přesto je přínosné, když je dítě mezi dětmi, protože si buduje svůj vztah se společností. Pere se o své místo ve společnosti. Podle vývojové psychologie by tak školky měly být vlastně zrušené. Protože škodí. Mírně, ale škodí.





Školky jsou skvělou součástí dětského světa Školky jsou skvělou součástí dětského světa

S rozvíjením schopností u dětí se začíná již brzy, nejvíce v předškolním věku. Děti jsou zvídavé a pokud se jim něco ukazuje hravou formou, jsou schopny si vše snadno zapamatovat.

Kdy začít dítě učit lyžovat? Kdy začít dítě učit lyžovat?

Zimní sezóna je v plném proudu a každý rodič – lyžař přemýšlí, kdy už je ten správný čas naučit své dítko lyžovat. Poté je třeba se rozhodnout, zda dítě učit sám/a, nebo ho zapsat do lyžařské školičky...

Zájmové kroužky Zájmové kroužky předškolních dětí

Rodiče mají mnohdy na své děti přehnané nároky a již od jejich útlého věku chtějí, aby dělaly co nejvíce volnočasových aktivit. Tento velký tlak však může mít za následek, že dítě bude přetížené, což se může v některých případech...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka