facebook
Dobré ráno, je čtvrtek 23.5.2019 a svátek slaví Vladimír

Začněte sportovat s kočárkem


Ilustrační fotografie


Pokud jste byla v době před těhotenstvím aktivní, jistě vám sport teď chybí. Jakmile odezní šestinedělí, budete se moci pomalu začít vracet do své formy. V těhotenství jste možná sportovala, o žádné extrémní výkony se však jistě nejednalo. Teď sice můžete opět začít naplno, miminko to ale trochu komplikuje. Pokud nemáte nikoho na hlídání, komu byste mohla své dítko svěřit, vyzkoušejte sport s kočárkem. Jestliže se jedná o venkovní sportovní aktivity, rozhodně to není nereálné.

Běh s kočárkem

Asi nejoblíbenější sportovní aktivitou, která se dá provozovat s kočárkem, je hned po chůzi určitě běh. Pokud chcete začít běhat s kočárkem, budete nejprve potřebovat speciální kočárek, který takovou zátěž zvládne. Protože ho musíte například do kopce tlačit, značně vám ztěžkne. Měl by být tedy lehký. Běžně mají takové kočárky třeba jen 7 kilogramů a jejich nosnost se pohybuje kolem dostačujících 50 kg. Pohodlně se do nich vejde každé miminko.

Při běhu s kočárkem je potřeba dbát na správnou techniku. O kočárek se nikdy příliš neopírejte, pouze ho jemně tlačte před sebou. Ideální je, když můžete vozík vždy na pár kroků pustit. Vše to chce vyzkoušet. Počítejte i s tím, že budete muset zkrátit svůj krok a našlapovat spíše na střed chodidla. Pozor ale, tento běh krátce po porodu může vést až ke kompresi bederních plotének, pokud tedy cítíte, že není něco v pořádku, zastavte a zkuste změnit styl běhu.

Bruslení s kočárkem

Možná jste už ve svém okolí zaregistrovala maminky, které si ke kočárku na své nohy nazouvají kolečkové brusle. I to je možné. Na bruslích však rozvinete vyšší rychlost než při běhu, a tak se vystavujete vyššímu riziku poranění. Začínejte opět zlehka, nikam nespěchejte a pořiďte si chrániče. Pokud vám to půjde, můžete mít radost z toho, že si zasportujete a zároveň vezmete své dítko na čerstvý vzduch. Pokud se od něj nechcete vzdalovat ani na krok, je to opět ideální volba.

Na kole s novorozencem

Jestliže jste vášnivá cyklistka, můžete si za své kolo připojit speciální dětský vozík a vyrazit do přírody. Jezděte jen po zpevněných cestách, kde nehrozí žádné nepříjemné otřesy. Dejte si také pozor na velký provoz. Své miminko byste měla mít stále na očích, abyste viděla, že je vše v pořádku a že mu nic nechybí.





Jak rychle se vrátit do stavu před těhotenstvím Jak rychle se vrátit do stavu před těhotenstvím

Těhotenství je zátěž pro každou ženu. O tom není pochyb. Odráží se nejen v jejím fyzickém stavu, ale také v psychice. Ženy, které mají pohodlný život se svého komfortu často nechtějí vzdát a těhotenství odkládají. Jakmile ale začnou...

Pitný režim v šestinedělí Pitný režim v šestinedělí

V šestinedělí je důležité nejen dostatečné stravování, ale také pitný režim, na který mnoho maminek zapomíná. Co vše by mělo být jeho součástí? Které nápoje pít a jaké raději vynechat? Vypijte minimálně 2,5 litru tekutin, které si...

Péče o domácnost po porodu Péče o domácnost po porodu

Už během těhotenství má každá maminka napilno. Mytí podlah, stírání prachu na vysokých poličkách nebo čištění oken jsou pro ni tabu. A tak není divu, že její domácnost možná nevypadá přesně tak, jak by si ji představovala.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka