facebook
Příjemnou noc, je středa 24.4.2019 a svátek slaví Jiří

Anorexie v těhotenství


Ilustrační fotografie


Většina žen více či méně řeší svoji postavu. Vyzkoušely celou řadu diet i cvičení, ale stále se jim zdá, že to není ono. V období těhotenství pak většina žen hodí veškeré dietní plány za hlavu, soustředí se na miminko a užívají si ten pocit, že se mohou bezstarostně najíst, aniž by jim to kdokoli vyčítal. Vedle toho se však najdou i takové nastávající maminky, které svoji postavu řeší i během těhotenství. Stále chtějí být stejně štíhlé jako před otěhotněním, avšak si neuvědomují, že to nemusí být to nejlepší pro jejich miminko.

Na ženy je neustále vyvíjen celospolečenský, zejména pak i mediální tlak o superštíhlosti, která je přeci to nejzdravější. Takové uvažování však může v některých případech vést až k anorexii, a to i v období těhotenství. Tento stav však velice negativním způsobem působí nejen na zdraví matky, ale i miminka, které se v těle vyvíjí. Taková těhotná žena je totiž většinou velice nervózní, plná obav z narůstající hmotnosti a z toho, jak nabraná kila bude shazovat po porodu. V krajním případě si může i a priori vytvořit negativní vztah ke svému ještě nenarozenému dítěti, které takové ženě „kazí“ postavu.

Anorexie v těhotenství poznamenává nejen psychický stav ženy, ale může tím ovlivnit i psychiku dítěte. Dále se tato nemoc může projevit chudokrevností, onemocněními srdce, a v krajním případě i potratem. Pro dítě to rovněž může znamenat nízkou porodní váhu, která může značně ztížit jeho vývoj v prvních měsících života. Maminky tak v honbě za svou vysněnou postavou mnohdy pokračují i záhy po porodu, kdy časně přestanou kojit, popřípadě nekojí vůbec a okamžitě si „naordinují“ dietu a cvičení.  Tím však svému miminku vůbec neprospějí, protože kojení je pro něj ta nejpřirozenější potrava, kterou může mít a která se mu rovněž i nejlépe tráví.

Udává se, že ideální váhový přírůstek v období těhotenství je deset až patnáct kilogramů. Je to však jen obecný ukazatel. V konkrétním případě vždy záleží zejména na hmotnosti ženy před porodem, kdy většinou štíhlejší ženy přiberou více než ženy, které již měly nějaké to kilo navíc. Chce-li žena i v těhotenství přibírat zdravě, je vhodné, aby se poradila s odborníkem na zdravou výživu, který jí sestaví jídelníček na míru. Hazardovat s nějakou dietou se v období těhotenství skutečně nevyplácí.





Zelená zelenina je nejvíce prospěšná Zelená zelenina je nejvíce prospěšná

V dnešním článku se zaměříme na zeleninu zelené barvy, jejíž konzumace je pro tělo každé budoucí maminky nezbytná. Tato zelenina obsahuje kyselinu listovou, která se zasluhuje o správný vývoj miminka ve vašem bříšku.

Česnek - vhodný při těhotenství i kojení Česnek - vhodný při těhotenství i kojení


Česnek má během těhotenství opravdu zázračné účinky. Vyzkoušejte ho i vy a jistě budete mile překvapena. Patří mezi bylinky, které do jídelníčku budoucí maminky rozhodně patří a na něž by se nemělo zapomínat.

Intolerance laktózy - jak nahradit mléčné výrobky Intolerance laktózy - jak nahradit mléčné výrobky

Intolerance laktózy představuje velký problém pro mnoho lidí. Ačkoliv v Evropě se s ní můžeme setkat mnohem méně často než v afrických nebo asijských státech. Jedná se o nesnášenlivost způsobenou nedostatkem enzymu laktáza.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka