facebook
Příjemnou noc, je středa 24.1.2018 a svátek slaví Miloš

Jakou polohu pro spánek zvolit v těhotenství


Ilustrační fotografie


Spánek zabírá až jednu třetinu našeho života a je tak neodmyslitelnou součástí i těhotenství. Je prostředkem pro odpočinek, relaxaci a načerpání nové energie. Kvalitní spánek je nesmírně důležitý pro každou budoucí maminku. V dnešním článku se zaměříme na polohy, které je dobré v období těhotenství zvolit.

Ideální je spánek na boku

Obecně neexistují žádné polohy, které by byly pro budoucí maminky zcela tabu. Žádná poloha není výslovně zakázána a vy se tak nemusíte bát, že byste na břiše nebo na zádech ohrozila život svého miminka. Doporučuje se například poloha na boku. Údajně levý bok je vhodnější pro miminko a pravý pro maminku. Levá strana přispívá k lepšímu krevnímu oběhu dítěte a tato poloha podporuje i výživu z placenty. Zároveň je strana příznivá i z pohledu ledvin, kterým ve vašem těle výrazně odlehčuje a umožňuje lepší odvádění toxinů. Spánek na levém boku si můžete před těhotenství i natrénovat, abyste svému miminku dopřála tu nejlepší možnou péči nejen ve dne, ale i v noci.

Jak je to se spaním na zádech a na břiše

Během noci se však pravděpodobně převalíte a skončíte na břiše nebo na zádech. Na polohu spánku na zádech si dejte pozor ke konci těhotenství. Děloha při ní tlačí na páteř a vnitřní orgány, což může vést k poruchám krevního oběhu, vzniku hemeroidů nebo zbytečnému namáhání svalů. Takový spánek rovněž může způsobit i závratě. Jsou však maminky, kterým tato poloha vyhovuje a žádné komplikace jim nezpůsobuje.

Poloha na břiše rovněž může být nekomfortní ke konci těhotenství, jelikož maminka má pod sebou ohromné bříško, na které tlačí. Přirozeně tak většina žen spí na boku s nataženýma nebo skrčenýma nohama. Na boku si můžete svůj komfort zvýšit velikostí polštáře, typem přikrývky i osvětlením v místnosti. Tu si vždy přizpůsobte tak, aby pro vás spánek co nejkomfortnější a nejpřirozenější.

Vhodnou polohu pro spánek rovněž můžete prodiskutovat se svým gynekologem, který vám jistě poradí a řekne, jaká poloha je proč výhodná.



Nespavost v těhotenství Nespavost v těhotenství

Kvalita spánku se mění v jednotlivých stadiích těhotenství. Vliv na to má samozřejmě rostoucí plod a zvětšující se děloha, která postupně tlačí na jednotlivé břišní orgány a ztěžuje tak budoucí mamince odpočinek.

Co vám zaručeně pomůže usnout Co vám zaručeně pomůže usnout

Těhotným ženám se samozřejmě doporučuje dostatek spánku. Spěje alespoň 8 hodin každý den. Jakmile se miminko narodí, už si tolik neodpočnete a s ním v bříšku má vaše tělo větší potřebu regenerace. Pro některé maminky není...

Hluboký i lehký spánek je důležitý Hluboký i lehký spánek je důležitý

Každá budoucí maminka by měla spát alespoň osm hodin denně. Určitě ale nevadí, když prospíte i devět nebo deset. Spát byste měla převážně v noci - ideální je třeba od devíti večer do šesti ráno. Pokud v noci nestíháte spát delší...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka