facebook
Dobré ráno, je sobota 20.4.2019 a svátek slaví Marcela

Bolesti prsou v těhotenství


Ilustrační fotografie


Vaše prsa během těhotenství prochází četnými změnami. Není tedy divu, že jsou na dotek citlivější nebo že občas zabolí. Bolavá prsa jsou většinou také i jedním z prvním příznaků těhotenství a mnoha maminkám tak nezbývá nic jiného než se s nimi smířit po celých 9 měsíců. Poradíme vám alespoň, jak svým prsům můžete odlehčit a jak se o ně v těhotenství lépe starat. Také se zde dozvíte, proč je tak důležitý správný výběr těhotenského prádla, především pak těhotenské podprsenky.

Jak zmírnit bolest prsou v těhotenství

Připravili jsme pro vás několik osvědčených rad, kterými můžete bolest v prsou v průběhu těhotenství spolehlivě zmírnit. Základem vašeho šatníku by měla být dobře padnoucí podprsenka. Ta musí mít dostatečně pevný obvod a prostorné košíčky. Prádlo by vám nemělo nikde odstávat a ani vás tlačit. Pravděpodobně si během těhotenství nevystačíte jen s jedním kouskem. Neváhejte svůj šatník pravidelně obměňovat s tím, jak se mění vaše prsa.

Ve správné podprsence můžete dokonce i spát a tím rovněž snížit bolestivost svých prsou. Taková podprsenka by měla být bez kostic a výztuží. Měla by být spíše volnější a ušitá z příjemného materiálu. Jelikož podprsenka zamezí pohyblivosti vašich prsou, sníží v nich i bolest či napětí.

Nezapomeňte na relaxaci

Odpočinek je v těhotenství nesmírně důležitý. Abyste uvolnila svá prsa, můžete relaxovat například pod proudem teplé vody. Horká sprcha vám pomůže, a pokud na vás náhodou nezabírá dostatečně, můžete vyzkoušet také střídání teplé a studené vody. Rozhodně by vám to mělo být příjemné.

I fyzická aktivita, které se budete věnovat, udělá hodně. Sport totiž do našeho těla uvolňuje endorfiny, s nimiž snáze překonáváme nepříjemné pocity. Věnujte se tedy sportu alespoň 30 minut denně. Rozhodně nemusíte jet celou půl hodinku naplno. Chůzi střídejte s plaváním bazénu a s lehkým posilováním. Počítá se také strečink nebo jóga.

Vhodný jídelníček

V těhotenství se rovněž doporučuje omezit přísun soli. Obecně totiž solíme více než je zdrávo, což přispívá k zadržování vody v našem těle. Pokud sůl omezíte, sníží se i vaše zavodnění a vy se nebudete cítit tak otekle. I vaše prsa budou na dotek příjemnější. Jestliže jsou vaše problémy trvalého charakteru, určitě vám doporučujeme navštívit gynekologa a probrat s ním svůj zdravotní stav. Ten vám může napsat léky proti bolesti nebo doporučit přírodní přípravky, které jsou vhodné i v těhotenství.





Přenášení Přenášení

Vedle dětí, které se na svět derou předčasně existují i těhotenství, kdy se miminku na svět z matčina bříška příliš nechce. Hovoříme pak o tzv. přenášení neboli potermínové graviditě. Jde o situaci, kdy nedošlo k porodu ani ve 40...

Ptyalismus aneb slintání nejen blahem Ptyalismus aneb slintání nejen blahem

Mezi méně známé „nežádoucí účinky“ těhotenství patří tzv. ptyalismus. Co se za tímto odborným názvem skrývá? V podstatě jde o nadměrné slinění, ať už samostatně se vyskytující či spojené s ranními nevolnostmi, v počátcích gravidity.

Zácpa v těhotenství Zácpa v těhotenství

Zácpa v těhotenství bohužel není ničím ojedinělým. Dokonce se uvádí, že trápí až polovinu těhotných žen. Mezi příčiny, které každého jistě napadnou, patří nedostatečný příjem tekutin, strava chudá na vlákninu a nedostatek...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka