facebook
Dobré poledne, je neděle 19.5.2019 a svátek slaví Ivo

Strava v šestinedělí


Ilustrační fotografie


Každá maminka se jistě těší, až se bude moci po porodu vrátit ke svým původním stravovacím návykům a začít se zbavovat přebytečných kilogramů. Období šestinedělí je náročné jak po fyzické, tak i po psychické stránce. Žena je často vyčerpaná a nemá na jídlo nebo na nějaké hubnutí ani pomyšlení. Přesto je určitě vhodné se na stravu zaměřit. S kvalitní stravou budete mít dostatek energie, kterou budete moci věnovat svému novorozenci a jestliže budete jíst vyváženě, tak v kombinaci s kojením se určitě brzy dostanete i na svou původní váhu.

Kvalitní a hodnotné potraviny jako základ

Je potřeba si uvědomit, že vše, co sníte, se odrazí v mateřském mléce. Doporučuje se tedy konzumovat stravu bohatou na bílkoviny (1 - 1,5 g bílkovin na 1 kg vaší váhy), vitamíny a minerály. Konzumujte tedy maso, vejce, mléčné výrobky, ovoce a zeleninu. To doplňte luštěninami a kvalitními obilovinami. Pokud se řadíte mezi vegetariány či vegany, hledejte alternativní produkty, které tělu dodají podobné živiny.

Stop dietám a hladovění

Během šestinedělí byste rozhodně neměla hladovět. Hlad vede k dalšímu ukládaní tuků a celkové fyzické a psychické podrážděnosti. Jestliže jste v těhotenství přibrala více než 10 kg, začněte na svém optimálním příjmu. Kojení a pohyb kolem miminka by vám měly zajistit shození přebytečných kil. Až když kilogramy nepůjdou dolů, zkuste svůj energetický příjem mírně snížit. Pokud kojíte, vyhněte se příliš kořeněným jídlům, uzeninám nebo kyselému ovoci, které často způsobuje i vyrážky na pokožce miminka. Vše je zde potřeba vysledovat. Jestliže budete jíst nadýmavé potraviny, je možné, že i vaše miminko bude trápit nafouknuté bříško.

Šestinedělí je období, ve kterém mnoho žen trpí zácpou. Zvyšte tedy svůj příjem tekutin, jelikož jejich značná část odejde z těla i formou mateřského mléka. Pijte dostatek neperlivé vody a bylinných nebo ovocných čajů. Do svého pitného režimu můžete zařadit také podmáslí a kefír. I ovoce a zeleninu tvoří značné množství vody (až 90 %).





Jak rychle se vrátit do stavu před těhotenstvím Jak rychle se vrátit do stavu před těhotenstvím

Těhotenství je zátěž pro každou ženu. O tom není pochyb. Odráží se nejen v jejím fyzickém stavu, ale také v psychice. Ženy, které mají pohodlný život se svého komfortu často nechtějí vzdát a těhotenství odkládají. Jakmile ale začnou...

Pitný režim v šestinedělí Pitný režim v šestinedělí

V šestinedělí je důležité nejen dostatečné stravování, ale také pitný režim, na který mnoho maminek zapomíná. Co vše by mělo být jeho součástí? Které nápoje pít a jaké raději vynechat? Vypijte minimálně 2,5 litru tekutin, které si...

Péče o domácnost po porodu Péče o domácnost po porodu

Už během těhotenství má každá maminka napilno. Mytí podlah, stírání prachu na vysokých poličkách nebo čištění oken jsou pro ni tabu. A tak není divu, že její domácnost možná nevypadá přesně tak, jak by si ji představovala.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka