facebook
Dobrý podvečer, je čtvrtek 24.5.2018 a svátek slaví Jana

Broskve, meruňky a další peckoviny ve vašem jídelníčku


Ilustrační fotografie


V létě je na našich zahradách i na pultech obchodů k dostání celá škála čerstvého ovoce a zeleniny. Pokud tedy čekáte miminko v létě, určitě doplňujte vitamíny touto cestou. Umírněné množství vám žádnou alergickou reakci, které se maminky často obávají, nezpůsobí.

Sezónní ovoce z České republiky je ideální volbou do vašeho jídelníčku, jelikož jeho konzumace je pro naše tělo přirozená. Před snědením si ale vybraný kousek vždy pečlivě omyjte vlažnou vodou.


Broskve a nektarinky

Mnoho maminek se broskvím v těhotenství vyhýbá, jelikož mají obavy z případných alergických reakcí. To je ale rozhodně velká škoda. Pokud vám broskve ani před otěhotněním nevadí, rozhodně se s nimi nemusíte omezovat. Jsou totiž vynikajícím zdrojem pro tělo potřebných vitamínů a minerálů.

Obsahují pouze 9 % sacharidů, z nich ale většinu tvoří jednoduché cukry, takže jsou skvělou volbou na rychlé doplnění energie. Broskve mají vysoký obsah hořčíku a draslíku, což jsou minerály potřebné k udržování pravidelného srdečního rytmu. Doporučují se nejen v těhotenství, ale také při hubnutí, a to i díky příznivému obsahu sodíku, nízkému obsahu kalorií a vynikající svěží chuti.


Meruňky

Velmi oblíbeným sezónním ovocem jsou též meruňky. Zde se opravdu vyplatí mít ty vypěstované doma nebo alespoň dovezené z Moravy. Obsahují vitamín A, který se výrazně podílí na zvyšování imunity, a také vitamín C. Kyselina nikotinová pomáhá při pocitech psychického napětí a při nervových potížích a kyselina listové s krvetvorbou. Ta je mimochodem velmi důležitá během těhotenství a právě meruňky ji obsahují. Jsou vynikající také pro zlepšení kvality kůže, vlasů a nehtů nebo na únavu a špatné soustředění.


Švestky

Ke konci léta nebo začátkem podzimu dozrávají šťavnaté plody švestek, které jsou však dostupné i v mnoha dalších odrůdách, co se sklízí už během teplých letních měsíců. Obsahují značné množství vitamínu B12 i dalších vitamínů skupiny B. Ze stopových prvků je zde zastoupena měď nebo zinek. Švestky vám můžeme doporučit při střevních potížích, které budoucí maminky často trápí, při nemocech jater a krevního oběhu nebo třeba na nervozitu.

Ovoce má samozřejmě nejvíce vitamínů jako syrové. Tyto plody jsou ale vynikající i na různých moučnících - buchtách a koláčích. V takové podobě jim neodolá celá vaše rodina.



Omega-3 mastné kyseliny během těhotenství Omega-3 mastné kyseliny během těhotenství

Omega-3 mastné kyseliny jsou velmi důležitými látkami, které si bohužel lidské tělo neumí samo vyrobit, musí je proto přijímat v potravě. Jejich vyvážené množství je důležité nejen v běžném...

Vitamínové a minerální doplňky - kdy jsou potřeba Vitamínové a minerální doplňky - kdy jsou potřeba

Doplňky vitamínů a minerálů vládnou světu. Snad téměř každý z nás je dnes užívá. Hořčík, vápník, zinek, vitamíny B, C, D - můžete je užívat buď jako komplex, kdy si stačí vzít jednu tabletu denně...

Přibírání v těhotenství Přibírání v těhotenství

V těhotenství na váze přibere každá maminka. Jaká hmotnost je však v normě? Co je málo a co je příliš? Vaše hmotnost by měla být pravidelně kontrolována na lékařských prohlídkách, kde gynekolog konstatuje, zda je všechno v pořádku.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka