facebook
Příjemnou noc, je úterý 19.3.2019 a svátek slaví Josef

Dohoda o pracovní činnosti


Ilustrační fotografie


Dohoda o pracovní činnosti je vedle pracovního poměru a práce na základě dohody o provedení práce jedním ze základních druhů pracovněprávního vztahu. Tato dohoda se uzavírá zejména v souvislosti s takovým druhem práce, pro který nemá zaměstnavatel uplatnění v rámci pracovního poměru. Na rozdíl od dohody o provedení práce předpokládá tento druh činnosti užší spolupráci zaměstnance a zaměstnavatele. Zřejmě i z tohoto důvodu věnuje zákoník práce větší pozornost právě dohodě o pracovní činnosti.

Na základě dohody o pracovní činnosti je možné vykonávat práci pouze v takovém rozsahu, aby zaměstnanec průměrně odpracoval polovinu stanovené týdenní pracovní doby. Tento limit se ověřuje pro sjednanou dobu trvání pracovněprávního vztahu, nejvýše však za dobu 52 týdnů. Dohoda o pracovní činnosti musí být sjednána v písemné formě. Pokud jde o obsahové náležitosti, strany mají povinnost dohodnout se na druhu vykonávané práce, rozsahu pracovní doby a délce trvání daného pracovněprávního vztahu.

jestliže si strany nesjednají způsob ukončení uzavřené dohody o pracovní činnosti před uplynutím doby, určuje zákoník práce několik možností, jak dohodu rozvázat. V prvé řadě je zmiňována dohoda stran, na jejímž základě dojde k ukončení daného pracovněprávního vztahu k danému dni. Rovněž je možné dohodu o pracovní činnosti rozvázat jednostranně, a to na základě výpovědi s patnáctidenní výpovědní lhůtou, která se počítá ode dne doručení oznámení druhé straně.  Výpověď lze podat z jakéhokoli důvodu nebo i bez uvedení důvodu.





Odstupné při skončení vedlejšího pracovního poměru Odstupné při skončení vedlejšího pracovního poměru

Rozlišování na hlavní a vedlejší pracovní poměr používal zákoník práce platný do 31.12.2006. Jednalo se o činnost zaměstnance, který již vykonával práci v pracovním poměru po stanovenou týdenní pracovní dobu. Vedlejší pracovní...

Kontrola režimu při pracovní neschopnosti zaměstnavatelem Kontrola režimu při pracovní neschopnosti zaměstnavatelem

Pracovní neschopnost je zákoníkem práce akceptovaná překážka v práci, během které ale musí zaměstnanec dodržovat jistý režim, který je pak následně možné kontrolovat. Tento režim je určen v potvrzení o dočasné pracovní...

Alkohol na pracovišti Alkohol na pracovišti

V souladu s naším zákoníkem práce platí jasné pravidlo, dle kterého je stanovena povinnost zaměstnanců zdržet se požívání alkoholu na pracovišti zaměstnavatele. Stejná povinnost je dána po celý rozsah pracovní doby, bez...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka