facebook
Příjemnou noc, je čtvrtek 21.11.2019 a svátek slaví Albert

Jak zabránit chutím


Ilustrační fotografie


Chutě trápí mnohé z nás, nejen nastávající maminky. Pokud řešíte, že máte stále hroznou chuť na čokoládu, sušenky, solené arašídy a na další ne až tak zdravé potraviny, a chcete před touto chutí utéct, rádi vám poradíme jak na to. I když je vaše tělo vystaveno neustálým hormonálním výkyvům, můžete jej dostat pod kontrolu. Jak? Z velké části s vyváženým jídelníčkem.

Chutě jenom dopoledne

Jestliže chcete v těhotenství nezdravě mlsat, dopřejte si pamlsky pouze v dopoledních hodinách. Budete mít jistotu, že vše do večera spálíte a tělo si nic neuloží. Je jasné, že v těhotenství musíte přibrat. Mnohem rozumnější je ale vyšší váhy dosáhnout se zdravým a vyváženým jídelníček. Dalším problémem je, že takové potraviny jsou leckdy těžko stravitelné a nemusejí tedy vašemu zažívání dělat dobře. Pokud tedy budete smažený řízek cítit v žaludku i několik dní, je určitě lepší se omezit a pokusit se odolat.

Náhražky ve formě žvýkaček a bonbonů

Žvýkačky a bonbony jsou užitečné náhražky, které vám pomohou zabránit chuti na sladké. Díky jednomu bonbonu na noc tak odoláte třeba čokoládovému dortu. Dobře také poslouží ovoce nebo sladká zelenina. Ideální je třeba mrkev, která se dá déle křoupat a zaměstná vaše ústa na několik minut. Připravit si na mlsání můžete také různé luštěniny nebo obiloviny - fantazii se meze nekladou. Obecně vám však doporučujeme omezit potraviny, které obsahují příliš mnoho jednoduchých cukrů a ztužené tuky.

Dostatečně velké porce

Většina lidí se stravuje nedostatečně. Obecně s těhotenstvím nemusíte svůj denní příjem potravin nějak rapidně navyšovat. Je ale potřeba nejprve přijít na to, jaký příjem je pro vás optimální. Mnoho lidí po pečlivé studii zjistí, že se stravují na hodnotách bazálního metabolismu nebo i méně. Základem každého dne by tedy měla být vydatná snídaně, která se může skládat třeba z celozrnného pečiva, libové šunky, sýru a zeleniny nebo z ovesných vloček, ovoce a mléčného výrobku. Fantazii se meze nekladou. Myslete však na to, že vaše tělo je po noci vyhládlé a rozhodně jej tedy hned zrána neomezujte. Už v posteli si můžete dát něco dobrého, co ustálí hladinu vašeho krevního cukru a zamezí případným chutím v pozdějších hodinách.





Dostatek vápníku zajistí kvalitní mléčné výrobky Dostatek vápníku zajistí kvalitní mléčné výrobky

V těhotenství je nezbytné udržovat dostatečnou hladinu vápníku. Jedná se o minerál, který je důležitý pro správnou činnost krevního oběhu, srážlivost krve nebo pro fungování nervové soustavy.

Bílkoviny - nedílná složka stravy všech budoucích maminek Bílkoviny - nedílná složka stravy všech budoucích maminek

Bílkoviny jsou nedílnou součástí nejen jídelníčku každého sportovce, ale měly by být zastoupeny i ve stravě všech budoucích maminek. Ochrání vaši svalovou hmotu a zároveň pomohou...

Omega 6 v těhotenství Omega 6 v těhotenství

Omega 6 mastné kyseliny jsou nezbytnou součástí našeho jídelníčku, ačkoliv v současnosti jsou stále více doporučovány zejména omega 3, měli bychom dodržovat jejich rovnováhu. Pravdou však zůstává, že...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka