facebook
Dobré ráno, je pondělí 8.3.2021 a svátek slaví Gabriela

Problémy s trávením v šestinedělí


Ilustrační fotografie


Zácpa, průjem nebo nadýmání jsou pocity, se kterými se můžete v šestinedělí běžně setkat. Některé maminky je pociťují silně, jiné vůbec. Dbejte na dodržování zdravé životosprávy, která vám dodá dostatek energie pro zvládnutí náročných poporodních dnů. Vypozorujte potraviny, které vám tyto zažívací potíže způsobují, a zkuste je ze svého jídelníčku dočasně vyřadit. Pomoc můžete najít také v bylinkách a čajích.

Zácpa v šestinedělí

Zácpa dokáže potrápit maminky v těhotenství i krátce po porodu. Zaměřte se zde na dostatečný příjem tekutin. Vypijte minimálně 2 litry vody a svůj jídelníček obohaťte o potraviny bohaté na vlákninu. Jezte alespoň 200 g ovoce každý den a 500 g zeleniny. Zkuste posnídat třeba ovesné nebo jáhlové vločky v kombinaci s mléčným výrobkem. Pokud to nestačí, zařaďte do svého jídelníčku sypkou vlákninu zvanou psyllium. Pomáhá také zeměžluč lékařská a z potravin působí příznivě červená řepa.

Průjem v šestinedělí

Pokud trpíte dlouhotrvajícím průjmem, který se vám nedaří zklidnit živočišným uhlím, obraťte se na svého praktického lékaře. Může se jednat o virovou či bakteriální infekci nebo o nepříjemný zánět. Průjem mohou způsobovat například mléčné výrobky nebo vybrané druhy ovoce. Zařaďte do svého jídelníčku přílohy jako rýži nebo brambory. Maso připravujte jen zlehka bez velkého množství oleje - duste, pečte nebo vařte v páře.

Jak vyzrát na nadýmání

Nadýmání je opravdu nevyzpytatelné. Zatímco jeden den vše strávíte bez problémů, druhý se můžete po stejných potravinách nafouknout. Na nadýmání je jako první pomoc dobré vyzkoušet žaludeční čaje s mátou, anýzem nebo fenyklem, které se na nafouklé bříško doporučují i miminkům. Vyhněte se konzumaci květáku a brokolice, omezte syrovou zeleninu a dejte přednost té, kterou šetrně uvaříte v páře. Jako prevence před nadýmáním slouží i pohyb. Začněte chodit na pravidelné procházky a zařaďte více protahovacích cviků. Rovněž se naučte odpočívat a relaxovat - nadýmání totiž často je i stresovou záležitostí.





Povislá kůže po porodu Povislá kůže po porodu

Ač je příchod dítěte na svět velká a krásná událost, novopečeným maminkám po porodu občas přibudou i nějaké ty „vady na kráse“. Kromě kil navíc se často potýkáme s nevzhledným povoleným bříškem, a ať cvičíme jak...

První měsíčky po porodu První měsíčky po porodu

První menstruace po porodu bývá častým tématem debat novopečených maminek. Tento proces, pokud nekojíte, nastane dříve, než se nadějete, což s sebou přináší doslova hormonální bouři. Jak na toto nepříjemné období vyzrát?

Stahování dělohy - první poporodní změny Stahování dělohy - první poporodní změny

Děloha se v těhotenství musí přizpůsobit velikosti rostoucího bříška. Proto je logické, že krátce po porodu dochází k jejímu zmenšování. Děloha je dutý orgán, který má délku kolem 8 cm a dosahuje šířky zhruba 5 cm.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka