facebook
Příjemnou noc, je pátek 22.11.2019 a svátek slaví Cecílie

SM Systém - cvičení s elastickým lanem pro zdravá záda nejen v těhotenství

Pokud přípravu na těhotenství a porod berete jako aktivní a zodpovědný proces, nakoupily jste si odbornou literaturu, upravily jídelníček a nyní hledáte vhodnou pohybovou aktivitu pro toto období, pak vás jistě zaujme systém cvičení s elastickým lanem – tzv. SM systém (S=stabilizace, M=mobilizace). SM systém vás udrží v kondici po celou dobu těhotenství bez zbytečných bolestí zad, připraví na hladký průběh porodu a urychlí rekonvalescenci.
Proč právě SM systém?

SM systém je soubor cviků pro rehabilitaci a regeneraci páteře, který využívá tahu a odporu elastického lana. Využití nachází při léčbě široké škály diagnóz a stavů, především v terapii výhřezů plotének a skolióz. Uplatňuje se také ve sportovním lékařství. Těhotenství je další vhodné období pro tento typ cvičení. SM systém je neocenitelným pomocníkem v prevenci bolestí zad každé nastávající maminky. Principem metody je spirální stabilizace páteře. Jde o zapojení a posílení svalů, které jsou schopné uvést páteř do trakce – tedy do protažení. Tyto svaly udržují správné držení těla, jednotlivě na sebe navazují a v podobě spirál se vinou kolem našeho těla. V běžném životě při ochablém a vadném držení těla jsou přetěžovány jiné svaly, které naopak stlačují obratle k sobě a jejich zvýšené napětí vede k bolestem zad.


Vliv těhotenství na pohybový systém

Těhotenství klade zvýšené nároky na náš pohybový systém, především páteř. Kvůli přibývání na váze a rostoucímu bříšku povolují a ochabují břišní svaly a pánevní dno, esovité prohnutí v bederní páteři se ještě více prohlubuje, svaly podél páteře jsou v extrémním napětí, zvyšuje se tlak na meziobratlové ploténky a vzniká bolest. Pravidelná jemná masáž zad krátkodobě uleví od bolesti, ale bez aktivního cvičení svalů, které podporují správné držení těla, se v období těhotenství neobejdeme.

Vliv cvičení s lanem na pohybový systém

Cvičení s lanem v těhotenství posílí svaly hýžďové, břišní a svaly pánevního dna. Protáhne záda, zrelaxuje přetížené paravertebrální svaly a uvolní tlak na meziobratlové ploténky. Je prevencí bolestí zad, vyrovnává svalové dysbalance, aktivně protahuje svaly zkrácené a posiluje svaly ochablé. Vývoj dítěte nebude rušen napětím v křížové oblasti a porod bude snadnější díky svalové rovnováze v oblasti pánve. Po porodu oceníte rychlý návrat funkce pánevního dna a břicha, pevné štíhlé svaly a vznešené držení těla. Získaná síla v oblasti ramen a paží se bude hodit, až budete nosit své vytoužené miminko v náručí.



Fotogalerie



SM Systém – praktické ukázky vybraných cviků s elastickým lanem

Stoj čelem k lanu. Z pevného přímého stoje plynule kulatě ohýbáme hlavu a hrudní páteř. Nepředkláníme celý trup. Břicho, hlava, ramena a hrudní páteř jsou uvolněné, protahujeme...

SM Systém - cvičení s elastickým lanem krok za krokem

Nejprve si pořídíte své lano, které si můžete vzít kamkoli s sebou. Upevníte jej jednoduše do přibližné výše loktů (klika u dveří, topení, opěradlo židle, žebřiny…) rovlíknutím skrze očko redukce.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka