facebook
Dobrý večer, je neděle 18.8.2019 a svátek slaví Helena

5 potravin, bez kterých se vaše těhotenství neobejde


Ilustrační fotografie


Existují potraviny, které by ve vašem jídelníčku rozhodně měly mít v době těhotenství své místo. Postarají se totiž o přísun potřebných látek, které jsou nezbytné pro vás i pro vaše miminko. Jedná se samozřejmě o výživově hodnotné potraviny.


Vajíčka


Ačkoliv se konzumace vajec dříve spojovala se zvýšením hladiny cholesterolu, rozhodně se jich nemusíte obávat. Obsahují totiž bílkoviny, cholin a vitamíny. Pokud máte normální cholesterol, rozhodně je zařaďte do svého jídelníčku. Látky v nich obsažené potřebujete nejen vy, ale i vaše budoucí miminko pro svůj správný vývoj.


Ořechy


Z ořechů můžeme doporučit především mandle a vlašské ořechy, které jsou cenným zdrojem omega-3 mastných kyselin. Jedná se o velmi kvalitní tuky, se kterými se nemusíte bát přírůstku váhy. Chrání organismus před škodlivými vnějšími vlivy. Ořechy také obsahují bílkoviny nebo vlákninu.


Listová zelenina


Listová zelenina je v těhotenství doporučovaná zejména pro vysoký obsah kyseliny listové. Kromě ní obsahuje také vitamíny A, C, K nebo vlákninu. Zařaďte tak do svého jídelníčku například hlávkový či ledový salát nebo zelí. V zimě můžete upřednostnit zelí kvašené, v létě zase naopak čerstvé. Pokud kyselinu listovou do svého těla doplníte přirozenou cestou, nebudete ji muset užívat v tabletách.


Libové maso


Maso obsahuje především kvalitní a lehce stravitelné bílkoviny. Jestliže tedy nepatříte mezi vegany či vegetariány, určitě si ho můžete dopřát - klidně i každý den. Doporučováno je především drůbeží maso, které má nízký obsah tuku. Z masa byste to neměla přehánět pouze s hovězím nebo s uzeninami, které mnohdy nejsou ani kvalitní, ani příliš dietní.


Ovoce


Ovoce je přirozeným zdrojem cukru, který váš organismus v těhotenství rozhodně potřebuje. Také obsahuje vitamíny a vlákninu. Do svého jídelníčku zařaďte především sezónní ovoce a preferujte to domácí. Můžete jíst i exotické ovoce, pokud vám nepůsobí žádné zažívací problémy nebo alergie, rozhodně to s ním ale nepřehánějte.





Stravování v porodnici Stravování v porodnici

V průběhu těhotenství je potřeba, aby si maminka vybrala porodnici, ve které přivede své miminko na svět. Strava pravděpodobně nebude základním hodnotícím kritériem. Časem ale určitě vyvstane na mysl.

Broskve, meruňky a další peckoviny ve vašem jídelníčku Broskve, meruňky a další peckoviny ve vašem jídelníčku

V létě je na našich zahradách i na pultech obchodů k dostání celá škála čerstvého ovoce a zeleniny. Pokud tedy čekáte miminko v létě, určitě doplňujte vitamíny touto cestou. Umírněné množství...

Co jíst, aby vám nechyběla vláknina? Co jíst, aby vám nechyběla vláknina?

Vláknina je jednou ze základních složek naší stravy a její dostatečný příjem je velmi důležitý i v průběhu těhotenství. Jak poznáte nedostatek vlákniny? Budou vás trápit střevní potíže a nevolnosti...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka