facebook
Dobré ráno, je pátek 30.9.2022 a svátek slaví Jeroným

Pitný režim v šestinedělí


Ilustrační fotografie


V šestinedělí je důležité nejen dostatečné stravování, ale také pitný režim, na který mnoho maminek zapomíná. Co vše by mělo být jeho součástí? Které nápoje pít a jaké raději vynechat? Vypijte minimálně 2,5 litru tekutin, které si rozdělte během celého dne. Dostatečný přísun tekutin se podílí také na tvorbě mateřského mléka. Zároveň snižuje riziko zácpy a nadýmání, které trápí mnoho čerstvých maminek.

Voda je základem

Pokud to vaše finanční situace dovoluje, kupujte si minerální vodu, ať už perlivou nebo neperlivou. U ní máte vždy jistotu vysoké kvality. Navíc obsahuje hořčík, vápník, železo, draslík a další prvky, které maminkám často scházejí. Nikdy nečekejte, až se dostaví žízeň, ale pijte průběžně celý den - za jídlem, před jídlem i během cvičení, pokud s ním začínáte už teď.

Ovocné a bylinkové čaje

Všem maminkám můžeme doporučit i pití čajů, které zachutnají především v chladnějších měsících. Vhodné jsou čaje připravované ze sušeného ovoce, čaje typu rooibos nebo z bylinek. Podle chuti si je můžete samozřejmě i dosladit, ideálně medem. V obchodech dnes zakoupíte čaje vhodné speciálně pro období mateřství, které jsou mixem bylinek, co udělají dobře vašemu žaludku, povzbudí a třeba i pomohou usnout. Meduňka, máta nebo kopřiva - žádné z těchto bylinek se bát nemusíte. Na čajích však rozhodně nezakládejte celý svůj pitný režim. Měly by tvořit tak 30 %.

Ovocné a zeleninové šťávy

Mnoho maminek si po ránu pochutná na džusu vymačkaném z čerstvých pomerančů, jablek nebo z hroznového vína. Určitě vám doporučujeme džusy vyrábět doma nebo je kupovat pod označením bio, kde máte záruku kvality použitých surovin. Pijte je ideálně ke snídani nebo svačině. Pamatujte ale na to, že nahradí dva až tři kousky ovoce.

Na co raději zapomenout

Během kojení se pokuste vyhnout alkoholickým nápojům - pivu, vínu i tvrdému alkoholu. Pokud vás čeká nějaká speciální příležitost a vy se chcete přece jen napít, udělejte to těsně po kojení. Minimum látek tak přejde do vašeho mateřského mléka.





Strava v šestinedělí Strava v šestinedělí

Každá maminka se jistě těší, až se bude moci po porodu vrátit ke svým původním stravovacím návykům a začít se zbavovat přebytečných kilogramů. Období šestinedělí je náročné jak po fyzické, tak i po psychické stránce.

Krvácení v šestinedělí Krvácení v šestinedělí

Šestinedělí je období těsně po porodu, které je náročné snad pro každou ženu. Zatímco napilno pobíhá kolem svého miminka, její tělo prochází četnými změnami a snaží se zregenerovat. A právě krvácení je jednou z možných nepříjemností ...

Jak se po porodu vrátit do normálního režimu? Jak se po porodu vrátit do normálního režimu?

Řešíte, jak se po porodu vrátit zpět do zajetých kolejí? Pokud jste si v těhotenství myslela, že se vše ihned vrátí do normálního režimu, byla jste určitě na omylu...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka