facebook
Dobrý večer, je neděle 18.8.2019 a svátek slaví Helena

Intervalový trénink - vhodný pomocník při cvičení pro budoucí maminky


Ilustrační fotografie


Znáte intervalový trénink? I v těhotenství si můžete kvalitně zacvičit. Nejde tu však o honění velkých výkonů. Mnohem lepší je vnímat své tělo a tomu přizpůsobit i cvičení. Samotné cviky byste rovněž měla vybírat s rozmyslem. To, jak hodně budete cvičit, určitě záleží i na tom, jak hodně jste byla zvyklá se hýbat před otěhotněním. Pokud vůbec, doporučujeme vám spíše návštěvu hodiny pilates nebo třeba jógu, kde vám veškeré cviky řádně vysvětlí.


Jak vypadá intervalový trénink

V této formě tréninku si zvolíte dva nebo tři intervaly, ve kterých střídavě cvičíte a odpočíváte. Během těhotenství vám budou bohatě stačit dva. V běžné praxi je intervalový trénink vhodný nejen ke spalování energie, ale také jako nástroj pro zlepšování fyzické kondice. V těhotenství je na to potřeba myslet a cvičení si přizpůsobit tak, aby vyhovovalo vašemu rytmu. Rozhodně zde nehoňte žádné sekundy, jinak by se mohlo stát, že se cvičením skončíte dříve, než se mu začnete pořádně věnovat.


Běh v intervalu

Pro všechny budoucí maminky, které před otěhotněním již běhaly, je určitě skvělou pohybovou aktivitou intervalový běh. Znamená to, že například 20 sekund poběžíte a 10 sekund půjdete. Běžte však velmi pomalu. Váš tep by se totiž neměl zvednout nad 140 tepů za minutu. Tento venkovní trénink určitě vyzkoušejte. Běh můžete kombinovat nejen s chůzí, ale také s odpočinkem na místě.


Cvičení doma nebo ve fitness centru

Těhotné ženy by měly cvičit pouze s vlastním tělem a jen takové cviky, které jim rostoucí bříško dovolí. Tabu jsou například zkracovačky na břišní partie nebo třeba zvedání zátěže na hlavu. Můžete však cvičit určité cviky na zadeček, nohy a ruce. I když neběháte, váš tep se při cvičení zvyšuje, opět si ho tedy hlídejte. Můžete 20 sekund cvičit a 10 sekund odpočívat. Krása intervalového tréninku se skrývá v tom, že nic složitě neřešíte. Prostě si jen pustíte stopky a dáte se do práce. Vůbec tedy nemusíte počítat opakování, která by vás mohla jen znervózňovat. Navíc snadno odhadnete délku svého tréninku.





Jóga v těhotenství Jóga v těhotenství

Jóga může být velmi prospěšná pro těhotné ženy - pomůže vám dýchat a relaxovat, což vám může pomoci přizpůsobit se fyzické náročnosti těhotenství, porodu a mateřství.

Gravidjóga Gravidjóga

Jóga jako taková představuje cvičení, které je známé již přes 3000 let a skládá se z původních jogínských technik. Jak už vyplývá ze samotného názvu je gravidjóga cvičení zaměřené pro těhotné ženy. Jednotlivé...

Cvičení v těhotenství – svaly pánevního dna Cvičení v těhotenství – svaly pánevního dna

Spousta žen si myslí, že pohyb v těhotenství může dítěti v bříšku uškodit. Opak je ale pravdou. V tomto období Vám může především předporodní cvičení velmi pomoct a usnadnit samotný porod. Jen je třeba...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka