facebook
Dobré odpoledne, je pondělí 18.2.2019 a svátek slaví Patrik

Proč v těhotenství konzumovat jablka


Ilustrační fotografie


Jablka obecně patří mezi nejoblíbenější ovoce. Jejich konzumace se doporučuje především z důvodu, že se pěstují v Čechách a jablka vypěstovaná u nás můžete konzumovat po většinu roku. Jelikož pozdní podzimní odrůdy jablek mají poměrně dobrou skladovatelnost a vydrží tedy až do jarních měsíců, představují jablka skvělou zásobárnu vitamínů na zimní měsíce. V tomto článku si můžete přečíst, v čem všem jsou jablka pro nás příznivá, a to nejen během těhotenství.


Vitamíny v jablkách

Jaké vitamíny tedy konkrétně jablka obsahují? Až 85 % jablek tvoří voda. To znamená, že jsou vhodná nejen do zdravého a vyváženého jídelníčku, ale můžete je brát i jako doplněk ke svému pitnému režimu. Ve 100 gramech jablka je průměrně obsaženo 11 gramů cukru, který vám během těhotenství může dodat chybějící energii a povzbudit vaše smysly. Jablka dále obsahují vlákninu, vitamín C (jeho množství závisí na odrůdě), vitamín E, B6, karoten, thiamin, riboflavin nebo niacin. Obsahují také sodík, draslík, vápník, hořčík nebo fosfor.


Pozitivní účinky jablek

Pokud šťavnatá jablíčka zařadíte do svého jídelníčku, můžete počítat s tím, že vyřeší problémy spojené se zácpou, které mnoho maminek nepříjemně trápí. Dále pomáhají na revmatismus, zásobují mozek kyslíkem, udržují správnou hladinu vody v těle, pomáhají na psychické problémy, protože posilují nervový systém. Velmi vhodné jsou také v dobách chřipek a nachlazení, jelikož posilují imunitu a obsažené vitamíny účinně bojují s infekcí. Dle zahraničních studií bylo také prokázáno, že děti maminek, které pravidelně konzumovaly jablka, netrpěly tolik astmatem jako děti jiných rodiček. Proto si jablka dopřávejte několikrát do týdně, klidně i každý den.


Jaké přípravě dát přednost

Ideální je samozřejmě sníst celé jablko tak, jak ho vidíte (samozřejmě bez ohryzku). Syrové jablko má nejvyšší obsah prospěšných látek a jen například tím, že jej sloupnete, se připravíte o cennou vlákninu. Pokud vám syrová jablka v této formě nechutnají, můžeme vám doporučit také ovocné džusy nebo smoothie, kdy jablka rozmixujete či odšťavníte a zároveň smícháte třeba ještě s jiným ovocem nebo se zeleninou. Je také vhodné je doplnit mléčným výrobkem. Ideální jsou též do buchet a koláčů. Zde už je však nutné počítat, že projdou tepelnou úpravou a obsah prospěšných látek se výrazně sníží.





Podvýživa v těhotenství Podvýživa v těhotenství

Dlouhodobý trend motivuje ženy, aby byly stále štíhlé. V mnohých případech se však nejedná o zdravou štíhlost ale o nezdravou podvýživu. Ta může být příčinou mnohých problémů, které mohou být i důvodem toho, že se...

Houby v těhotenství Houby v těhotenství

V České republice je obecně velice oblíbeným koníčkem sbírání hub. To, co by v jiných zemích ani nejedli, považujeme u nás za delikatesu. Houby totiž v našem jídelníčku neslouží pouze jako doplněk nebo ochucení pokrmu, ale...

Proč budoucí maminka potřebuje dostatek vápníku Proč budoucí maminka potřebuje dostatek vápníku


Vápník je cenný minerál, který naše tělo potřebuje od mladí až do stáří. Vápník je součástí zubů a kostí, obíhá v krevní plazmě nebo pomáhá při přenosu živin buněčnými membránami. Podílí se na trávení a správném fungování metabolismu.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka