facebook
Dobré dopoledne, je pondělí 22.4.2019 a svátek slaví Evžénie

Máte tendence k přejídání?


Ilustrační fotografie


Mnoho maminek má během těhotenství tendence přejídat se. Často si to omlouváme tím, že jíme za dva nebo že potřebujeme dostatek energie. Většinou tomu je ale naopak. Mnoho maminek v těhotenství omezí pohybové aktivity a miminko, které je velikosti hrášku, tolik energie nepotřebuje. Není tedy nutné porce nijak zvlášť navyšovat. Navíc přejídání pak stojí za nabranými kilogramy. Jak to tedy udělat, abyste nemusela jíst za dva?

Kontrolujte své chutě

Přejídání se většinou pojí s nekontrolovanými chutěmi. Pokud víte, že nemáte vyvážený jídelníček, může se tento problém skrývat právě v něm. Nemusíte si počítat svůj energetický příjem ani výdej. Měla byste se ale pohlídat, kolik sacharidů, tuků a bílkovin každý den přibližně zkonzumujete. Chutě často způsobuje nedostatek bílkovin v jídelníčku. Jejich nejběžnější zdroje představuje maso, mléčné výrobky nebo vejce. Rostlinné bílkoviny jsou obsažené v ořeších a v luštěninách (především v sóje). Konzumujte také dostatek ovoce a zeleniny, která obsahuje vlákninu a dodá vám pocit sytosti na delší dobu.

Hřešte jeden den v týdnu

Mnoho lidí jí často i z nudy. Například se naučíme jíst u televize a kdykoliv k ní usedneme, tak si dáme něco dobrého. Toto mlsání můžete nahradit tak, že si dáte nakrájenou mrkev nebo jinou zeleninu. Rovněž si jednou týdně můžete povolit den, kdy si dáte sladkosti, na které budete mít chuť. Podmínkou by však mělo být, že se další dny v týdnu budete omezovat. Myslete na to, že čím více v těhotenství přiberete, tím hůře se vám pak budou nabraná kila shazovat. Jen málokteré ženě stačí vrátit se zpět do svého zajetého režimu, ale musí pro svou postavu po porodu i něco udělat. Váhový přírůstek je samozřejmě zcela běžný. Většinu své váhy byste ale měla ztratit při porodu.

Stále zůstaňte v pohybu

I v těhotenství se určitě vyplatí mít pohyb. I když nemůžete už dělat aktivity, které vás dříve bavily, je dobré nahradit je třeba chůzí, lehkým joggingem, plaváním nebo cvičením jógy. Každý pohyb se počítá. Pokud i v těhotenství zůstanete aktivní, je možné, že po porodu nebudete muset udělat téměř nic, abyste se vrátila na svou původní váhu. Pohyb navíc uvolňuje endorfiny a vy se při něm tak budete cítit mnohem lépe, než když celý den strávíte doma na gauči.





Zelená zelenina je nejvíce prospěšná Zelená zelenina je nejvíce prospěšná

V dnešním článku se zaměříme na zeleninu zelené barvy, jejíž konzumace je pro tělo každé budoucí maminky nezbytná. Tato zelenina obsahuje kyselinu listovou, která se zasluhuje o správný vývoj miminka ve vašem bříšku.

Česnek - vhodný při těhotenství i kojení Česnek - vhodný při těhotenství i kojení


Česnek má během těhotenství opravdu zázračné účinky. Vyzkoušejte ho i vy a jistě budete mile překvapena. Patří mezi bylinky, které do jídelníčku budoucí maminky rozhodně patří a na něž by se nemělo zapomínat.

Intolerance laktózy - jak nahradit mléčné výrobky Intolerance laktózy - jak nahradit mléčné výrobky

Intolerance laktózy představuje velký problém pro mnoho lidí. Ačkoliv v Evropě se s ní můžeme setkat mnohem méně často než v afrických nebo asijských státech. Jedná se o nesnášenlivost způsobenou nedostatkem enzymu laktáza.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka