facebook
Dobré dopoledne, je úterý 12.12.2017 a svátek slaví Simona

SM Systém - cvičení s elastickým lanem krok za krokem

1) Elastické lano

Nejprve si pořídíte své lano, které si můžete vzít kamkoli s sebou. Upevníte jej jednoduše do přibližné výše loktů (klika u dveří, topení, opěradlo židle, žebřiny…) provlíknutím skrze očko redukce. Černá redukce - mírný odpor pro začátečníky. Zelená redukce – větší odpor lana. Pak už si regulujete velikost odporu sami podle toho, jak daleko se od upevněného lana postavíte. Cvičí se s originálním lanem SMS, které můžete zakoupit na www.smsystem.cz nebo u svého terapeuta metody SMS. Vyjde vás na 550Kč.
   
2) Úchop

Úchytku navléknete na zápěstí, lano vede vždy dlaní a vychází mezi palcem a ukazovákem. V aktivní fázi cviku je zápěstí uvolněné, dlaň a prsty natažené. Úchop lana nesmí být nikdy křečovitý (5950) Při cvičení s dolními končetinami se očko navlékne na plosku nohy a lano vychází nad nártem.

3) Nácvik

Aby cvičení bylo přínosné a pozitivní, je potřeba naučit se cviky provádět správně a co nejpřesněji. Málokdo je schopen v začátcích cvičení sám sebe zkontrolovat. Proto doporučujeme pro začátek navštívit terapeuta metody SMS, který vás během 3-5 návštěv jednotlivé cviky naučí s přihlédnutím k vašim individuálním potřebám a schopnostem, popřípadě jednou za čas zkontroluje a zkoriguje. Seznam terapeutů metody SMS v místě vašeho bydliště naleznete na www.smsystem.cz Cvičí se převážně vestoje, někdy vkleče a vsedě. Stojí se čelem, zády nebo bokem k lanu. Při cvičení aktivujeme svaly spirál střídavě s uvolněním v rytmu dechu. V aktivní fázi vydechujeme (břicho se vtahuje dovnitř), při uvolnění nadechujeme (břicho se nafukuje). Každý naučený cvik zopakujeme 10x.
4) Dýchání

Správné dýchání má zásadní vliv na efektivitu cvičení. Po zvládnutí správného provedení jednotlivých cviků již cvičíme ve vlastním rytmu dýchání.

Aktivní fáze = výdech - výdechem stimulujeme spirální řetězce svalů, břicho se aktivně zatahuje dovnitř, pupek je tažen vzhůru, žebra se přibližují ke stydké kosti.

Fáze uvolnění = nádech - hlubokým nádechem naplníme břicho i hrudník, tím podpoříme protažení pletenců ramenních a zad.

5) Frekvence cvičení

Cviků je mnoho a pro pokročilé se nabízí spousta zajímavých a zábavných variant ve stoji na jedné noze či s použitím vyvýšených nášlapů. Začátečník obvykle vystačí s 12 základními cviky. Klient s akutními bolestmi zad cvičí 3x denně 10 minut. Preventivně však stačí cvičit 1x denně jen 10-15 minut. Můžete vzít lano kamkoli s sebou a vyplnit cvičením kteroukoli volnou chvilku (např. pauzu v práci…) Význam má i chvilkové protažení, protože každá minuta se počítá. Každý cvik opakujete 10x v rytmu dýchání. Znáte-li už mnoho variant, počet opakování a kombinaci si už volíte podle své chuti a potřeb.


SM Systém – praktické ukázky vybraných cviků s elastickým lanem

Stoj čelem k lanu. Z pevného přímého stoje plynule kulatě ohýbáme hlavu a hrudní páteř. Nepředkláníme celý trup. Břicho, hlava, ramena a hrudní páteř jsou uvolněné, protahujeme...

SM Systém - cvičení s elastickým lanem pro zdravá záda nejen v těhotenství

Pokud přípravu na těhotenství a porod berete jako aktivní a zodpovědný proces, nakoupily jste si odbornou literaturu, upravily jídelníček a nyní hledáte vhodnou pohybovou aktivitu pro toto obdob.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka