facebook
Dobré odpoledne, je pátek 18.1.2019 a svátek slaví Doubravka

Bolesti prsou v těhotenství


Ilustrační fotografie


Vaše prsa během těhotenství prochází četnými změnami. Není tedy divu, že jsou na dotek citlivější nebo že občas zabolí. Bolavá prsa jsou většinou také i jedním z prvním příznaků těhotenství a mnoha maminkám tak nezbývá nic jiného než se s nimi smířit po celých 9 měsíců. Poradíme vám alespoň, jak svým prsům můžete odlehčit a jak se o ně v těhotenství lépe starat. Také se zde dozvíte, proč je tak důležitý správný výběr těhotenského prádla, především pak těhotenské podprsenky.

Jak zmírnit bolest prsou v těhotenství

Připravili jsme pro vás několik osvědčených rad, kterými můžete bolest v prsou v průběhu těhotenství spolehlivě zmírnit. Základem vašeho šatníku by měla být dobře padnoucí podprsenka. Ta musí mít dostatečně pevný obvod a prostorné košíčky. Prádlo by vám nemělo nikde odstávat a ani vás tlačit. Pravděpodobně si během těhotenství nevystačíte jen s jedním kouskem. Neváhejte svůj šatník pravidelně obměňovat s tím, jak se mění vaše prsa.

Ve správné podprsence můžete dokonce i spát a tím rovněž snížit bolestivost svých prsou. Taková podprsenka by měla být bez kostic a výztuží. Měla by být spíše volnější a ušitá z příjemného materiálu. Jelikož podprsenka zamezí pohyblivosti vašich prsou, sníží v nich i bolest či napětí.

Nezapomeňte na relaxaci

Odpočinek je v těhotenství nesmírně důležitý. Abyste uvolnila svá prsa, můžete relaxovat například pod proudem teplé vody. Horká sprcha vám pomůže, a pokud na vás náhodou nezabírá dostatečně, můžete vyzkoušet také střídání teplé a studené vody. Rozhodně by vám to mělo být příjemné.

I fyzická aktivita, které se budete věnovat, udělá hodně. Sport totiž do našeho těla uvolňuje endorfiny, s nimiž snáze překonáváme nepříjemné pocity. Věnujte se tedy sportu alespoň 30 minut denně. Rozhodně nemusíte jet celou půl hodinku naplno. Chůzi střídejte s plaváním bazénu a s lehkým posilováním. Počítá se také strečink nebo jóga.

Vhodný jídelníček

V těhotenství se rovněž doporučuje omezit přísun soli. Obecně totiž solíme více než je zdrávo, což přispívá k zadržování vody v našem těle. Pokud sůl omezíte, sníží se i vaše zavodnění a vy se nebudete cítit tak otekle. I vaše prsa budou na dotek příjemnější. Jestliže jsou vaše problémy trvalého charakteru, určitě vám doporučujeme navštívit gynekologa a probrat s ním svůj zdravotní stav. Ten vám může napsat léky proti bolesti nebo doporučit přírodní přípravky, které jsou vhodné i v těhotenství.





Problémy s pokožkou v těhotenství Problémy s pokožkou v těhotenství

Těhotenství je zátěžovým obdobím pro celé tělo ženy a výjimkou není ani její pokožka. V těhotenství se tak žena může potýkat s různými problémy, které se v souvislosti s pokožkou vyskytnou. Mezi nejčastější nežádoucí projevy...

Plané neštovice v těhotenství Plané neštovice v těhotenství

Ačkoliv se jedná o typické dětské onemocnění, může se stát, že někteří lidé neštovice prodělají až v dospělém věku. Ti, kteří je v dětství prodělali, mají již vytvořené protilátky. Problém nastává, pokud jimi onemocní těhotná žena...

Pálení žáhy během těhotenství Pálení žáhy během těhotenství

Pálení žáhy, neboli překyselení žaludku postihuje během těhotenství až polovinu těhotných žen. Tyto nepříjemné pocity se dají odstranit, je ale třeba vědět, v čem je příčina a jak se tento problém může šetrně vyřešit.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka