facebook
Dobrý večer, je neděle 18.8.2019 a svátek slaví Helena

Jak správně dýchat při sportu a cvičení


Ilustrační fotografie


Aby cvičení bylo opravdu efektivní a splnilo vaše očekávání, je potřeba si při něm naučit správně dýchat. Své dýchání můžete zlepšit i pravidelným prováděním jednoduchých dechových cvičení. Ale zpočátku na svůj dech nezapomínejte ani při dalších aktivitách. Je důležitý jak při cvičení a posilování, tak třeba i při běhu nebo chůzi. Především u té se na pravidelnost svého dechu můžete zaměřit a naučit se ji.


Podstata správného dýchání není vůbec jednoduchá. Když ale budete dýchat špatně, povedete to k horší efektivitě cvičení a třeba i k vyššímu zatížení vašeho srdce. Pokud dýcháte nedostatečně a mělce, brzy se to odrazí ve vašem výkonu. Obzvlášť v těhotenství, kdy vás už limituje samotné bříško, byste se měla zaměřit na to, abyste všechny cviky prováděla tak, jak nejlépe dokážete.


Nádech a výdech

Jakmile jsou svaly uvolněné, mělo by dojít k nádechu. Naopak v největším záběru dochází k výdechu. I přirozeně stahování svalů vyvolává vydechnutí a naopak jejich uvolnění nebo vracení do původní pozice nadechnutí. Ne pro každého je však toto přirozené. Někdo se těmito radami řídí, ale neznamená to ještě, že dýchá správně - můžete totiž takto dýchat, ale málo dýchání prociťovat a přijímat tedy i méně vzduchu.


Jestliže se na dýchání nebudete soustředit, může se vám zpočátku stávat, že budete dech spíše zadržovat. Ono naučit se správnému dýchání je celkem stresující a přeučit se dosavadní návyky může být velmi těžké. Na druhou stranu, v těhotenství se ale nesnažíte o maximální výkony, proto to je ideální doba, jak se naučit správnému dýchání. Když na to přijde, budete svůj dech potřebovat i při porodu.


Jako žena při dýchání zapojíte nejen břišní svaly, ale i svůj hrudník. Zkuste se tedy na chvíli uklidnit a vnímat jak dýcháte. Když běžíte nebo svižně jdete, je vhodné střídat nohy, přes které se při odrazech nadechujete. Důležité také je, aby vaše dýchání mělo svůj rytmus a bylo pravidelné.





Jóga v těhotenství Jóga v těhotenství

Jóga může být velmi prospěšná pro těhotné ženy - pomůže vám dýchat a relaxovat, což vám může pomoci přizpůsobit se fyzické náročnosti těhotenství, porodu a mateřství.

Gravidjóga Gravidjóga

Jóga jako taková představuje cvičení, které je známé již přes 3000 let a skládá se z původních jogínských technik. Jak už vyplývá ze samotného názvu je gravidjóga cvičení zaměřené pro těhotné ženy. Jednotlivé...

Cvičení v těhotenství – svaly pánevního dna Cvičení v těhotenství – svaly pánevního dna

Spousta žen si myslí, že pohyb v těhotenství může dítěti v bříšku uškodit. Opak je ale pravdou. V tomto období Vám může především předporodní cvičení velmi pomoct a usnadnit samotný porod. Jen je třeba...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka