facebook
Příjemnou noc, je pátek 13.12.2019 a svátek slaví Lucie

Nadváha po porodu


Ilustrační fotografie


S nadváhou po porodu se potýká mnoho žen. Pokud i vás trápí nadbytečné kilogramy, přečtěte si, jak s nimi zatočit. Během těhotenství se tělo ženy mění. Váha se zvýší průměrně o nějakých 10 až 15 kg a ačkoliv dost kilogramů zmizí hned při porodu a v prvních týdnech, někdy nějaké to kilo navíc zůstane.

 

Na přebytečná kila pomůže kojení

 

Přebytečné kilogramy vám pomůže odbourat kojení. Tvorba mateřského mléka je pro tělo náročná a vyžaduje spoustu energie. Jenom sama o sobě během dne spálí zhruba 2 000 kJ, což je porce jídla u průměrné ženy. Spolu s racionálním stravováním - zdravějším životním stylem - získané kilogramy jistě bez větších problémů shodíte. S kojením je spojen váhový úbytek cca 0,8 kg za měsíc. Kojení tedy doplňte stravou bohatou na vlákninu. Dopřejte si dostatek tekutin v podobě vody, zeleninových šťáv a bylinkových čajů a uvidíte, že nastřádané kilogramy půjdou samy rychle dolů. Dbejte na vyvážený poměr bílkovin, sacharidů a tuků. Pokud kila stále nemizejí, dopřejte svému tělu čas a minimálně v době šestinedělí se příliš nezatěžujte. Poté můžete vyhledat výživového poradce, který vás sestaví individuální jídelníček na míru vašim potřebám. Při kojení by denní příjem neměl klesnout pod 7000 kJ.

 

I pohyb je důležitý

 

Ačkoliv to jak vypadáme z 70 % ovlivňuje strava, tak i zbylých 30 % pohybu je velmi důležitých. Po porodu se zaměřte na lehký pohyb v aerobním pásmu tepové frekvence. Vsaďte na procházky s kočárkem, nordic walking nebo lehký běh. Zaměřte se také na posílení svalů pánevního dna, bříško i na svaly na hýždích a stehnech, které zabírají největší část těla a jejich posílením tak budete lépe spalovat i v době, kdy zrovna odpočíváte.

 

Překážky v boji s kilogramy

 

Čím je člověk starší, tím má pomalejší metabolismus a jeho tělo se zbavuje tuku hůře. Ideální je tedy mít štíhlou postavu už před porodem. Nejenže obezita se může během těhotenství projevit jako komplikace, ale štíhlá postava je daleko větším motivátorem. Pokud se budete cítit dobře i s třemi nebo pěti kily navíc, snadněji je odbouráte. Na hubnutí se rovněž významně podepisuje psychika - určitě lépe se po porodu hubne ženám, které jsou vyrovnané a v pohodě než těm, které jsou v neustálém stresu.

 

Rozhodně zapomeňte na drastické diety, které váš organismus vyčerpají, zpomalí metabolismus a dostanou vás do začarovaného kruhu.





Správná životospráva v šestinedělí Správná životospráva v šestinedělí

Šestinedělí je doba krátce po porodu, ve které tělo regeneruje a nabírá potřebné síly pro období mateřství. I proto je nezbytné zde dbát na správnou životosprávu a dodat mu nezbytné. V našem článku...

Hormonální antikoncepce po porodu Hormonální antikoncepce po porodu

Užívala jste před otěhotněním hormonální antikoncepci a ráda byste se k ní po porodu vrátila? V našem novém článku se dozvíte, jak a kdy je to možné. Hormonální antikoncepce je účinná metoda...

Laktační čaje Laktační čaje

Trápí vás nízká produkce mateřského mléka? Chcete podpořit svou laktaci? Existuje mnoho způsobů, jak dosáhnout vyšší tvorby mléka. Jedním z nich jsou i laktační čaje, které se vedle homeopatik řadí k nejoblíbenějším přípravkům na trhu.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka