facebook
Dobré dopoledne, je čtvrtek 28.5.2020 a svátek slaví Maxim

Jsou nevolnosti v těhotenství na denním pořádku?


Ilustrační fotografie


O nevolnostech v těhotenství jsme vám přinesli již několik článků. Určitě vás ale zajímá, jestli nimi musíte trpět i vy. Pravděpodobně vás teď potěšíme, protože nevolnosti se v těhotenství rozhodně netýkají každé maminky. Zatímco některá je má silné, u jiné se nemusí objevit vůbec. To, že se necítíte nejlépe v prvních týdnech po otěhotnění, rovněž neznamená, že vám takto zle bude po celé těhotenství.

Nejčastější nevolnosti

Nejčastější nevolností, která trápí mnoho maminek, je zvracení a pocity na zvracení. Jídlo, které jste dříve milovala, vám teď zvedá žaludek a naopak, pokrmy a kombinace, nad kterými jste před těhotenstvím ohrnovala nos, vám teď zase chutnají. Kromě zvracení se často dostavují mdloby, bolesti prsou, zad a hlavy nebo časté močení. V každém případě je potřeba poslouchat své tělo a pokrmům, které vám nedělají dobře, se vyhnout. Ať už se jedná o maso, mléčné výrobky nebo třeba vajíčka. Snad vše můžete ve svém jídelníčku nějak nahradit. Navíc těhotenství za pár týdnů zase skončí a vy opět budete moci jíst téměř vše, na co budete mít chuť.

Snídaně do postele? Žádný problém

Jestliže trpíte ranními nevolnostmi, mohou být způsobeny i tím, že máte ráno prázdný žaludek. Než vstanete a posnídáte, ještě si určitě vyčistíte zuby, pleť a učešete se. Ke snídani se tak klidně můžete dostat až za 30 minut. Vyzkoušejte něco jiného, nechte si od svého partnera připravit snídani až do postele. Uvidíte, třeba vám udělá dobře. Svou oblíbenou ovesnou kaši, müsli nebo pečivo doplňte bylinkovým čajem. Nedoporučují se pouze ovocné čaje, které mohou překyselovat a dráždit žaludeční sliznice. Dobře poslouží i neperlivá voda.

Vyhněte se těžkým jídlům

Snad každému je těžko, když si dá k obědu smažák s hranolkami. Taková jídla by pro vás měla být v těhotenství naprosté tabu, obzvlášť pokud se chcete vyhnout nevolnostem. Raději vsaďte na dietní a výživné potraviny, po kterých vám bude dobře a nebudete s nimi tak lehce přibírat na váze. Opatrně postupujte jen s celozrnnými potravinami a s luštěninami, které vás mohou zbytečně nadýmat a dráždit. Pro mnoho maminek jsou tak zcela nevhodné. S nevolnostmi souvisí také stres, kterého byste jako budoucí maminka měla mít opravdu jen minimum. Jestliže vás stresuje vaše zaměstnání nebo jiné starosti, zůstaňte raději doma na nemocenské a předčasně si užívejte mateřství.





Jak zjistím, jestli jsem těhotná Jak poznám, že jsem těhotná

Těhotenství nejsnadněji zjistíte s pomocí těhotenského testu. Prvním nejčastějším příznakem je vynechání menstruace, které často doprovázejí ranní nevolnosti - typické pro první týdny těhotenství nebo také zvýšená citlivost prsou, výkyvy nálad a podobně.

Kdy kontaktovat lékaře Kdy kontaktovat lékaře

Mnoho nastávajících maminek řeší otázku „Kdy se mám obrátit na svého gynekologa“. První návštěvu byste měla absolvovat tehdy, když se domníváte, že jste těhotná. Gynekolog vaše těhotenství potvrdí a domluvíte se s ním na dalších ...

Nevolnost v těhotenství Jak zmírnit nevolnost v těhotenství

Nevolnosti v těhotenství dokáží opravdu potrápit. Týkají se mnoha budoucích maminek - nacházejí se mezi nimi nejen prvorodičky, ale i ženy se zkušenostmi. Mezi nejčastější formy nevolnosti patří zvracení. Zvýšená citlivost na pachy ...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka