facebook
Dobré dopoledne, je úterý 12.12.2017 a svátek slaví Simona

Jakých potravin by se měla budoucí maminky v létě vyvarovat


Ilustrační fotografie


Léto je, co se týká stravování v těhotenství, velmi problematickým ročním obdobím. Na jednu stranu je v této době dostatek čerstvé zeleniny a šťavnatého ovoce, které si jako budoucí maminka můžete dopřávat v téměř neomezeném množství. Bohužel se na pultech obchodů objevují i rizikové potraviny, jako jsou bagety, saláty nebo jiné fast foodové dobroty, kterým je leckdy téměř nemožné odolat. Určité riziko pro vás představuje i obyčejná zmrzlina.

Teplé počasí potravinám nepřeje

Jedná se především o různé polotovary a také o potraviny, které v teple nemají dlouhou trvanlivost. Můžeme zmínit třeba saláty s tatarskou omáčkou nebo s majonézou, dále jsou nevhodné i bagety, které obsahují různé dresinky skládající se právě z majolky, jogurtu, smetany a podobných ingrediencí. Určité nebezpečí představují i uzeniny, jako párky (na oblíbený párek v rohlíku raději zapomeňte), suché salámy nebo i libová šunka může být zdrojem zažívacích potíží. Vašemu zdraví může uškodit i zmrzlina. Tu sice horké letní počasí neohrozí na kvalitě, připravuje se však ze syrových vajec a na ta si dejte velký pozor.

Nebezpečné bakterie

Mnoho z těchto zmíněných potravin může obsahovat nebezpečné bakterie. Jejich pozření tak může propuknout i v infekci, která celé vaše těhotenství velmi nepříjemně zkomplikuje. Bakterie zvaná listeria monocytogenes způsobuje infekci nazývanou listerióza. Tato infekce je následně rizikem nejen pro vás, ale i pro miminko. Pokud máte oslabenou imunitu, trpíte cukrovkou nebo onemocněním jater, dejte si na ní dobrý pozor. Projevuje se především zažívacími problémy.

Druhým letním onemocněním, které je spojené se stravou, je salmonelóza neboli také salmonela. To vzniká konzumací syrových nebo nedostatečně uvařených vajec či masa. S bakterií se můžete setkat nejen v případě zmrzliny, ale také při grilování, když budete jedním nožem krájet maso, a pak třeba i zeleninu. Opět vám tato nemoc způsobí zažívací problémy.

Jakou svačinu na cesty?

Pokud si připravujete jídlo na cesty, opět si ho připravujte s rozmyslet. Pokud budete cestovat v rozpáleném autě nebo v autobuse, určitě nejsou vhodné žádné uzeniny a masné výrobky, které rychle podléhají zkáze. Stejně tak vařená vejce nebo sýry mohou představovat riziko. Mnohem lepší je vybavit se třeba jen pečivem a koupit si až čerstvou šunku. Jako svačinka poslouží také různé obiloviny, ovoce či zelenina.



Dostatek vápníku zajistí kvalitní mléčné výrobky Dostatek vápníku zajistí kvalitní mléčné výrobky

V těhotenství je nezbytné udržovat dostatečnou hladinu vápníku. Jedná se o minerál, který je důležitý pro správnou činnost krevního oběhu, srážlivost krve nebo pro fungování nervové soustavy.

Bílkoviny - nedílná složka stravy všech budoucích maminek Bílkoviny - nedílná složka stravy všech budoucích maminek

Bílkoviny jsou nedílnou součástí nejen jídelníčku každého sportovce, ale měly by být zastoupeny i ve stravě všech budoucích maminek. Ochrání vaši svalovou hmotu a zároveň pomohou...

Omega 6 v těhotenství Omega 6 v těhotenství

Omega 6 mastné kyseliny jsou nezbytnou součástí našeho jídelníčku, ačkoliv v současnosti jsou stále více doporučovány zejména omega 3, měli bychom dodržovat jejich rovnováhu. Pravdou však zůstává, že...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka