facebook
Dobré dopoledne, je úterý 22.10.2019 a svátek slaví Sabina

Intervalový trénink - vhodný pomocník při cvičení pro budoucí maminky


Ilustrační fotografie


Znáte intervalový trénink? I v těhotenství si můžete kvalitně zacvičit. Nejde tu však o honění velkých výkonů. Mnohem lepší je vnímat své tělo a tomu přizpůsobit i cvičení. Samotné cviky byste rovněž měla vybírat s rozmyslem. To, jak hodně budete cvičit, určitě záleží i na tom, jak hodně jste byla zvyklá se hýbat před otěhotněním. Pokud vůbec, doporučujeme vám spíše návštěvu hodiny pilates nebo třeba jógu, kde vám veškeré cviky řádně vysvětlí.


Jak vypadá intervalový trénink

V této formě tréninku si zvolíte dva nebo tři intervaly, ve kterých střídavě cvičíte a odpočíváte. Během těhotenství vám budou bohatě stačit dva. V běžné praxi je intervalový trénink vhodný nejen ke spalování energie, ale také jako nástroj pro zlepšování fyzické kondice. V těhotenství je na to potřeba myslet a cvičení si přizpůsobit tak, aby vyhovovalo vašemu rytmu. Rozhodně zde nehoňte žádné sekundy, jinak by se mohlo stát, že se cvičením skončíte dříve, než se mu začnete pořádně věnovat.


Běh v intervalu

Pro všechny budoucí maminky, které před otěhotněním již běhaly, je určitě skvělou pohybovou aktivitou intervalový běh. Znamená to, že například 20 sekund poběžíte a 10 sekund půjdete. Běžte však velmi pomalu. Váš tep by se totiž neměl zvednout nad 140 tepů za minutu. Tento venkovní trénink určitě vyzkoušejte. Běh můžete kombinovat nejen s chůzí, ale také s odpočinkem na místě.


Cvičení doma nebo ve fitness centru

Těhotné ženy by měly cvičit pouze s vlastním tělem a jen takové cviky, které jim rostoucí bříško dovolí. Tabu jsou například zkracovačky na břišní partie nebo třeba zvedání zátěže na hlavu. Můžete však cvičit určité cviky na zadeček, nohy a ruce. I když neběháte, váš tep se při cvičení zvyšuje, opět si ho tedy hlídejte. Můžete 20 sekund cvičit a 10 sekund odpočívat. Krása intervalového tréninku se skrývá v tom, že nic složitě neřešíte. Prostě si jen pustíte stopky a dáte se do práce. Vůbec tedy nemusíte počítat opakování, která by vás mohla jen znervózňovat. Navíc snadno odhadnete délku svého tréninku.





Výhody cvičení v těhotenství Výhody cvičení v těhotenství

Cvičení v těhotenství je pro každou maminku přínosné. Pokud jste cvičila již před otěhotněním, pravděpodobně je to již vaše závislost a vy budete spíš mít problémy s pohybem přestat nebo...

Cvičení v těhotenství

I v období těhotenství je potřeba udržet své tělo fit. Obzvlášť ženy, které se pravidelně hýbou a rády cvičí, potěší, že pohyb v době těhotenství rozhodně není tabu. Jakou formu si zvolit? Můžete zkusit například jógu,

Sporty, které můžete se svým bříškem provozovat na podzim Sporty, které můžete se svým bříškem provozovat na podzim

Barevný podzim přímo vybízí ke sportu a cvičení. Ačkoliv se začíná pomalu ochlazovat, mnoho lidí se snaží dohnat to, co přes léto nestihli. V porovnání s letními měsíci je venku čistší vzduch, takže...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka