facebook
Dobré dopoledne, je středa 28.7.2021 a svátek slaví Viktor

Broskve, meruňky a další peckoviny ve vašem jídelníčku


Ilustrační fotografie


V létě je na našich zahradách i na pultech obchodů k dostání celá škála čerstvého ovoce a zeleniny. Pokud tedy čekáte miminko v létě, určitě doplňujte vitamíny touto cestou. Umírněné množství vám žádnou alergickou reakci, které se maminky často obávají, nezpůsobí.

Sezónní ovoce z České republiky je ideální volbou do vašeho jídelníčku, jelikož jeho konzumace je pro naše tělo přirozená. Před snědením si ale vybraný kousek vždy pečlivě omyjte vlažnou vodou.


Broskve a nektarinky

Mnoho maminek se broskvím v těhotenství vyhýbá, jelikož mají obavy z případných alergických reakcí. To je ale rozhodně velká škoda. Pokud vám broskve ani před otěhotněním nevadí, rozhodně se s nimi nemusíte omezovat. Jsou totiž vynikajícím zdrojem pro tělo potřebných vitamínů a minerálů.

Obsahují pouze 9 % sacharidů, z nich ale většinu tvoří jednoduché cukry, takže jsou skvělou volbou na rychlé doplnění energie. Broskve mají vysoký obsah hořčíku a draslíku, což jsou minerály potřebné k udržování pravidelného srdečního rytmu. Doporučují se nejen v těhotenství, ale také při hubnutí, a to i díky příznivému obsahu sodíku, nízkému obsahu kalorií a vynikající svěží chuti.


Meruňky

Velmi oblíbeným sezónním ovocem jsou též meruňky. Zde se opravdu vyplatí mít ty vypěstované doma nebo alespoň dovezené z Moravy. Obsahují vitamín A, který se výrazně podílí na zvyšování imunity, a také vitamín C. Kyselina nikotinová pomáhá při pocitech psychického napětí a při nervových potížích a kyselina listové s krvetvorbou. Ta je mimochodem velmi důležitá během těhotenství a právě meruňky ji obsahují. Jsou vynikající také pro zlepšení kvality kůže, vlasů a nehtů nebo na únavu a špatné soustředění.


Švestky

Ke konci léta nebo začátkem podzimu dozrávají šťavnaté plody švestek, které jsou však dostupné i v mnoha dalších odrůdách, co se sklízí už během teplých letních měsíců. Obsahují značné množství vitamínu B12 i dalších vitamínů skupiny B. Ze stopových prvků je zde zastoupena měď nebo zinek. Švestky vám můžeme doporučit při střevních potížích, které budoucí maminky často trápí, při nemocech jater a krevního oběhu nebo třeba na nervozitu.

Ovoce má samozřejmě nejvíce vitamínů jako syrové. Tyto plody jsou ale vynikající i na různých moučnících - buchtách a koláčích. V takové podobě jim neodolá celá vaše rodina.





Stravování v porodnici Stravování v porodnici

V průběhu těhotenství je potřeba, aby si maminka vybrala porodnici, ve které přivede své miminko na svět. Strava pravděpodobně nebude základním hodnotícím kritériem. Časem ale určitě vyvstane na mysl.

Co jíst, aby vám nechyběla vláknina? Co jíst, aby vám nechyběla vláknina?

Vláknina je jednou ze základních složek naší stravy a její dostatečný příjem je velmi důležitý i v průběhu těhotenství. Jak poznáte nedostatek vlákniny? Budou vás trápit střevní potíže a nevolnosti...

Draslík v těhotenství Draslík v těhotenství

Draslík je dalším z minerálů, který je pro nastávající maminku velmi důležitý. V našich předchozích článcích jsme se věnovali už třeba jódu, vápníku nebo železu. Ani na dostatek draslíku rozhodně nezapomínejte.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka