facebook
Dobré ráno, je pátek 22.2.2019 a svátek slaví Svatopluk

Práce z domova


Ilustrační fotografie


Práce z domova spočívá v tom, že zaměstnavatel umožní zaměstnanci vykonávat práci po celou nebo část pracovní doby z domova či z jiného jím zvoleného místa.  Taková možnost flexibilního využití pracovní doby by mohla v mnoha případech umožnit např. dřívější návrat zaměstnankyně z mateřské popř. rodičovské dovolené zpět do pracovního procesu. Je zajímavé, že v západní Evropě pracuje tímto způsobem deset až dvacet procent všech zaměstnanců, přičemž na předních příčkách jsou severské země s pětatřiceti procenty.


V rámci práce z domova si zaměstnanec sám určuje rozvržení pracovní doby, během které vykonává práci pro zaměstnavatele. Pro zaměstnavatele je důležitý dosažený výsledek, podle kterého kontroluje odvedenou práci. Práce z domova má celou řadu výhod. Zaměstnanci umožňuje tento způsob výkonu práce lepší propojení pracovních a soukromých záležitostí. Pro zaměstnance představuje práce z domova snížení nákladů spojených s cestováním do zaměstnání a zpět, a to nejen finančních ale i časových.  V domácím prostředí často odpadá i pracovní stres a riziko vyrušení ostatními kolegy.


Na druhé straně může být jako nevýhoda práce z domova absence kontaktu s ostatními kolegy, při kterém dochází k vyměňování informací za účelem získávání dalších zkušeností. Zároveň se tímto způsobem dosahuje hlubší spolupráce na daném pracovišti. Proto se nedoporučuje zavádět práci z domova po celý pracovní týden.  Pro takové rodiče pečující o malé děti by mohla být práce z domova opravdu dobrým řešením, jak skloubit práci s péčí o rodinu.





Odstupné při skončení vedlejšího pracovního poměru Odstupné při skončení vedlejšího pracovního poměru

Rozlišování na hlavní a vedlejší pracovní poměr používal zákoník práce platný do 31.12.2006. Jednalo se o činnost zaměstnance, který již vykonával práci v pracovním poměru po stanovenou týdenní pracovní dobu. Vedlejší pracovní...

Kontrola režimu při pracovní neschopnosti zaměstnavatelem Kontrola režimu při pracovní neschopnosti zaměstnavatelem

Pracovní neschopnost je zákoníkem práce akceptovaná překážka v práci, během které ale musí zaměstnanec dodržovat jistý režim, který je pak následně možné kontrolovat. Tento režim je určen v potvrzení o dočasné pracovní...

Alkohol na pracovišti Alkohol na pracovišti

V souladu s naším zákoníkem práce platí jasné pravidlo, dle kterého je stanovena povinnost zaměstnanců zdržet se požívání alkoholu na pracovišti zaměstnavatele. Stejná povinnost je dána po celý rozsah pracovní doby, bez...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka