facebook
Příjemnou noc, je středa 24.4.2019 a svátek slaví Jiří

5 potravin, bez kterých se vaše těhotenství neobejde


Ilustrační fotografie


Existují potraviny, které by ve vašem jídelníčku rozhodně měly mít v době těhotenství své místo. Postarají se totiž o přísun potřebných látek, které jsou nezbytné pro vás i pro vaše miminko. Jedná se samozřejmě o výživově hodnotné potraviny.


Vajíčka


Ačkoliv se konzumace vajec dříve spojovala se zvýšením hladiny cholesterolu, rozhodně se jich nemusíte obávat. Obsahují totiž bílkoviny, cholin a vitamíny. Pokud máte normální cholesterol, rozhodně je zařaďte do svého jídelníčku. Látky v nich obsažené potřebujete nejen vy, ale i vaše budoucí miminko pro svůj správný vývoj.


Ořechy


Z ořechů můžeme doporučit především mandle a vlašské ořechy, které jsou cenným zdrojem omega-3 mastných kyselin. Jedná se o velmi kvalitní tuky, se kterými se nemusíte bát přírůstku váhy. Chrání organismus před škodlivými vnějšími vlivy. Ořechy také obsahují bílkoviny nebo vlákninu.


Listová zelenina


Listová zelenina je v těhotenství doporučovaná zejména pro vysoký obsah kyseliny listové. Kromě ní obsahuje také vitamíny A, C, K nebo vlákninu. Zařaďte tak do svého jídelníčku například hlávkový či ledový salát nebo zelí. V zimě můžete upřednostnit zelí kvašené, v létě zase naopak čerstvé. Pokud kyselinu listovou do svého těla doplníte přirozenou cestou, nebudete ji muset užívat v tabletách.


Libové maso


Maso obsahuje především kvalitní a lehce stravitelné bílkoviny. Jestliže tedy nepatříte mezi vegany či vegetariány, určitě si ho můžete dopřát - klidně i každý den. Doporučováno je především drůbeží maso, které má nízký obsah tuku. Z masa byste to neměla přehánět pouze s hovězím nebo s uzeninami, které mnohdy nejsou ani kvalitní, ani příliš dietní.


Ovoce


Ovoce je přirozeným zdrojem cukru, který váš organismus v těhotenství rozhodně potřebuje. Také obsahuje vitamíny a vlákninu. Do svého jídelníčku zařaďte především sezónní ovoce a preferujte to domácí. Můžete jíst i exotické ovoce, pokud vám nepůsobí žádné zažívací problémy nebo alergie, rozhodně to s ním ale nepřehánějte.





Zelená zelenina je nejvíce prospěšná Zelená zelenina je nejvíce prospěšná

V dnešním článku se zaměříme na zeleninu zelené barvy, jejíž konzumace je pro tělo každé budoucí maminky nezbytná. Tato zelenina obsahuje kyselinu listovou, která se zasluhuje o správný vývoj miminka ve vašem bříšku.

Česnek - vhodný při těhotenství i kojení Česnek - vhodný při těhotenství i kojení


Česnek má během těhotenství opravdu zázračné účinky. Vyzkoušejte ho i vy a jistě budete mile překvapena. Patří mezi bylinky, které do jídelníčku budoucí maminky rozhodně patří a na něž by se nemělo zapomínat.

Intolerance laktózy - jak nahradit mléčné výrobky Intolerance laktózy - jak nahradit mléčné výrobky

Intolerance laktózy představuje velký problém pro mnoho lidí. Ačkoliv v Evropě se s ní můžeme setkat mnohem méně často než v afrických nebo asijských státech. Jedná se o nesnášenlivost způsobenou nedostatkem enzymu laktáza.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka