facebook
Příjemnou noc, je neděle 25.8.2019 a svátek slaví Radim

Prevence protržení emoční přehrady


Ilustrační fotografie


Víme už, že děti jsou přirozeně radostné a spokojené, ochotné se učit a následovat nás, když jsou v pohodě. A že „v pohodě“ znamená, že jejich limbický systém signalizuje, že jsou v bezpečí.

Taky víme, že signály bezpečí začíná mozek vysílat, když máme dost pozornosti a když jsme „vymazlení“.

Abychom předcházeli prudkým výbuchům, stačí se podívat, jaký s dětmi máme denní režim. Když je malé dítě dlouho bez nás, jeho „kontejner vymazlení a bezpečí“ se vyprazdňuje, a především menší děti nemají ještě „rozumný mozek vyvinutý natolik, aby uměly zvládnout mnoho zátěžových situací (viz Den dítěte).

Vyzkoušejte 3 kroky:

1. Zůstávám a naslouchám (viz Stres je ve hře)
2. Dávám dítěti pozornost
3. Máme „medvědí chvilku“ – nebo jakkoli si nazvete preventivní čas mazlení s dítětem.

Trošku ho namazlíme do zásoby. Každé ráno důsledně 5 minut tulení s medvídětem. Před návštěvou supermarketu důsledně 5 minut tulení s medvídětem… (Příběh ze supermarketu) Hledejte ty chvilky společně.





Dítě - Disciplina nebo svoboda? Dítě - Disciplina nebo svoboda?

Před časem jsem odpovídala na zajímavý dotaz: „Sama sobě neumím práci zorganizovat. Vím to o sobě, ale chci svoje děti práci naučit. Vedu je k tomu, aby si den dopředu naplánovaly a napsaly co budou...

Příběh Nechci spinkat! Příběh - Nechci spinkat!

Pomóóc! Záchvaty vzteku u malých dětí 6. díl - Příběh „Nechci spinkat!“

Stres je ve hře Stres je ve hře

Pomóóc! Záchvaty vzteku u malých dětí 4.díl - Stres je ve hře

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka