facebook
Příjemnou noc, je úterý 23.4.2019 a svátek slaví Vojtěch

Jak rychle se vrátit do stavu před těhotenstvím


Ilustrační fotografie


Těhotenství je zátěž pro každou ženu. O tom není pochyb. Odráží se nejen v jejím fyzickém stavu, ale také v psychice. Ženy, které mají pohodlný život se svého komfortu často nechtějí vzdát a těhotenství odkládají. Jakmile ale začnou tikat biologické hodiny, je potřeba sebrat sílu a k miminku se odhodlat. Na chvilku se vzdáte svých aktivit a zájmu, abyste se k nim po porodu mohla zase vrátit. Jak dlouho ale trvá zotavení?

Změny na postavě

Připravte se na to, že vaše postava už nikdy nebude přesně taková, jaká byla před porodem. Naše stavba těla je hodně dána i geneticky. Některé ženy jsou od přírody štíhlé, jiné zase mohutnější. Možná se vám tak po porodu objeví nové faldíky, se kterými budete muset bojovat. Zmizí vypracované bříško a na jeho místě se objeví strie. Na dříve pevném zadečku začne vykukovat celulitida. Postavu můžete zpevňovat už v šestinedělí, s pohybem to ale v této době ještě moc nepřehánějte. Začínejte pozvolna a naplno se do něj vrhněte, až se vaše tělo zahojí.

Kila navíc? Žádný problém

Kilogramy navíc by vás rozhodně neměly nijak stresovat. Tělo se přirozeně obalilo tukem, který ale po porodu lehce shodíte. Už jen tím, že budete kojit, spálíte více energie. Dále se zaměřte na kvalitní stravu. 40 % vašeho jídelníčku by měly tvořit sacharidy, 30 % bílkoviny a dalších 30 % tuky. Tím, že budete mít dostatek bílkovin, zajistíte, že tělo nezačne ztrácet svaly (důležité je na ně dbát i v těhotenství). Dostatek čerstvého ovoce a zeleniny vám zase zajistí přísun všech důležitých vitamínů. Nabraná kila v těhotenství tak zhubnete jako nic.

Jak na psychiku

Nový přírůstek do rodiny znamená i mnoho změn a starostí. Musíte mu přizpůsobit svůj harmonogram, chodit podle něj spát i vstávat. Pokud nemusíte, užívejte si mateřství a zbytečně nechvátejte do zaměstnání. Novopečená maminka, která chodí do práce, má zaměstnání hned dvě a je těžké to fyzicky a také psychicky zvládat. Zkuste nepodlehnout žádným poporodním depresím a všechny své obavy a starosti konzultujte se svou rodinou a především se svým partnerem, který vám jistě rád v mnohém uleví.





Potíže s nehty po porodu Potíže s nehty po porodu

Problémy s nehty téměř vždy pramení z nedostatku vitamínů nebo minerálů. Podílí se na nich také stres a celkové vyčerpání, kterému je čerstvá maminka vystavena. Jestliže vás trápily nehty již v těhotenství, pravděpodobně...

Zácpa, průjem, nadýmání a další střevní potíže Zácpa, průjem, nadýmání a další střevní potíže

Střevní potíže v šestinedělí nejsou ničím neobvyklým. Ženské tělo prochází mnoha změnami a může se tak objevit zácpa, průjem či nadýmání. Na vině jsou především vlivy hormonů a chce to čas, než tyto problémy samy od sebe odezní.

Alkohol a cigarety v šestinedělí Alkohol a cigarety v šestinedělí

Alkohol a cigarety by pro každou ženu v období těhotenství a mateřství měly být naprosté tabu. Jedná se o neřesti, kterou mohou vážně ovlivnit zdravotní stav miminka a během doby, co je ve vašem bříšku mu způsobit vývojové...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka