facebook
Dobré poledne, je pondělí 18.11.2019 a svátek slaví Romana

Prevence protržení emoční přehrady


Ilustrační fotografie


Víme už, že děti jsou přirozeně radostné a spokojené, ochotné se učit a následovat nás, když jsou v pohodě. A že „v pohodě“ znamená, že jejich limbický systém signalizuje, že jsou v bezpečí.

Taky víme, že signály bezpečí začíná mozek vysílat, když máme dost pozornosti a když jsme „vymazlení“.

Abychom předcházeli prudkým výbuchům, stačí se podívat, jaký s dětmi máme denní režim. Když je malé dítě dlouho bez nás, jeho „kontejner vymazlení a bezpečí“ se vyprazdňuje, a především menší děti nemají ještě „rozumný mozek vyvinutý natolik, aby uměly zvládnout mnoho zátěžových situací (viz Den dítěte).

Vyzkoušejte 3 kroky:

1. Zůstávám a naslouchám (viz Stres je ve hře)
2. Dávám dítěti pozornost
3. Máme „medvědí chvilku“ – nebo jakkoli si nazvete preventivní čas mazlení s dítětem.

Trošku ho namazlíme do zásoby. Každé ráno důsledně 5 minut tulení s medvídětem. Před návštěvou supermarketu důsledně 5 minut tulení s medvídětem… (Příběh ze supermarketu) Hledejte ty chvilky společně.





Nepořádek a úklid

Od kdy a jak zapojovat dítě do domácích prací, abych ji naučila nejen, že je dobré pracovat, ale také u toho vydržet? Nevím, kde je ta hranice, kdy trvat na tom, aby něco dodělala, a kdy toho po ní chci moc.

Strach o dítě - Dotaz od čtenářky

Dobrý den, Hanko, prosím Vás o radu. Mám pětiletou dcerku a mám o ni strach. Když není se mnou, nedokážu se na nic soustředit, jen myslím na to, jak mi každou chvíli někdo zavolá, že se jí něco stalo. V noci se budím...

Dítě - Disciplina nebo svoboda? Dítě - Disciplina nebo svoboda?

Před časem jsem odpovídala na zajímavý dotaz: „Sama sobě neumím práci zorganizovat. Vím to o sobě, ale chci svoje děti práci naučit. Vedu je k tomu, aby si den dopředu naplánovaly a napsaly co budou...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka