facebook
Dobré dopoledne, je středa 1.2.2023 a svátek slaví Nela

Draslík v těhotenství


Ilustrační fotografie


Draslík je dalším z minerálů, který je pro nastávající maminku velmi důležitý. V našich předchozích článcích jsme se věnovali už třeba jódu, vápníku nebo železu. Ani na dostatek draslíku rozhodně nezapomínejte. Získáte jej snadno z potravy a případně i z potravinových doplňků. Jeho nedostatek zvládnou odhalit krevní testy, takže se rozhodně nemáte čeho obávat.

Draslík pomáhá proti kolapsu

Hlavní funkcí draslíku v těle je, že pomáhá stabilizovat vnitřní prostředí. Jelikož během těhotenství toto prostředí čelí častým hormonálním výkyvům, je dostatečné množství draslíku v těle velmi důležité. Měli byste si jej hlídat nejen v těhotenství, ale také v šestinedělí. Draslík dále kontroluje množství vody. Ovlivňuje činnost svalů, enzymů, kyselin a srdce. Stejně jako ostatní minerály je tedy pro naše tělo opravdu nepostradatelný.

K tomu, aby byl ve vašem těle zachován dostatek draslíku, je potřeba i hořčík. Draslík dále pomáhá při vysokém krevním tlaku, kterým trpí čím dál více lidí. Takový tlak může být nebezpečný nejen pro vás, ale i pro miminko. Může způsobovat také bolest hlavy, závratě nebo slabost - tyto příčiny se mnohdy připisují i úplně jiným zdravotním problémům, přičemž odhalení nedostatku draslíku není vůbec nic složitého.

Co jíst při nedostatku draslíku

Mezi významné zdroje draslíku patří ovoce a zelenina. Draslík se nachází například v banánech nebo v sušených meruňkách. Dopřejte si tedy klidně i jeden banán denně a sušené meruňky si dejte tehdy, když vás přepadne mlsná. Je na něj bohatá také třeba brokolice, ze které snadno připravíte chutnou a sytou polévku. Výborná je i jen tak uvařená nebo zapečená. Nezapomínejte ani na ořechy, které jsou kromě draslíku i zdrojem kvalitních tuků.

Nebezpečný sodík

Dejte si pozor na konzumaci příliš slaných výrobků. Ty totiž obsahují sodík, jehož nadměrná konzumace může způsobovat ztráty draslíku. Stejně tak i nadbytek draslíku je nebezpečný. Děsit se ho ale zbytečně nemusíte, jelikož běžnou stravou si takový stav ve svém těle určitě nezpůsobíte.





Proč budoucí maminka potřebuje dostatek vápníku Proč budoucí maminka potřebuje dostatek vápníku


Vápník je cenný minerál, který naše tělo potřebuje od mladí až do stáří. Vápník je součástí zubů a kostí, obíhá v krevní plazmě nebo pomáhá při přenosu živin buněčnými membránami. Podílí se na trávení a správném fungování metabolismu.

Jaké ovoce a zeleninu v těhotenství Jaké ovoce a zeleninu v těhotenství

Každý z nás by měl denně sníst alespoň 500 g zeleniny a 200 g ovoce. Doporučované jsou tři porce zeleniny a dvě porce ovoce. Zatímco ovoce, které obsahuje více cukru než zelenina, se doporučuje zařadit především...

Kila navíc berte v těhotenství s nadhledem Kila navíc berte v těhotenství s nadhledem

Každá budoucí maminka v těhotenství přibere nějaké to kilo. I když dbáte na zdravý a vyvážený jídelníček, tak přírůstek váhy v rozmezí 12 až 15 kilogramů je naprosto v pořádku. Hodně záleží i na tom, na...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka