facebook
Dobrý večer, je středa 19.6.2019 a svátek slaví Leoš

Chuť na sladké v těhotenství


Ilustrační fotografie


Čokoláda, zmrzlina, sušenky, tyčinky.. všechny tyto sladkosti dokáže mnoho budoucích maminek bez výčitek zkonzumovat. Těhotenství je přece doba, ve které se kila přirozeně přibírají a mnoho žen má navíc pocit, že teď musí jíst za dva. Vyvedeme vás však z omylu. Během těhotenství nemusíte nijak výrazně navyšovat svůj denní příjem. Ano, pokud máte hlad, samozřejmě si zvětšíte porce. Do svého jídelníčku se ale pokuste zařadit živinově hodnotnější potraviny a na sladkosti raději zapomeňte.

Síla je ve vyváženém jídelníčku

Člověk, který má často chutě na sladké, většinou nejí vyváženě. Jídlo si jako budoucí maminka tedy rozdělte do pěti až šesti porcí za den. Kromě vydatné snídaně, oběda a večeře zařaďte také menší svačinky, díky kterým budete mít energii po celý den. Spíše než na celkový energetický příjem hleďte na vyváženost jednotlivých živin - sacharidů, bílkovin a tuků. Každé tělo je individuální a vy sama musíte vypozorovat, jaký poměr vám nejvíce vyhovuje. Zaměřte se na potraviny, které jsou bohaté na vitamíny, minerály a vlákninu. Omezte konzumaci jednoduchých cukrů, bílé mouky nebo ztužených tuků. Uvidíte, že s takovým jídelníčkem lépe zkrotíte své chutě. Navíc vám sladkosti časem přestanou chybět.

Naučte se ovládat své chutě

Abyste zvládla v těhotenství odolat chuti na sladké, budete potřebovat pevnou vůli. Nedělejte žádné výjimky. Pokud máte na něco chuť, odměňte se jen malinko. Vezměte si třeba kostičku čokolády nebo bonbon z bonboniéry, dejte si hroznový cukr nebo ovoce či zeleninu. Rovněž se můžete snažit mít trochu disciplíny. Pokud vám drobné pamlsky nestačí, vyřaďte je úplně. Dbejte spíše na navýšení svých běžných porcí, než abyste stále něco jedla mezi jídly.

Nadměrná konzumace sladkostí se pojí s problémy (nejen v těhotenství)

Ano, nadměrná konzumace cukru a ztužených tuků, které se vyskytují v sušenkách, tyčinkách nebo v čokoládě, může vést k mnoha zdravotním problémům. Není výjimkou, že se budoucí maminky potýkají například s kvasinkovou infekcí. Rovněž si konzumací velkého množství sladkostí můžete přivodit třeba cukrovku nebo si nezdravými tuky zvýšit hladinu cholesterolu. Všechno to jsou problémy, se kterými se žádná zdravá maminka nechce potýkat. Proto dbejte na zdravý a vyvážený jídelníček, ušetří vám mnoho starostí a po porodu se lehce vrátíte zpět do své formy.





5 zásadních chyb při hubnutí po porodu 5 zásadních chyb při hubnutí po porodu

Jste novopečenou maminkou, máte poporodní kila a už se nemůžete dočkat, až zahájíte redukční dietu? Tak zpozorněte! Právě po porodu byste měla na nějaké radikální hubnutí zapomenout.

Příjem tekutin před spaním a během noci Příjem tekutin před spaním a během noci

I přes časté návštěvy toalety byste v těhotenství neměla zapomínat na pravidelný pitný režim. Minimálně byste měla denně přijmout 1,5 litru tekutin, a to jen v případě, že se nijak extrémně nehýbete a tedy ani nepotíte.

Vegetariánství a těhotenství Vegetariánství a těhotenství

Někteří z nás, ať už je to z jakéhokoliv důvodu, se rozhodne přejít na vegetariánskou stravu. Žena, která není v jiném stavu, má zodpovědnost jen za svůj život a může se tedy zcela sama rozhodnout, co bude jíst a co ne.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka