facebook
Příjemnou noc, je úterý 18.6.2019 a svátek slaví Milan

Vitamínové a minerální doplňky - kdy jsou potřeba


Ilustrační fotografie


Doplňky vitamínů a minerálů vládnou světu. Snad téměř každý z nás je dnes užívá. Hořčík, vápník, zinek, vitamíny B, C, D - můžete je užívat buď jako komplex, kdy si stačí vzít jednu tabletu denně a vy tak doplníte všechny potřebné látky, které vašemu tělu chybí. Zároveň se dají užívat i jednotlivě. Například když zjistíte, že máte nedostatek železa, budete užívat pouze železo. Jsou tyto doplňky ale v těhotenství opravdu potřebné?

Dejte na doporučení lékaře

Vitamínové a minerální doplňky, které užíváte, byste v průběhu těhotenství měla diskutovat se svým lékařem, nebo alespoň s lékárníkem. Na doplňcích, co nejsou vhodné pro těhotné ženy, by tato informace měla být určitě uvedena. Miminko ve vašem bříšku může mít zvýšené nároky na přísun některých vitamínů či minerálů. Často se v této souvislosti uvádí například vápník. Jedná se o minerál, který tělo využívá pro tvorbu kostí a zubů.

Na doporučení lékaře můžete některé minerály či vitamíny doplňovat. O tom, zda jich máte nedostatek, by měly informovat výsledky krevních testů, které se v průběhu těhotenství provádějí. Pokud máte všech látek optimální množství, většinou není nutné je nějak speciálně doplňovat. Ideální je zaměřit se na vyvážený jídelníček a například vápník získávat z mléčných výrobků, železo z masa a luštěnin, vitamín C z čerstvého ovoce a ze zeleniny apod.

Kyselina listová

Běžně prodávaným doplňkem v tabletách, který můžeme všem budoucím maminkám doporučit, je kyselina listová. Ta se přirozeně nachází v listové zelenině - například v salátu nebo ve špenátu. Této zeleniny běžně nejíme mnoho a navíc v průběhu těhotenství je potřeba tuto kyselinu doplňovat ve vyšším množství, jelikož vaše miminko dokáže ochránit před různými vrozenými vadami. Jedná se tedy o doplněk, který by si měla pořídit každá maminka. Týká se i žen, které své těhotenství teprve plánují.





5 zásadních chyb při hubnutí po porodu 5 zásadních chyb při hubnutí po porodu

Jste novopečenou maminkou, máte poporodní kila a už se nemůžete dočkat, až zahájíte redukční dietu? Tak zpozorněte! Právě po porodu byste měla na nějaké radikální hubnutí zapomenout.

Příjem tekutin před spaním a během noci Příjem tekutin před spaním a během noci

I přes časté návštěvy toalety byste v těhotenství neměla zapomínat na pravidelný pitný režim. Minimálně byste měla denně přijmout 1,5 litru tekutin, a to jen v případě, že se nijak extrémně nehýbete a tedy ani nepotíte.

Vegetariánství a těhotenství Vegetariánství a těhotenství

Někteří z nás, ať už je to z jakéhokoliv důvodu, se rozhodne přejít na vegetariánskou stravu. Žena, která není v jiném stavu, má zodpovědnost jen za svůj život a může se tedy zcela sama rozhodnout, co bude jíst a co ne.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka